Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Brief advocaat vanwege domeinnaam.

11 november 2016

Hallo, 

ik wist niet precies in welk topic ik dit het beste kon plaatsen, dus sorry als het niet goed staat. 
Aangezien het vaak webshops zijn die hier mee te maken krijgen, hoop ik dat mijn bericht hier geplaatst mag worden op het forum. 

Ik heb een eigen merk en toen ik de website online heb gezet, heb ik daarbij ook een paar extra domeinnamen gekocht met het oog op uitbreiding in de toekomst. 1 van die domeinnamen is een .com domein. Nu ontving ik begin dit jaar een email van een advocaat die vindt dat ik geen recht heb op deze domeinnaam, omdat de naam van het bedrijf van zijn client er erg op lijkt. Daarbij werd vermeld dat ik de domeinnaam over moest dragen aan zijn client, anders zou ik een boete van $100.000 kunnen ontvangen. Ik heb er toen verder niks mee gedaan, omdat de namen niet hetzelfde zijn. Hun bedrijfsnaam heeft bijvoorbeeld maar 1 letter in het eerste woord en die van mij 2 en wij hebben er nog een woord achter staan. Zij bieden ook niet dezelfde producten, maar vallen wel in hetzelfde genre. Nu hebben ze dus weer een brief gestuurd (via FedEx, uit Amerika) en nu zeggen ze dat het bewijsmateriaal is dat ik geen recht heb op het domein, omdat ik er al een half jaar niks mee gedaan heb. Ze willen dus nogmaals dat ik het overdraag. De brief is afkomstig van www.venable.com

Iemand ervaring hiermee? Of verstand ervan? Ik wil niet onnodige kosten maken voor een advocaat, terwijl dat misschien niet nodig is.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Brief advocaat vanwege domeinnaam.

11 november 2016

Zonder te weten wat er precies in de brief staat en om welke domeinnamen het gaat, valt er voor ons niet heel veel over te zeggen. Ik zou overigens niet de namen hier noemen als ik jou was.

Overigens zou zo'n procedure in principe via het WIPO moeten gaan, zie http://www.wipo.int/portal/en/

Je kan op die site ook informatie vinden over hoe een en ander in zijn werk gaat. Ik vermoed dat je de tegenpartij naar wipo kan verwijzen welke er dan een ei over zal leggen. Voor de zekerheid zou ik echter wel even wat info inwinnen bij een jurist of advocaat. 
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Brief advocaat vanwege domeinnaam.

23 november 2016

Zonder te weten wat er precies in de brief staat en om welke domeinnamen het gaat, valt er voor ons niet heel veel over te zeggen. Ik zou overigens niet de namen hier noemen als ik jou was.

Overigens zou zo'n procedure in principe via het WIPO moeten gaan, zie http://www.wipo.int/portal/en/

Je kan op die site ook informatie vinden over hoe een en ander in zijn werk gaat. Ik vermoed dat je de tegenpartij naar wipo kan verwijzen welke er dan een ei over zal leggen. Voor de zekerheid zou ik echter wel even wat info inwinnen bij een jurist of advocaat. 
Hoi Wouter, bedankt voor je reactie. Ik ga kijken wat ik kan doen. 
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Brief advocaat vanwege domeinnaam.

24 november 2016

Ik vind het ook een beetje raar dat een advocaat de hoogte van de boete gaat bepalen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Brief advocaat vanwege domeinnaam.

24 november 2016

Ik vind het ook een beetje raar dat een advocaat de hoogte van de boete gaat bepalen.
Dat is heel normaal in een civiele rechtszaak. De eisende partij die eist een boete en vervolgens kan een rechter die al dan niet toewijzen. 
 
Grijze
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 februari 2014
Locatie: Oosten

Re: Brief advocaat vanwege domeinnaam.

22 maart 2017

Hoe is het afgelopen?
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Brief advocaat vanwege domeinnaam.

19 september 2017

Beetje late reactie, maar ik heb er niks meer over gehoord ;)