Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Beste leden,

Ik lees al een tijdje mee, maar nu heb ik mij ook aangemeld voor een vraag:

Idee:
Ik heb een idee om bepaalde school documenten te verkopen. Het gaat om 3 goed verkochte documenten (worden dagelijks gedownload) die ik zelf geschreven heb. Ik verkoop deze momenteel op de website van Stuvia.nl, maar hier houden ze best een aardige commissie in, wanneer mijn bestand gekocht (gedownload) wordt.

Ik ben zelf al op onderzoek uitgegaan en blijkt dat op belangrijke zoektermen er veel gezocht wordt en er lage concurrentie is (bron: zoekwoordplanner van Google). Dit bied mij de kans om mijn documenten zelf te gaan verkopen op het internet, zonder tussenkomst van een partij. Daarnaast kan ik de website ook optimaliseren, waardoor er naar mijn verwachting meer mensen mijn documenten te zien krijgen.

Mijn vraag:
Om deze documenten aan te bieden heb ik een website nodig. Maar wat voor website is slim om op te bouwen, aangezien er maar 3 documenten op staan? Is dat een complete website, als bijv. https://www.ondernemingsplannen.nl/ of als bijv. https://www.internetsuccesgids.nl/amr-affiliates. Ik zie bij beide websites voordelen. Bij de 1e website (ondernemingsplannen) is alles keurig opgebouwd over meerdere pagina's. Bij de 2e website internetsuccesgids zie je vele voordelen staan op 1 pagina, waar men het daarna gelijk kan downloaden.

Wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Dan moet je voor optie 1 gaan zeker omdat je zelf al wilt optimaliseren voor meer bezoekers. Over meer pagina;s kun je betere seo toepassen en zoals met optie 1 een blog erbij zetten. Komt er later nog iets bij is dat bij optie 1 ook geen probleem.
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Hi Paul,

Top bedankt voor je reactie, hier heb ik iets aan!

Wellicht andere mensen die dezelfde visie delen als Paul, of juist anders?
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Voor mij is er nog wat te weinig info.

Wat voor documenten betreft het? Hebben deze een duidelijke link met elkaar?

Wat is jouw expertise/ vanuit welk perspectief heb jij deze documenten kunnen schrijven?

Waarvoor koopt een klant een dergelijk document?

Op basis van dit soort vragen kan je wellicht betere conclusies trekken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Voor mij is er nog wat te weinig info.

Wat voor documenten betreft het? Hebben deze een duidelijke link met elkaar?

Wat is jouw expertise/ vanuit welk perspectief heb jij deze documenten kunnen schrijven?

Waarvoor koopt een klant een dergelijk document?

Op basis van dit soort vragen kan je wellicht betere conclusies trekken.
Ik sluit me hierbij aan. Het komt nog een beetje dubieus over. Om wat voor content gaat het precies? :)
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Hi,

Bedankt voor jullie reactie. Hieronder beantwoord ik de vragen:

Wat voor documenten betreft het? Hebben deze een duidelijke link met elkaar? 
Deze hebben inderdaad een duidelijke link met elkaar (marketing gerelateerd document). Het document, zoals ik het ook aanbied bestaat uit 3 delen. Je moet het zien dat ik het zo aanbied:

1. Deel 1
2. Deel 2
3. Deel 1+2 (natuurlijk goedkoper, dan wanneer je ze allebei los koopt)


Wat is jouw expertise/ vanuit welk perspectief heb jij deze documenten kunnen schrijven?
Ik heb deze documenten kunnen schrijven, omdat het een verplicht deel is van de opleiding die ik heb gedaan. Niet alleen voor mij, maar ook voor andere studenten (de komende jaren).

Waarvoor koopt een klant een dergelijk document?
De klant 'een student', koopt het, omdat het bestand kan dienen als voorbeeld hoe het 'project' in elkaar gezet moet worden. Tevens zullen mensen het ook gaan gebruiken als inspiratie. Er staat namelijk in vermeld hoe ik bepaalde zaken (zoals het vinden van informatie) aan heb gepakt.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Je zou dan kunnen kiezen voor een eenvoudige Wordpress website, met Woocommerce plugin.

Daarmee kan je al snel een eenvoudige webwinkel opzetten, ook voor digitale producten. Je kunt gebruik maken van standaard opties als paypal, creditcard en overschrijving voor de betaling. Wil je meer dan zal je een module / psp moeten aankoppelen.

Maar is jouw product wel legaal? Hoe zit het met plagiaat? Ik kan me voorstellen dat het "lenen" in de hand werkt...
(als het een verplicht onderdeel is, dan zullen zij dit toch ook zelf moeten opstellen?)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Met stijgende verbazing lees ik wat er volgens het webwinkelforum allemaal onder webwinkels valt.

Ben er steeds vaker helemaal weg van...

410
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Je zou dan kunnen kiezen voor een eenvoudige Wordpress website, met Woocommerce plugin.

Daarmee kan je al snel een eenvoudige webwinkel opzetten, ook voor digitale producten. Je kunt gebruik maken van standaard opties als paypal, creditcard en overschrijving voor de betaling. Wil je meer dan zal je een module / psp moeten aankoppelen.

Maar is jouw product wel legaal? Hoe zit het met plagiaat? Ik kan me voorstellen dat het "lenen" in de hand werkt...
(als het een verplicht onderdeel is, dan zullen zij dit toch ook zelf moeten opstellen?)
Hi bedankt voor je reactie! Wordpress is mogelijk, ik ken iemand die voor een leuk prijsje Wordpress websites maakt. Ik wil het liefste ook iDEAL doen, maar hier heb je een inschrijving bij de KVK nodig over het algemeen, als ik het goed las.

Met eenvoudige wordpress website, bedoel je dan zo iets? https://www.ondernemingsplannen.nl/.

Het is volledig legaal, je moet het zien als een onderzoek die eerder uitgevoerd is. Mensen kunnen zien hoe dit onderzoek vervolgens uitgevoerd is (aan de gegevens hebben ze niet veel). Plagiaat kunnen zij niet plegen, het document staat immers in de schooldatabank (neem ik aan). Docenten controleren vaak bij inname of er sprake is van plagiaat.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Op basis van je omzetprognose zou je kunnen bepalen welke service je aanbiedt.

Maar hoeveel moeite wil je doen? Ik neem aan dat je documenten niet lang relevant blijven. En dan nog, dan zijn het er maar twee...
Zo te horen leuk voor een zakcentje, maar meer niet... Of zie je dat anders?
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 februari 2016

Op basis van je omzetprognose zou je kunnen bepalen welke service je aanbiedt.

Maar hoeveel moeite wil je doen? Ik neem aan dat je documenten niet lang relevant blijven. En dan nog, dan zijn het er maar twee...
Zo te horen leuk voor een zakcentje, maar meer niet... Of zie je dat anders?
Klopt! Leuk voor een zakcentje en het natuurlijk een goede basis om zelf te verdiepen in SEO. Ik verkoop er nu ongeveer 2x per dag en verdien daar 4,35 per document. Na mijn idee kan het aantal downloads omhoog en het bedrag per document, wanneer ik een eigen site heb. Natuurlijk is dit idee niet direct na een maand ontstaan. Ik heb het geanalyseerd en over het afgelopen halfjaar zit er een constante lijn in.

De documenten blijven na mijn idee wel (lang) relevant. Immers wordt het al ongeveer 4 jaar zo uitgevoerd.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

23 februari 2016

Klinkt wel als een leuk idee! Zeker als het al (een beetje) loopt. Als je een goed webshoppakket neemt en de basiselementen van SEO goed weet dan kom je al een goed end.
Mijn eigen voorkeur is Shopify, maar er zijn zat mensen die CCV Shop en/of SEO Shop gebruiken :)

Succes!
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

13 maart 2016

Bedankt voor de reacties! Naar aanleiding van de reacties ga ik het advies opvolgen en een website maken waarop meerdere pagina's gemaakt kunnen worden om deze vervolgens te optimaliseren.

Nogmaals bedankt!
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

14 maart 2016

Ben benieuwd naar het resultaat. Succes in ieder geval.
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

15 maart 2016

Dankjewel! Wanneer het 'project' af is, zal ik even een linkje geven.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

16 maart 2016

Dankjewel! Wanneer het 'project' af is, zal ik even een linkje geven.
Kan je niet nu al een linke geven? Dan kunnen we je vorderingen bijhouden en tussentijds advies geven indien nodig :)
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

18 maart 2016

Hi,

Ik geef de link als hij helemaal af is haha.

Ik ben nu bezig om het te maken via Mijnwebwinkel. 

Goeie keus, als ik slechts 1 document erop wil zetten? Vindbaarheid van Mijnwebwinkel zijn jullie ook tevreden over?

Ik dit gekozen om toch wel de 'lage' prijs van 19 euro per maand. Bij SEOshop was ik bijvoorbeeld meer kwijt geweest.
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Suzanne Jansen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 april 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

04 mei 2016

Ben super benieuwd naar jou webshop! wens je alvast veel succes
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Wat voor soort webshop maken?

04 mei 2016

Ik dit gekozen om toch wel de 'lage' prijs van 19 euro per maand. Bij SEOshop was ik bijvoorbeeld meer kwijt geweest.
Goed om te horen dat je aan de slag bent gegaan.
Ik begrijp je keuze gezien het kostenplaatje. Besef wel dat SEOshop niet voor niets meer kost. Alles heeft z'n prijs tegenwoordig ;)
 
Boris
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 juli 2016

Re: Wat voor soort webshop maken?

22 juli 2016

Ben heel erg benieuwd hoe het nu met je webshop gaat? (al is de zomer in jouw geval wellicht niet de beste periode om dat te vragen ;) )
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht