Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Miku
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2016

Website en Blog voor SEO

24 mei 2016

Hallo,

Voor mijn webshop wil ik graag websites en blogs maken voor de SEO.
Mijn vraag is waar ik dit het gemakkelijkste kan doen en wat het beste is voor de SEO.

Voor een blog kan ik gemakkelijk een Wordpress blog maken.
Maar voor een website kan ik niet helemaal beslissen wat nu de beste optie is.
Vele aanbieders heb je hierin, waardoor de keuze moeilijk wordt.

Graag hoor ik ook welke thema's jullie het geschikt vinden.
Ook dat is uit de talloze thema's moeilijk te beoordelen, natuurlijk een responsive thema.

Ik hoor het graag van jullie!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Website en Blog voor SEO

24 mei 2016

Websites en blogs. Dat klinkt erg meervoud.
Dit doet als SEO voor je website helemaal niets (oke, klein beetje door links naar je website). SEO werkt namelijk op een domein. Dus dan zou je het blog gewoon op je webwinkel domein moeten zetten. 
En wat denk je van het bijhouden van websites en blogs. Je moet overal wat opzetten en zo nu en dan verwijzen naar je webwinkel. Dat wordt al een dagtaak ;-)
 
Miku
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2016

Re: Website en Blog voor SEO

24 mei 2016

Klopt inderdaad, wil er meerdere maken.

Blogs wil ik maken, zodat andere een artikel over hun site schrijven en een backlink naar mijn site plaatsen.
Link van andere sites worden altijd goed beoordeeld, dus ook als ik deze zelf maak met links naar mijn webshop.

Mocht je mee willen doen voor de topposities in google, is het zo ie zo al een hele taak.
Denk niet dat blogs en websites maken uiteindelijk meer tijd kost dan kwalitatieve goede links aanschrijven.
Daar is de kans ook nog eens dat deze je afwijzen, goede backlink vragen of geld moet betalen.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Website en Blog voor SEO

24 mei 2016

Klopt inderdaad, wil er meerdere maken.

Blogs wil ik maken, zodat andere een artikel over hun site schrijven en een backlink naar mijn site plaatsen.
Link van andere sites worden altijd goed beoordeeld, dus ook als ik deze zelf maak met links naar mijn webshop.

Mocht je mee willen doen voor de topposities in google, is het zo ie zo al een hele taak.
Denk niet dat blogs en websites maken uiteindelijk meer tijd kost dan kwalitatieve goede links aanschrijven.
Daar is de kans ook nog eens dat deze je afwijzen, goede backlink vragen of geld moet betalen.
Je gebruikt websites en blogs in het meervoud. Een website met meerdere blogartikelen is heel wat anders dan meerdere websites en meerdere blogs, dat bedoeld Paul.
Dát is niet zo goed voor je SEO. Wat wél goed is, is wat Paul zegt een hoofddomein aanhouden (1 website) en daar een enkel blog op beginnen, maar met meerdere blogartikelen die terug te herleiden zijn naar je hoofddomein in de vorm van een backlink :)
Kwalitieve blogartikelen schrijven kost enorm veel tijd, onderschat het niet. Het is niet even copy pasten van bestaande artikelen, paar woorden veranderen, paar keywords erin knallen en klaar. Nee, het moet goede content zijn. Unieke content. Zó goed, dat mensen bereid zijn het de willen lezen en zelfs te delen op Social Media.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Website en Blog voor SEO

24 mei 2016

Je moet nooit website's of blogs gaan maken puur voor de SEO! Zorg dat je content maakt waar je bezoekers wat aan hebben, die ze delen op sociale media en die hopelijk andere sites gaan overnemen. Dat gaat je veel meer opleveren dan die paar backlinks die je op deze manier gaat krijgen...

Voor een blog raad ik je aan om een naar Ghost te kijken (ik heb er wat informatie over mijn site op staan), voor een website kan je het beste kijken naar Joomla en voor een combinatie tussen de twee pak je het beste Wordpress. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Miku
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2016

Re: Website en Blog voor SEO

24 mei 2016

Nee klopt inderdaad, Maar is ook voor meerdere webshops bedoeld.
Dus ook dat ik meerdere links kan plaatsen op meerdere websites.

Er zijn vele mensen welke 5 websites de seo van doen.
Als ik dan met 1 webshop aankom, krijg ik 1 link terug.
Met meerdere sites krijg ik meerdere links van die zelfde persoon.

Als eenmaal die website en blog er staan, is het bijhouden en hopelijk zo makkelijker en meer backlinks van andere krijgen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Website en Blog voor SEO

25 mei 2016

Ik zou nog eens goed na gaan denken over je strategie.

Dit soort backlinks heb je meestal weinig aan. Content maak je voor bezoekers, niet voor de zoekmachine...
Doe je dit niet, dan zal je weinig extra bezoekers trekken. De bezoekers die je wel trekt, haken meteen af.

Linkruil is trouwens ook geen goed idee.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Website en Blog voor SEO

25 mei 2016

Nee klopt inderdaad, Maar is ook voor meerdere webshops bedoeld.
Dus ook dat ik meerdere links kan plaatsen op meerdere websites.

Er zijn vele mensen welke 5 websites de seo van doen.
Als ik dan met 1 webshop aankom, krijg ik 1 link terug.
Met meerdere sites krijg ik meerdere links van die zelfde persoon.

Als eenmaal die website en blog er staan, is het bijhouden en hopelijk zo makkelijker en meer backlinks van andere krijgen.
Volgens mij heb je de gedachtegang over SEO en content verkeerd voor ogen. Net wat Meerwaarde zegt, random websites aanmaken voor zoveel mogelijk links zonder toegevoegde waarde, linkruil, content wat meer lucht is dan inhoud.. daar ga je het met Google een paar weekjes mee redden en daarna ben je weg. Misschien verdwijn je wel in de sandbox en kom je er voorlopig ook niet meer uit.

De beste manier om publiek te entertainen blijven goede, kwalitieve content. Dat is algemeen bekend ;)
 
Gebruikersavatar
Stoepborden Shop
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 oktober 2014
Locatie: IJlst
Contacteer:

Re: Website en Blog voor SEO

22 juli 2016

Wil je echt gaan bloggen dan kun je dit het beste op het domein doen die je hoger wilt laten scoren in Google. Zoals terecht is opgemerkt moet je dit echter niet alleen maar om de SEO doen maar vanuit de meerwaarde voor de gebruiker. Beantwoord vragen die klanten kunnen hebben in je blog of inspireer door goede en gerelateerde onderwerpen.
Stoepborden Shop
http://stoepbordenshop.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Website en Blog voor SEO

22 juli 2016

Ben eigenlijk wel benieuwd of je je strategie nog hebt aangepast/ gaat aanpassen, obv de reacties die hier gegeven werden.

Hoe ga je nu verder?
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht