Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
anna81
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 januari 2016

webwinkel

06 januari 2016

Ik heb altijd in loondienst gewerkt. Ik wil dat niet meer en zou liever voor mezelf willen beginnen. Ik denk eraan om kindertraktaties te maken en die te verkopen dmv een webwinkel. Ik heb helemaal geen ervaring in het starten van een webwinkel. Ook heb ik geen idee of er vraag is naar een webwinkel voor kindertraktaties. Heeft iemand een idee hoe ik hierachter zou kunnen komen?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: webwinkel

06 januari 2016

Zoals je misschien al weet is er alles bijna al. Als tips zou ik kijken naar de concurrent.  2 belangrijke factoren zijn vaak prijs en levertijd. Kan jij dit verbeteren? Als je denk dit te kunnen verbeteren zonder dat het ten koste gaat van de service is er zeker een goede kans op slagen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: webwinkel

06 januari 2016

Hallo Anna,

Leuk dat je erover nadenkt om een webwinkel te beginnen. Realiseer je wel dat een webwinkel net zo goed een bedrijf is als een winkel in een winkelstraat.

Zorg ervoor dat je jezelf goed voorbereid. Doe onderzoek naar je doelgroep en stel een ondernemingsplan op.

Onderschat de voorbereiding zeker niet. Veel succes met het uitwerken van je ideeën.
Kijk ook eens rustig rond op dit forum. Er is hier veel nuttige informatie te vinden.

Eerder schreef ik een artikel over de voorbereiding van een webwinkel. Misschien dat je er wat aan hebt.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: webwinkel

03 februari 2016

Hey Anna,

Leuk dat je er bent. 

Wat WebwinkelMeerwaarde zegt, een webshop runnen kost net zoveel, als dan niet meer tijd om bij te houden dan een echte fysieke winkel.
Onderschat dat zeker niet. Een marktonderzoek, een ondernemingsplan opstellen, alle mailtjes, designs, logo, betaalsysteem, webshop zelf, hosting, mailserver en dan ben ik waarschijnlijk nog de helft vergeten. Er komt meer bij kijken dan je zou verwachten. Probeer goed voorbereid aan de slag te gaan. Dit forum biedt daar de perfecte tips, tricks en tools voor.

Succes!

Groetjes Thomas
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht