Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sjakie1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 september 2016

zakelijke rekening?

21 november 2016

Hallo,
Ik weet niet zeker of de vraag hier geplaatst moet worden dus mijn excuses als het verkeerd is gedaan.
Hebben jullie allemaal een zakelijke rekening of een extra  betaalrekening die alleen gebruikt wordt voor de onderneming?
Ik ben laatst op een seminar van de belastingdienst geweest, en daar vertelde die meneer dat het namelijk niet persé nodig is om een zakelijke rekening te openen..
mits je die andere betaalrekening alleen gebruikte voor je onderneming.Nu ben ik aan het twijfelen.
jullie meningen en ervaringen graag..
Met vriendelijke groet,
sjakie1980
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: zakelijke rekening?

21 november 2016

Een zakelijke rekening heb je al snel nodig, als je werkt met bijvoorbeeld een PSP voor je webshop.

Maar waarom zou je voor die paar tientjes geen zakelijke rekening nemen? Of ben je wellicht van plan alleen hobbymatig te gaan werken?
 
Sjakie1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 september 2016

Re: zakelijke rekening?

21 november 2016

Nee, ik wil wel officieel.Die meneer van de belastingdienst wilde ermee aangeven dat de banken dit willen voor extra geld.
Maar zoals ik begrijp kost het waarschijnlijk niet zoveel om een zakelijke rekening te openen.
Ik wil inderdaad straks geen "problemen" krijgen als ik het niet zou doen.
vroeg het me gewoon af of iemand dit ook zo op deze manier deed.
Thanks:)
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: zakelijke rekening?

21 november 2016

Voor de belastingdienst maakt het idd weinig uit of het geld op rekening A of B staat, zeker bij een eenmanszaak, vallen beide rekeningen onder dezelfde aangifte.
Maar als jij iDEAL wilt accepteren, heb je sowieso een zakelijk rekeningnummer nodig. Daarnaast staat het een stuk professioneler richting klanten als je een zakelijk rekeningnummer hebt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mar
Berichten: 290
Lid geworden op: 21 oktober 2011
Contacteer:

Re: zakelijke rekening?

22 november 2016

Hier heb ik vanaf het begin een zakelijke rekening en het bevalt erg goed.
Het kost ongeveer 40 euro per kwartaal bij de ING en vaak is het eerste half jaar gratis.
Een zakelijke rekening geeft je een goed overzicht en als je mensen via overschrijving laat betalen, oogt een zakelijke rekening professioneler. 

Voor de belastingdienst zal het inderdaad niet uitmaken, voor jou (of je boekhouder) zal het een hoop uitzoekwerk schelen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: zakelijke rekening?

22 november 2016

Afhankelijk van het aantal transacties en aanvullende wensen, zoals internationaal en ceditcard, kan dit zelfs veel goedkoper!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht