Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Excel import functie

31 december 2015

Beste mensen van webwinkel forum,

Omdat ik graag met mijn webwinkel wil uitbreiden vroeg ik mij af of iemand een webwinkel systeem weet die automatisch afbeeldingen aan producten in een excel bestand koppelt.
Ik heb al een gekeken naar elexioshop, maar heeft iemand nog andere suggesties voor webwinkel software met deze functie?

Bij voorbaat dank!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Excel import functie

31 december 2015

Wat staat er in het Excel-bestand? Is dat bijvoorbeeld een concrete verwijzing naar specifieke afbeeldingen zoals een URL? Of is het een minder concrete verwijzing zoals een productnummer waarmee je zelf ergens afbeeldingen moet gaan downloaden? 

Met andere woorden: de structuur van het spreadsheet plus de locaties en bestandsnamen van de afbeeldingen bepalen hoe je dit het beste kunt aanpakken. Zonder wat meer concrete details kunnen we daar eigenlijk weinig zinnigs over zeggen. Een spreadsheet importeren kan linksom of rechtsom vrijwel altijd, maar het draait om de vervolgstappen.
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Excel import functie

31 december 2015

Voor Magento weet ik van een gratis pakket MagMi waarbij je producten (tekst en/of foto's) kan importeren. Dit kan handmatig maar ook automatisch, ik heb alleen ervaring met het handmatige maar dat werkte prima !
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht