Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Royberre
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 januari 2016

Algemene voorwaarden eenmanszaak

13 januari 2016

Beste ondernemers,

Sinds kort heb ik me ingeschreven bij de KvK onder de bedrijfs/handelsnaam 'Berre Commerce'. 
Nu weet ik dat ik onder deze bedrijfs/handelsnaam meerdere handelsnamen kan plakken, zoals bijvoorbeeld één naam voor mijn webdesign bedrijfje 'Berredesign' en nog een naam voor een toekomstige webshop.

Hoe zit dit nu met mijn algemene voorwaarden? Moet ik deze nu opstellen n.a.v. mijn bedrijfsnaam 'Berre Commerce' of moet ik deze individueel opstellen per handelsnaam 'Berredesign' en toekomstige handelsnamen? 

Alvast bedankt voor je hulp!

Met vriendelijke groet,

Roy Berrevoets
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Algemene voorwaarden eenmanszaak

13 januari 2016

Je algemene voorwaarden zijn voor webdesign en een webwinkel vast niet hetzelfde dus dan heb je meteen je antwoord.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden eenmanszaak

17 januari 2016

Beste Roy,
Algemene voorwaarden zijn niet gekoppeld aan een bedrijf, maar kunnen per website, dienst, etc. verschillen. Het is zaak dat bij iedere overeenkomst (verkoop, webdesign opdracht, etc.) een klant de juiste algemene voorwaarden ontvangt en daarmee akkoord gaat. 

Voor je webwinkel dien je weer andere zaken op te nemen dan bij een webdesign opdracht. Voor een voorbeeld voor je webwinkel: https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ ... webwinkel/ . Voor webdesign zijn de voorwaarden van Nederland ICT erg geschikt, zie o.a. http://www.nederlandict.nl/index.shtml?ch=ICT&id=1734 .

Succes!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Algemene voorwaarden eenmanszaak

17 januari 2016

Met de bovenstaande antwoorden kom je vast verder.
Ook thuiswinkel heeft een gratis variant van de voorwaarden en zo zijn er nog een aantal die een gratis versie aanbieden.

Welkom op het forum trouwens.
Ik ben benieuwd naar je plannen. Alvast veel succes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.