Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Quex
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 juni 2016

Webshop starten

27 juni 2016

Ik zit al heel lang te twijfelen of ik een webshop zal starten. Alles is wel al uitgewerkt behalve de producten.
Ik zou heel graag shirts en kleding, hoesjes en meer willen gaan verkopen. Maar dan om uniek te zijn gaming kleding ect. dus bijvoorbeeld Minecraft kleding.
Nu vraag ik me af hoe ik nou een goedkope, goede drukker vind?
Iemand tips voor het beginnen en het laten drukken van shirts?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Webshop starten

27 juni 2016

Je zou offertes op kunnen vragen bij diverse drukkers. Maar vergeet niet dat je afbeeldingen niet zomaar kunt gebruiken voor commerciële doeleinden! Licentie kosten voor het gebruik van afbeeldingen en merknaam kunnen flink oplopen, de boetes voor inbreuk op het merkrecht zijn zelfs nog vele malen hoger.

Waarom zelf drukken niet op zoek naar een leverancier van merchandising?
 
Quex
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 juni 2016

Re: Webshop starten

27 juni 2016

Je zou offertes op kunnen vragen bij diverse drukkers. Maar vergeet niet dat je afbeeldingen niet zomaar kunt gebruiken voor commerciële doeleinden! Licentie kosten voor het gebruik van afbeeldingen en merknaam kunnen flink oplopen, de boetes voor inbreuk op het merkrecht zijn zelfs nog vele malen hoger.

Waarom zelf drukken niet op zoek naar een leverancier van merchandising?
Ik weet dat ik op moet passen met licenties ja. Zal ook een lang werkje worden om het goed op te zoeken voor alles.
Maar zover ik weet heb je er geen leveranciers voor? Ik kan hier echt heel goed naast zitten maar dit zal een veel betere oplossing zijn ja. Hoe moet ik zo'n leverancier daarvoor vinden denk jij? En zodra ik een leverancier ervoor heb moet ik dan nog steeds letten op licenties van de afbeeldingen?
 
Ruud B.
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2016
Contacteer:

Re: Webshop starten

29 juni 2016

je zou kunnen kijken op bijv shutterstock of bij google images de licentie op 'gratis te gebruiken, zelfs commercieel' en hopen dat er een goed plaatje tussen zit. Wanneer je de echte logo's wil gebruiken zou ik Minecraft mailen met het verzoek. kijken hoe zij reageren. Zomaar een kleding lijn opzetten met hun logo en afbeeldingen gaat je vroeg of laat veel problemen opleveren.

Succes
Alles over innovatie op 1 site: www.innovatie-site.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht