Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tedk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 november 2016

Webwinkel starten

02 november 2016

Al langere tijd zit ik te dagdromen over het beginnen van een webshop.

Nu wil ik de stap gaan zetten tot het starten van webwinkel in kleding.

Gister en vandaag zoveel mogelijk informatie verzameld van de kosten zowel "eenmalig" als maandelijks..

Voor eenmalig heb ik berekend 30.000 en maandelijk (incl kantoorpand) 1250,00.

Graag zou ik willen weten of dit realistisch is?

Groetjes :)
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Webwinkel starten

02 november 2016

Hoe ben je op deze kosten gekomen?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Webwinkel starten

02 november 2016

Misschien kan je een toelichting geven?

Als je 10.000 rekent voor de aankoop van een nieuwe auto en 200 vaste lasten per maand is dat een realistische begroting voor een Fiat panda, maar als dat je begroting is voor een nieuwe range rover, dan sla je de plank volledig mis!

Kortom, waarop heb jij je cijfers gebaseerd? ;-)
 
Tedk
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 november 2016

Re: Webwinkel starten

02 november 2016

Ik heb het ruim geschat, en heel veel gegoogeld..
Website bouwen en teksten "uitbesteed"

Eenmalig;
Website bouwen; 7500,00
Progammeur; 1400,00
Inkoop voorraad; 7500,00
Inrichten werkplek; 5000,00
Inkopen qua verzenden; 500,00
Caddy; 7500,00
Tekst schrijven; 400,00
Algemene voorwaarden schrijven; 275,00
Adverteren; 1000,00

Maandelijks;
Kantoorpand; 525,00
Cetificaat en keurmerk; 20,00
Telefoon/internet; 45,00
Wegenbelasting; 75,00
Verzekeringen; 75,00
overig; 250,00

Ik vind het allemaal erg lastig in te schatten, de dingen waar ik geen verstand van heb besteed ik graag uit haha
Google me helemaal suf, maar wil het graag in een keer meteen goed aanpakken.. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Capaly
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 september 2016
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Webwinkel starten

04 november 2016

Een webshop hoeft geen eenmalige kost te zijn.
Met Shopify heb je lage maandelijke kosten.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Webwinkel starten

04 november 2016

Ook met een licentieshop kun je best aanzienlijke opstartkosten hebben. De kosten van een webshop gaan verder dan alleen het stukje software. Je moet daar ook foto's voor hebben, teksten voor schrijven, de tijd nemen om alles in te richten. Desnoods laat je iemand naar je on-page SEO kijken als je klaar bent. Etc.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Webwinkel starten

04 november 2016

Het ligt er volledig aan hoe je wilt starten. Is er in je kantoorpand voldoende ruimte om de voorraad op te slaan t.w.v. €7500,- ? 

Als je uitgaat van de kosten die je nu heb weergegeven, hoeveel moet je dan maandelijks verkopen om quitte te draaien? Hoeveel bestellingen zijn dat? Is dat realistisch de eerste periode? Hoe lang zou je door kunnen draaien zonder dat je winst maakt? 

Gezien je er wel redelijk wat budget voor over heb, is het niet een idee om een winkel te starten naast je webwinkel? Het is op het internet helaas niet zo dat er zomaar mensen langs je webwinkel komen, je zal echt flink moeten adverteren. Dit zijn geen eenmalige kosten, dit zijn maandelijks terugkerende kosten. Volgens mij geeft bijv. Zalando 12% van de omzet uit aan marketing kosten. 

Ik zou dan iets minder budget steken in het maken en ontwerpen van de webwinkel en voor een kant- en klare oplossing gaan ala seoshop of shopify zoals eerder is genoemd. 
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Webwinkel starten

04 november 2016

voor een kantoorpand zit je aan de lage kant (of je moet ergens in een dorp wonen)
En wegenbalasting voor een caddy is 27 euro
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht