Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
patrick1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 december 2016

op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

13 december 2016

Hallo  ik ben patrick ik ben bezig om eerst een kleine bedrijfje op te starten (online)
maar ik heb geen kvk en een btw nummer  dat komt later wil eerst kijken als het loopt.
ik wil beginnen met decoratie voor huis en tuin.
weet iemand een groothandel waar kvk nummer niet verplicht is 
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

13 december 2016

De Action.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

13 december 2016

Een bedrijf is alleen een bedrijf als KvK en belasting geregeld zijn. Wat zou je online willen uitrichten zonder iDeal en (verplichte) vermelding van bedrijfsgegevens? Dat lijkt mij een kansloze start en je kunt wel vergeten dat het dan "gaat lopen" en bij groothandels kom je er niet in. Dit onderwerp komt regelmatig op dit forum terug en de reacties wijzen alle in dezelfde richting.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

13 december 2016

En je kunt natuurlijk nog aan de slag via marktplaats...

Zelf blijf ik van mening dat je geen webwinkel moet starten zonder kvk, etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Jurre Lammertse
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 maart 2015
Contacteer:

Re: op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

14 december 2016

Een bedrijf is alleen een bedrijf als KvK en belasting geregeld zijn. Wat zou je online willen uitrichten zonder iDeal en (verplichte) vermelding van bedrijfsgegevens? Dat lijkt mij een kansloze start en je kunt wel vergeten dat het dan "gaat lopen" en bij groothandels kom je er niet in. Dit onderwerp komt regelmatig op dit forum terug en de reacties wijzen alle in dezelfde richting.
Precies zo is het.

@BertB, bedankt voor je reactie hierboven, nuttig en onderbouwd. 
Heel droevig dat ik dit hier plaats: Maar nota bene een modder-eter plaatst niet-opbouwende en zinloze reacties in dit topic/forum.

Topicstarter heeft daar totaal niet aan, terwijl de modder-eter juist degene is die starters die hulp nodig hebben (om hun idee verder uit te werk, of in dit geval te laten varen) kan helpen om de juiste topics te vinden waar dit onderwerp al besproken wordt.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

14 december 2016

De Action is anders een prima winkel om goedkoop spullen te halen om weder te verkopen. Geloof het of niet. Het is een prima, specifiek en bondig, antwoord op de vraag van TS.

Vervolgens zou je allemaal aannames kunnen doen over hoe of wat de TS zijn hobby of bedrijf denkt te gaan opzetten of zou moeten gaan opzetten, dat is prima. Maar om mij dan te verwijten dat ik een niet-opbouwende en zinloze tip geef waar de TS niets aan heeft vind ik een beetje overtrokken, op zijn zachtst gezegd. 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: op zoek naar groothandel maar geen verplichte kvk

14 december 2016

De term modder-eter kende ik nog niet. Ik vind de remedie  van Wouter (Action) wel grappig. Als ondernemers en daarom ook hier zitten wij niet te wachten op dit soort "concurrenten" die in de hobby-sfeer -al regels en verplichtingen omzeilend- een beetje bijklussen in de (vergeefse) hoop binnen te lopen. TS kon door een minuut of tien speurwerk er natuurlijk zelf ook achter komen dat de weg die hij wil bewandelen kansloos is.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht