Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
eriks1805
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 september 2015

Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Het komt af en toe voor dat een klant zich geregistreerd en dan iets in de winkelwagen doet. Deze verloopt dan. Is het zinvol om een email te sturen dat de bestelling niet is afgerond en/of wij kunnen helpen. Of komt dit slecht over?
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Het komt af en toe voor dat een klant zich geregistreerd en dan iets in de winkelwagen doet. Deze verloopt dan. Is het zinvol om een email te sturen dat de bestelling niet is afgerond en/of wij kunnen helpen. Of komt dit slecht over?
Dat kun je alleen doen als ze al een e-mailadres achter hebben gelaten, als ze bijvoorbeeld een account hebben. Ik heb er goede ervaringen mee maar denk wel dat die mensen misschien sowieso hadden afgerekend. Bijvoorbeeld als ze 's middags iets in de winkelmand plaatsen om 's avonds thuis af te rekenen als ze een randomreader bij de hand hebben.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
eriks1805
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 september 2015

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Ik heb verder alle gegevens. Zoals vandaag, 2 registraties maar geen bestelling. Ik wil namelijk niet drammerige overkomen.

Hoe snel stuur jij de email?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Wij sturen die mail na 36 uur.
We willen ook niet drammerig overkomen en vertellen alleen dat ze de bestelling kunnen afmaken en dat de bestelling als ze niets doen automatisch verwijderd wordt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Dit is natuurlijk een beetje afhankelijk van je doelgroep, maar omdat de grote spelers dit ook doen, wordt een kort mailtje als herinnering door veel mensen niet als storend ervaren.

Voor steeds meer webwinkels blijkt dit een goede manier om het percentage afhakers te verminderen.

De registratie geeft eigenlijk al een koopintentie aan.
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Mail? Ik bel ze meestal of er een probleem was op de site, dat is natuurlijk niet zo maar dan hoor waar de twijfel zat of zit. Nog nooit meegemaakt dat men zei, he wat vervelend dat u belt.....
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

Ik heb verder alle gegevens. Zoals vandaag, 2 registraties maar geen bestelling. Ik wil namelijk niet drammerige overkomen.

Hoe snel stuur jij de email?
Bij een shop na een dag bij de ander na 3 uur, 
die van na een dag spelen we op 'kunnen we u ergens mee helpen?' die van drie uur luidt 'maak uw bestelling af'.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wel of geen herinnerings-email

18 mei 2016

  die van drie uur luidt 'maak uw bestelling af'.
Klinkt eigenlijk best dwingend...
(of ligt dat aan mij?)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht