Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
foppe
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 december 2015

Oplossing facturen Bol.com

28 december 2015

 Ik verkoop nu af en toe wat via Bol.com maar merk dat het een hele papierwinkel is als je alles goed in je boekhouding wil doen.
Omdat Bol.com dagelijks uitbetaald kunnen de facturen (als je elke dag een verkoop hebt) oplopen tot minimaal 15 per maand.
Als je dat een jaar doet dan heb je op jaarbasis minimaal 180 facturen en dat is dan alleen nog maar van Bol.com
Ik heb Bol.com al gebeld en had gehoopt en ook wat verwacht van zo,n bedrijf dat je een soort verzamelfactuur kon uitprinten maar dat kan dus bij hun niet, ook kan je bv niet eens alle facturen selecteren en dan een keer op printen drukken. Je moet ze stuk voor stuk uitprinten.
Hebben jullie andere oplossingen voor dit probleem of printen jullie elke maand keurig alle facturen uit?
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Oplossing facturen Bol.com

28 december 2015

Je hoeft de facturen toch niet uit te printen? Een volledig digitale administratie voldoet ook...

Verder kan je natuurlijk een koppeling nemen tussen Bol.com en bijvoorbeeld Exact online, dan wordt alles gesynct. 
 
foppe
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 december 2015

Re: Oplossing facturen Bol.com

28 december 2015

IK heb alles al in mappen en doe dat eigenlijk zo al jaren.
Een keer per jaar breng die mappen naar mijn boekhouder die dan voor de rest zorgt
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Oplossing facturen Bol.com

28 december 2015

Ik print zelfs mijn bankafschriften. Laat mij maar lekker ouderwets zijn, de hele kast staat vol ordners met alles wat digitaal binnenkomt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Oplossing facturen Bol.com

28 december 2015

Maar kan je niet gewoon je facturen digitaal aanleveren bij je boekhouder? Wij doen niet anders meer en onze boekhouder wil ze niet eens meer op papier ontvangen.
Allicht begin van het nieuwe jaar een mooi moment om te gaan wijzigen naar digitaal.

Betreft Bol.com. Kleine gok dat ze dit niet op korte termijn gaan doen. Wij hebben hetzelfde probleem, maar aangezien het digitaal naar de boekhouder gaat hoeven zij daar vrij wel niks aan te doen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Oplossing facturen Bol.com

28 december 2015

Laat mij maar lekker ouderwets zijn, de hele kast staat vol ordners met alles wat digitaal binnenkomt.
Ik denk dat stiekem heel veel ondernemers dit nog doen...
Zelf ben ik meer voor digitaal. Maar je moet vooral doen wat werkt voor jou en wat je zelf prettig vindt.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Oplossing facturen Bol.com

29 december 2015

Ik doe er niets mee hoor, de boekhouder krijgt alles digitaal. Maar ik vind het gewoon fijn om dat spul te bewaren en niet afhankelijk te zijn van een backup of een PC. Gewoon de map open en daar zit alles netjes op volgorde in. En zo duur is een toner niet, ik print in totaal 400-500 velletjes per maand.
 
foppe
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 december 2015

Re: Oplossing facturen Bol.com

29 december 2015

Misschien moet ik dan eens kijken naar digitaal, vond dit wel prettig en op zich vallen de aantal facturen van mij mee maar nu ik ben begonnen bij Bol.com loopt het snel op als je het een jaar doet en ervan uit gaat dat je het hele jaar er wat verkopen hebt.

Misschien kan ik dan de vraag veranderen in welke software jullie gebruiken?
Is dat het software van de boekhouder of gewoon een eigen?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Oplossing facturen Bol.com

30 december 2015

Ook ik print alles gewoon uit. Maar zet er wel over te denken binnen 3 jaar alles digitaal te doen. Het wordt wel wat veel.
Van bol.com print ik alles uit en boek ze daarna in als 1 bedrag. Dus ik maak er zelf een verzamelfactuur aan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Oplossing facturen Bol.com

30 december 2015

Dat is natuurlijk ook een oplossing.

Mbt de software vraag: daar is best al veel over te vinden op het forum.
 
foppe
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 december 2015

Re: Oplossing facturen Bol.com

04 januari 2016

Ik ga voor het excel bestand van Bol.com en haal daarin wat velden weg die niet belangrijk zijn en schuif de rest wat in elkaar.
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Oplossing facturen Bol.com

05 januari 2016

Idd, wat Foppe zegt, Excel bestandje downloaden, hier en daar wat knip en plakwerk en je hebt een mooi overzicht.
Alles staat vermeld wat je nodig hebt.
Mijn collega print zelfs alle pakbonnen uit en bewaart deze, krijg het niet aan z'n verstand dat dit niet echt een meerwaarde heeft.