Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
saksiii
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 januari 2017

Webshop beginnen, mening?

12 januari 2017

Beste,

Op dit moment studeer ik ICT niv 4 en ben over 4 weken klaar.

Ik ben bezig met het maken van een webshop en zou graag een mening willen horen.
De webshop wordt een vrouwen kleding webshop. Op deze webshop zal ik elegante en een beetje urban vrouwen kleren verkopen 
denk aan vrouwen tussen 18 en 28 jaar. 
Sexy maar ook een beetje style wat de meeste dragen als ze uit eten gaan en opstap bijv.

Ik kwam op dit idee doordat mijn vriendin op de bank 2 uur lang naar kleding aan zoeken was, ik vroeg doe je dit altijd in je vrije tijd ze zegt ja en al mijn vriendinnen doen het ook.

Ik dacht dus misschien wordt ik geen miljonair, maar je moet je voor stellen dat mijn webshop ook een van die webshop wordt die tussen door even bezocht wordt.

ik heb al een kleine ondernemingsplan. Hierbij wordt ik geholpen door familie, want ik heb een ondernemende familie.

-Webshop maak ik zelf ik ben bekkend met wordpress dus ik bespaar ongeveer 1000 tot 3000 euro.
-alle kosten heb ik in mijn plan genoteerd
-vervolgens heb ik ook een pand, kantoor dus ook een opslag plaats.
-een aantal shops waar ik kleren kan kopen voor een mooie prijs.

dus ik vraag me af wat jullie denken ik wil voor 1000 a 2000 kleren in kopen

sory voor de spelling(snel gedaan)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop beginnen, mening?

12 januari 2017

sory voor de spelling(snel gedaan)
Persoonlijk denk ik dat je OF niets zegt over de spelling OF als je het gezien hebt even de fouten verbeterd. Als jij geen tijd hebt voor ons, moeten wij dan tijd hebben voor jou?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop beginnen, mening?

12 januari 2017

Ik kan niet voor "Wij" spreken, maar het lijkt me nogal een opgave om in de drukste branche op het webwinkel-front nog een voet, laat staan poot aan de grond te krijgen. Alleen wanneer je echt iets bijzonders hebt te bieden heb je een kleine kans. Zorg dat je alle klantcommunicatie over voorwaarden, bestellen en -vooral- retouren 100% op orde hebt, een beveiligde verbinding etc: elders op dit forum is daar genoeg over te vinden. Wanneer je onzeker bent over goede spelling -heel belangrijk op een site- huur dan iemand in die je daarbij helpt.

@PaulG: het is verbetert :wink:
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Webshop beginnen, mening?

12 januari 2017

ik dacht dus misschien wordt ik geen miljonair, maar je moet je voor stellen dat mijn webshop ook een van die webshop wordt die tussen door even bezocht wordt.
Het motto "Build and they will come" is helaas geen realiteit in webwinkel land...

Vergeet niet dat je vriendin (en haar vriendinnen) honderden, zij het niet duizenden kleding webwinkels niet bezoeken. Waarschijnlijk omdat deze niet eens gevonden worden. Of omdat deze direct niet aanspreekt, of omdat deze niet betrouwbaar overkomt. Of gewoon omdat het assortiment niet bijzonder / anders is.

Met andere woorden: hoe ga jij je (nog) onderscheiden? Dat heb je echt wel nodig om de aandacht te trekken.
Een webwinkel is veel harder werken dan de meeste mensen lijken te denken.

Maar met een goed plan kom je zeker verder.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop beginnen, mening?

13 januari 2017

@PaulG: het is verbetert [img=15x15]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Bedankt. :)
Het gaat me er ook niet om dat er spelfouten kunnen zijn. Maar als je ze ziet in je eigen stuk dan zet je er niet onder dat er spelfouten zijn maar haal je ze weg. (En als je ze laat staan ook goed, maar dan hoef je dat ook niet te vertellen.)
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Webshop beginnen, mening?

13 januari 2017

Altijd leuk toch :)

Ik raad je aan dan te beginnen met een echt e-commerce software pakket
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
Mel
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 oktober 2016

Re: Webshop beginnen, mening?

14 januari 2017

Momenteel schieten dit soort webshops als paddenstoelen uit de grond, dus je moet inderdaad echt met iets origineels komen dan.. Succes in ieder geval :D
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht