Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
preliot
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 november 2014

Administratie > moet je unieke verkoop specificeren in de boekhouding?

15 november 2016

Ik vroeg me af hoe het zit met het administreren van alle webshop verkopen. Moet ik elke verkoop apart inboeken voor de belastingdienst of mag ik bijvoorbeeld de dag/week/maand/kwartaal opbrengst in de boeken zetten? 

Let wel, het gaat me hier puur om de administratieve verplichtingen, dus niet de mogelijk inzichten die de gespecificeerde informatie kan geven. Desgewenst kan ik de informatie per factuur wel achterhalen uit de webshopomgeving bij een eventuele controle, het gaat mij puur om zo efficiënt mogelijk werken.

Mocht je tips / suggesties hebben, ik hoor ze graag!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Administratie > moet je unieke verkoop specificeren in de boekhouding?

15 november 2016

Je mag ze verzamelen als je de facturen maar wel bewaard uiteraard en duidelijk kan laten zien hoe je aan het ingeboekte bedrag bent gekomen. Maar waarom zou je dat zo handmatig willen doen? Neem aan de jou administratie programma toch automatisch deze facturen importeert?

Je zou voor de particulieren een verzamel factuur kunnen maken. Maar voor zakelijke verkopers ben je verplicht een gespecificeerd factuur uit te schijven als daar om gevraagd wordt.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
preliot
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 november 2014

Re: Administratie > moet je unieke verkoop specificeren in de boekhouding?

16 november 2016

Electronixs, helaas, mijn snelstart classic 9.xx doet niet aan automatisch importeren. Heb ze gisteren gebeld, maar blijkt dat ze geen upgrades meer toestaan voor deze software. Met andere woorden, moet op zoek naar een nieuw administratie programma. 

Ik dacht gisteren ook nog eens goed na over het handmatig werken en daar wil ik niet aan. Vandaar de vraag of ik simpelweg het per dag / week / maand / kwartaal kan doen. Ik denk dat de oplossing is om een nieuw pakket te zoeken en dan via een MT940 import (banktransactie bestand) de boel ineens te importeren.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Administratie > moet je unieke verkoop specificeren in de boekhouding?

17 november 2016

Heeft Snelstart 9 geen import profielen? Volgens mij wel, hoe dit exact daarin werkt durf ik even niet te zeggen, maar het kan te maken hebben met de versie die je heb

De nieuwste versie van Snelstart sowieso wel, maar ik vind Snelstart erg ouderwets en volgens mij kan je beter overstappen op een wat moderner programma, zoals Exact Online. (Gebruik ik zelf). 

Nadeel van Exact Online is dat de app's over het algemeen wel redelijk prijzig zijn, als je die wilt toepassen. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
preliot
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 november 2014

Re: Administratie > moet je unieke verkoop specificeren in de boekhouding?

18 november 2016

Ze hebben dat wel, maar alleen in de duurdere varianten. En die upgrades verkopen ze niet meer voor mijn versie .. helaas :(

Denk dat het ook tijd wordt voor een nieuw programma, kijk nu naar Moneybird. Zal Exact Online meenemen in de overweging, bedankt voor de tip.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Administratie > moet je unieke verkoop specificeren in de boekhouding?

18 november 2016

Snelstart zou ik mee stoppen. Het is een prima programma maar niet geschikt voor ecommerce. Er zijn tegenwoordig aardig wat boekhoudprogramma's met API's, koppelingen en in- en exportfuncties. Exact Online verovert momenteel aardig snel het midden- en topsegment binnen ecommerce maar is geen prijsvechter dus als je budget het niet toelaat dan lopen ook Eboekhouden, Moneymonk, Moneybird of Acumulus al voor op Snelstart.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht