Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dropshipper
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 oktober 2016

Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Hallo beste Webwinkel mensen,
Wat houd het in om een webwinkel te starten?
Wat heb je allemaal nodig?
Welke risico's moet je in je achterhoofd houden?
Kun je een gratis kvk nummer aanvragen(meende dat te hebben gezien, website van de overheid verteld ander verhaal)?
Hoe zijn jullie begonnen, hoe vind je een niche?
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Wel eens Google gebruikt? Op veel van je vragen vindt je daar een antwoord. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Heb je dezelfde vraag al eens in Google gezet? Er gaat een wereld voor je open en als je dan met gerichte vragen blijft zitten.... we helpen graag. 
(edit: er was er weer een sneller met typen...)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Zoals je begrijpt uit de bovenstaande reacties, wordt het gewaardeerd als je, voordat je een vraag stelt hier op het forum, eerst zelf onderzoek doet.

Stel vervolgens een specifieke vraag, waar je niet uitkomt en de andere leden helpen je graag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dropshipper
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 oktober 2016

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Oke ik had verwacht dat experts hier een beter antwoord konden geven als google.
Omdat deze "experts" al ervaring hebben, dacht ik dat ik hier een ander antwoord zou kunnen krijgen.
Dat ik iets hoorde, wat je hebt geleerd uit eigen ervaring.
Blijkbaar is google beter:|
 
Dropshipper
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 oktober 2016

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Weet google hoe het is om een webshop te hebben?
Heeft onze geweldige zoekmachine net zoveel ervaring en unieke informatie/ervaringen als jullie hebben?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Probeer een specifieke vraag en je komt waarschijnlijk een stuk verder.

En vergeet de zoekfunctie van ons forum niet.

Om je alvast één antwoord te geven: registratie bij KvK is niet gratis.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

04 oktober 2016

Wat houd het in om een webwinkel te starten?
> een fulltime baan, je start een onderneming met bijbehorende verplichtingen en risico's
Wat heb je allemaal nodig?
> een startkapitaal (voorraad, ontwikkeling webshop, huur bedrijfsruimte en overige opstartkosten)
Welke risico's moet je in je achterhoofd houden?
> dat je meer kosten maakt dan inkomsten
Kun je een gratis kvk nummer aanvragen(meende dat te hebben gezien, website van de overheid verteld ander verhaal)?
> zie vorige reactie van wwmw
Hoe zijn jullie begonnen?
> Met heel veel informatie opzoeken, kijken waar de kansen liggen en een ondernemingsplan schrijven.

Je start een onderneming, stel je dan ook als ondernemer op! Kom met gerichte vragen en er komen gerichte antwoorden terug!
De vraag van de kvk had je makkelijk zelf kunnen beantwoorden...

Wat denk je zelf allemaal nodig te hebben? Maak een lijstje en vraag of er nog dingen zijn die jij wellicht over het hoofd hebt gezien!

Wees actief en ontvang actieve reacties. Maar dergelijke passieve vragen motiveren weinig om er serieus op in te gaan (zie ook de huidige reacties )
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

10 oktober 2016

Meerdere berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling dat je links naar je eigen site neerzet. Wij zien dat als spam. Danku. 
 
buiskluis.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 november 2016
Contacteer:

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

13 november 2016

Onlangs ben ik zelf ook begonnen met een one product shop met een niche product. ( http://www.buiskluis.nl ) Persoonlijk zie ik het als hobby en een hobby mag in mijn optiek ook geld kosten. Natuurlijk wel met het idee er aan het einde van de rit wat aan over te houden, maar naast mijn fulltime baan is het financieel gezien niet noodzakelijk winst te moeten draaien. Voor mij is dit vooral de ervaring om zelf een product te ontwikkelen, laten produceren en vervolgens te verkopen. Met deze ervaring wil ik in een later stadium bepalen of ik nog meer producten wil ontwikkelen. Echter, hoe simpel ook, het kost veel tijd.
Succes!
Een buiskluis is zo gekocht op www.buiskluis.nl
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat houd het in om een webshop te starten

13 november 2016

Weet google hoe het is om een webshop te hebben?
Heeft onze geweldige zoekmachine net zoveel ervaring en unieke informatie/ervaringen als jullie hebben?
Ja zeker, het mooie is, daar kun je zelfs ervaringen van heel veel verschillende ondernemers vinden. 
Je moet wel weten dat vragen zoals jij ze stelt op elk ondernemersforum misschien al wel honderd keer zijn langsgekomen.  Daarmee vinden veel mensen, ik ook, het dus wat 'makkelijk' om met deze vragen te beginnen zonder zelf even wat te googlen. Want ook al zet je ons als experts tussen aanhalingstekens, de meesten hier zullen toch betere dingen te doen hebben dan elke keer weer uitgebreid ingaan op een zelfde vraag.
Succes!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht