Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JochemLFC
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 juli 2016

Webshop starten met Webs

09 juli 2016

Hallo ik heb een account aan gemaakt omdat ik een vraag had.

Sinds gister heb ik mijn eigen website genaamd LFCNederland.com. Deze website heb ik ontwikkeld met Webs en daarmee probeer ik Nedelandse Liverpool fans te bereiken. Nu zou ik graag een webshop aan mijn site toevoegen en die kans bied Webs mij ook. Mag ik dit gewoon openen zonder mij aan te melden bij de KvK? Webs geeft mij namelijk een makkelijke manier van spullen verkopen en geeft mij zonder dat ik ergens ingeschreven sta toestemming om spullen te verkopen waarna het geld wat overgemaakt zou worden op een Paypal account terecht komt. 

Mijn vraag is dus of ik dit gewoon kan doen zonder dat de Kvk straks bij mij op de stoep staat. 

Alvast bedankt 
 
rtvchannel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juli 2016
Contacteer:

Re: Webshop starten met Webs

11 juli 2016

Voor de KvK hoef je niet bang te zijn. Die zijn niet aktief bezig ondernemers te registreren. Daar moet je echt zelf naar toe. Voor de belasdting is dat anders.
Wil je zelf een eigen webwinkel, webshop starten? Dan zit je hier goed!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop starten met Webs

11 juli 2016

Voor de belasting hoef je niet zozeer bang te zijn wanneer je netjes alle inkomsten aangeeft. Een webwinkel zonder KvK registratie wekt weinig vertrouwen en voor de klanten is het ook prettig te weten dat men zaken doet met een betrouwbare en traceerbare ondernemer. Wie alleen een beetje winkeltje wil spelen en vanuit financieel gewin de regels wil omzeilen, moet dat maar op marktplaats.nl doen als privé persoon, hoewel ook daar de belastingdienst meekijkt.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop starten met Webs

11 juli 2016

Wie alleen een beetje winkeltje wil spelen en vanuit financieel gewin de regels wil omzeilen, moet dat maar op marktplaats.nl doen als privé persoon
Kom op zeg. Met een website kan je toch als prive persoon ook even kijken wat het doet. Dan hoef je nog niet als echte ondernemer ingeschreven te staan met alle extra werk die je dan krijgt. 
Ik denk ook niet dat het storm zal lopen met bestellingen als het om Nederlandse Liverpool fans gaat. De echte fans kopen net zo makkelijk de spullen in Engeland. Maar de mogelijkheid bieden als hobby kan best leuk zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop starten met Webs

11 juli 2016

De vraagsteller wil een gemakkelijke manier om spullen te verkopen zonder ergens ingeschreven te staan. Hij/zij heeft het niet over voorlopig. Er zijn regels, normen en criteria voor inschrijvingsverplichtingen, belastingafdracht en btw-drempels en die gelden eerlijkheidshalve voor iedereen. Een telefoontje naar de belastingdienst kan wat dit betreft duidelijkheid geven aan de vraagsteller over wat wel en niet kan en bij welk bedrag.
 
jritzema
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2011
Contacteer:

Re: Webshop starten met Webs

12 juli 2016

Professioneel handelen is professioneel opereren en daar hoort in mijn optiek ook een KVK en BTW nummer bij. 
https://www.petgets.nl Online dierenwinkel - Alles voor huisdieren.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop starten met Webs

12 juli 2016

Professioneel handelen is professioneel opereren en daar hoort in mijn optiek ook een KVK en BTW nummer bij.
Precies. De spijker op de kop. Als je het dus als hobby er een beetje bij doet niet.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop starten met Webs

12 juli 2016

Maar dan rijst de vraag wie er op al die wat schimmige winkeltjes vanuit hobbyistische nevenactiviteiten zonder traceerbare firma-identiteit zit te wachten? Geen hond volgens mij, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop starten met Webs

12 juli 2016

Inderdaad je vergist je. Waarom denk jij dat verkoop op marktplaats wel lukt en niet op een eigen website?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop starten met Webs

13 juli 2016

Op marktplaats heb ik een ander verwachtingspatroon (digitale rommelmarkt voor particulieren waar het kaf niet altijd van het koren is te onderscheiden) dan bij een webwinkel (moet een serieuze onderneming zijn waar ik vol vertrouwen een aankoop kan plaatsen) Maar dat ligt wellicht niet voor een ieder hetzelfde.
 
Gebruikersavatar
Gustavo Woltmann
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 september 2016

Re: Webshop starten met Webs

05 oktober 2016

Professioneel handelen is professioneel opereren en daar hoort in mijn optiek ook een KVK en BTW nummer bij. 
Daar ben ik het helemaal mee eens!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht