Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Adyss
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 januari 2016

Papieren prints verkopen

31 januari 2016

Hi! :)

Zoals iedereen hier wil ik ook een eigen webwinkel beginnen. Ik kan niet verklappen wat ik precies ga verkopen, omdat het in Nederland nergens te vinden is, maar het is vrij populair in het buitenland op creatieve websites zoals Etsy. Ik weet in ieder geval zeker wát ik wil verkopen en tevens ga ik alles zelf maken: er is geen talent voor nodig, alleen kennis van wat populair is.

In ieder geval ben ik vrij jong, namelijk 18, en wil ik dit dus naast mijn studie gaan doen. Er zijn vrij weinig risico's aan verbonden, aangezien ik alleen een webwinkel moet laten oprichten met een ontzettend strak design (erg belangrijk in mijn marktsegment). Er is geen voorraad nodig en niets hoeft ingekocht te worden, dat is dus erg fijn. Desondanks ben ik bang om te falen dat het Nederlandse publiek het niet interessant vindt. Ik richt mij vooral op de jongere generatie (16 - 23) die van leuke posters, muurtekeningen, etc houden. Alles is te verzenden met briefpost via PostNL. Waar moet ik rekening meehouden? Heeft iemand tips? Ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie door mijn wil om dit succesvol te laten verkopen. Tevens heb ik een catchy naam bedacht die je niet snel vergeet. Het is een vrij niche markt en daarom heb ik dus faalangst, hoewel het in Amerika erg goed loopt. Zou het lukken om mijn producten op de markt te kunnen brengen bij VT Wonen of zulke bekende webshops? Dat is namelijk uiteindelijk mijn doel - zo "populair" worden dat ik de kans krijg om het verkocht te krijgen door andere winkels. Maar hoe onrealistisch is dit? Ik heb het gevoel dat het goed kan lopen maar ik ben tegelijkertijd zo bang dat mijn klantenservice niet optimaal genoeg zal zijn of andere aspecten van de hele bestelbeleving - klanten willen tegenwoordig veel meer dan een product en ik weet niet of ik in mijn eentje dat allemaal kan waarmaken? Advies wordt gewaardeerd!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Papieren prints verkopen

31 januari 2016

Hoe is het auteursrecht op de prints geregeld?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Papieren prints verkopen

31 januari 2016

Bij ondernemen hoort nu eenmaal een risico. Ga er voor, maar werk eerst wel een goed plan uit.

Wat ga je precies doen, waardoor is dit anders dan concurrenten (of vergelijkbare producten in jou geval, als het klopt wat je aangeeft). Hoe ziet je verdienmodel eruit?

Hoeveel moet je verdienen om hier mee door te kunnen gaan?

Wat is je marketingplan?

etc.

Alvast veel succes. Je meeste vragen kan je hier natuurlijk stellen, zodat je van advies kan worden voorzien. Het ondernemen zal je toch echt zelf moeten doen...
 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Re: Papieren prints verkopen

05 februari 2016

Sowieso moet je soms dingen proberen, zeker met ondernemen. Zoals je het verteld zal je investering aan het begin laag zijn, dus in dat geval is het zeker de moeite waard om te proberen. 

Het enige waar ik je voor wil waarschuwen is; 
ga er niet vanuit dat als iets ergens anders goed loopt, dat dit hier ook zo is. Er zijn maar een handvol producten die uit zichzelf goed gaan lopen. Je hebt bijna altijd reclame en marketing nodig om een product succesvol te laten worden en zelfs dan is het maar de vraag. Doe eens onderzoek via Google keyword planner om te kijken of de mensen in Nederland ook zoeken op die producten.

Succes!
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Papieren prints verkopen

11 februari 2016

Er zijn inderdaad al goede tips gegeven door onder meer Ward en Ivo. Zou wel netjes zijn om daar ook even op te reageren.
Maak inderdaad een plan en volg dat plan gewoon, maar durf ook af te wijken. Je zult gewoon dingen moeten proberen. En nu heb je dus nog kans dat het aanslaat, over twee jaar als iedereen het doet wellicht niet meer. Helemaal omdat de risico's nu dus te overzien zijn zou ik het gewoon proberen.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Papieren prints verkopen

11 februari 2016

Er zijn inderdaad al goede tips gegeven door onder meer Ward en Ivo. Zou wel netjes zijn om daar ook even op te reageren.
Maak inderdaad een plan en volg dat plan gewoon, maar durf ook af te wijken. Je zult gewoon dingen moeten proberen. En nu heb je dus nog kans dat het aanslaat, over twee jaar als iedereen het doet wellicht niet meer. Helemaal omdat de risico's nu dus te overzien zijn zou ik het gewoon proberen.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht