Kleding Webshop

1
Ik wil al een tijdje een kleding webshop beginnen maar weet alleen niet maar ik moet beginnen. Ervaring is niet aanwezig.

Heeft iemand tips voor me?

B.v.d.

Re: Kleding Webshop

2
Ik zou beginnen met inlezen op de diverse websites (onder andere deze). Ervaring is niet noodzakelijk, kennis van wat je wilt gaan doen wel.

Re: Kleding Webshop

3
De beste tip. Begin er niet aan!
Veel concurrentie en als je nu al vast loopt door deze vraag te stellen! ....  echt niet doen.

Re: Kleding Webshop

4
henk-k schreef:Ervaring is niet noodzakelijk, kennis van wat je wilt gaan doen wel.
Maar wel handig. Zeker in de kleding business...

Heb je al een ondernemingsplan?

Probeer anders relevant werk te zoeken, om zo het één en ander te leren en ondertussen een ondernemingsplan op te stellen. Ook kan je dan meer leren over webwinkels in het algemeen en misschien zelfs al beginnen met het opzetten ervan.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kleding Webshop

5
Kleding is een heel algemeen en groot begrip, dus is lastig om je zo te helpen. 

Mits je geen goed idee of plan hebt, is het een hele lastige branche (verzadigd). Al heb je een niche markt, of een echt nieuw plan, dan kan je gewoon eens wat opzetten en kijken hoe dat uit gaat pakken. Maar al heb je het puur over kleding verkopen zoals veel webshops het doen, is het verstandig om hier goed over na te denken en een plan te maken. 

Het is misschien niet het antwoordt waar je op hoopt, maar kan je wel een hoop ellende schelen. 
Dus heb je een concreet plan of idee hierover? 
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.

Re: Kleding Webshop

6
Kleding is inderdaad een heel moeilijke productgroep. Tegen de grote jongens zul je het niet snel winnen omdat die dan een flinterdunne marge aanhouden en zo iedereen de markt uit willen drukken. Je zult dus echt je niche moeten opzoeken, je kleine specifieke submarkt laat maar zeggen.
Zo ken ik een jongen die een skateboard merklijn heeft opgezet met tie dye sokken, handgemaakte petjes, shirtjes, polo's enzovoorts. Die heeft door zijn contacten in de skatewereld redelijk snel naam kunnen maken terwijl die niet eens heel commercieel is ingesteld of iets dergelijks. Dat vinden mensen in de skateindustrie ook niet aantrekkelijk en juist daarom slaat het aan naar mijn idee. Hij sponsort bijvoorbeeld een skateboard crew die op nationaal niveau skaten en maakt skatefilms edits enzovoorts. Je zult dus echt het hele plaatje moeten voorstellen denk ik, begin dus met een ondernemingsplan.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.