Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
123hamamdoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 januari 2017
Contacteer:

Alles zelf doen of uitbesteden?

13 februari 2017

Hoi Iedereen,

Vraagje: Doen jullie alles zelf of besteden jullie ook dingen uit?
En wat voor dingen besteed je dan uit? En aan wie?
Ik (wij 2 pers.) doen tot nu toe alles zelf. We hebben onze webshop wel ondergebracht bij Mijn Webwinkel en hierdoor zijn er al veel dingen vanzelf geregeld.
Merk wel dat het altijd schipperen is met de tijd.
Doe je het één heb je minder tijd voor het andere. Ben je druk of actief met iets blijft de rest weer liggen.
Herkenbaar?

Groetjes Jacqueline 
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

13 februari 2017

Het enige wat ik op dit moment uitbesteed is teksten schrijven. Ik maak een concept en ik huur iemand in die het netjes maakt en uitbreid. Er zijn er plannen om marketing en design-werk gedeeltelijk uit te besteden zodra de verschillende bedrijfsonderdelen wat meer gegroeid zijn. 

Waar ik nog over zit te twijfelen is of ik de fulfilment van mijn webwinkel wil uitbesteden, als ik wat meer gegroeid ben. Ik werk nu vanuit huis en kan de spullen makkelijk opslaan, maar ik heb de eerste pallet al onverwachts voor mijn deur gehad. (Bestelling dozen) En nu woon ik nog in een eengezinswoning. Binnenkort woon ik 3 hoog in een flat, met een zeer ruime zolder op 4 hoog, waar ik alles wil opslaan. 

Qua tijd merk ik het ook overigens, maar ik red het over het algemeen wel als ik het goed inplan. Ik merk wel eens dat ik overdag wel eens andere dingen ga doen, maar dat is natuurlijk mijn eigen schuld. Ik denk dat ik het zelf wel fijn zou vinden als ik werk en privé gescheiden kan houden, dus een kantoor/bedrijfspand zou ik op zich niet erg vinden. Beetje onzinnig als ik dan ook nog eens de fulfilment uit ga besteden, 

Mijn bedrijf bestaat overigens uit meer dan alleen een webwinkel. Ik bied hiernaast ook nog hosting aan en ik ontwikkel software. Dit valt op dit moment erg goed te combineren en het vult elkaar zelfs aan. 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

13 februari 2017

Veel webwinkeliers willen alles zelf doen. Hoewel begrijpelijk, is dit alleen niet altijd de beste keus.

Zelf zou ik ervoor kiezen om dingen waar je minder goed in bent uit te besteden. Natuurlijk kost dit geld, maar het kan je veel tijd (en ergernis) schelen.

Zorg er ook voor dat je iemand hebt die je kan voorzien van eerlijke feedback. Het forum is hiervoor natuurlijk ook erg geschikt.
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

Omdat wij alles digitaal doen, kunnen we gelukkig heel veel dingen zelf in eigen beheer doen - maar SEO hebben we na lang overwegen toch uitbesteed. Ook het beheer van alle advertentie kanalen laten we voor ons doen. Zeker in het begin lijkt het veel duurder, maar wanneer je jezelf een beetje leuk uurloon geeft (en dan ben ik met 25euro/uur nog heel conservatief gaan zitten), zal je zien dat een professional helemaal niet duurder hoeft te zijn. 
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

wanneer je jezelf een beetje leuk uurloon geeft
Je geeft jezelf een uurloon voor als je werk doet voor anderen! Nooit voor het werk wat je doet voor je eigen zaak. 
Het uurloon voor jezelf komt voort uit alle kosten en baten gedeeld door het aantal uren. Zolang je meer uren hebt dan werk kun je dingen er ook zelf bij doen. Uitbesteden doe je als je iets absoluut niet kan of omdat je de uren niet meer hebt in een week. 
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

Ligt er maar net aan hoe je het uitreken PaulG. Ik zou op termijn ook uitgaan van een uurloon, Als je 60 uur per week werk en er een maandloon van net iets meer dan het minimumloon aan overhoudt, zou ik toch maar eens achter je oren gaan krabben. 

Als je overigens een BV heb, heb je sowieso een soort van minimumloon waar je loonbelasting over moet betalen. Het loon zelf hoef je niet uit te betalen, maar ach, je betaald er toch al loonbelasting over, toch verstandig om het dan uit te betalen lijkt mij? 
 
123hamamdoek
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 januari 2017
Contacteer:

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

Dank voor jullie reacties.
Interessant en leuk om te lezen!
Als ik iets ga uitbesteden zijn het idd dingen die ik zelf moeilijk vind en hierdoor (te) veel tijd aan kwijt ben.
Dingen zoals SEO, blogs en of teksten schrijven, sfeerfoto,s maken

Adverteren via Adwords vind ik ook nog steeds erg lastig, doe eigenlijk altijd maar wat.
Maar dat is misschien weer een heel ander onderwerp! ;-)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

wanneer je jezelf een beetje leuk uurloon geeft
Je geeft jezelf een uurloon voor als je werk doet voor anderen! Nooit voor het werk wat je doet voor je eigen zaak. 
Het uurloon voor jezelf komt voort uit alle kosten en baten gedeeld door het aantal uren. Zolang je meer uren hebt dan werk kun je dingen er ook zelf bij doen. Uitbesteden doe je als je iets absoluut niet kan of omdat je de uren niet meer hebt in een week. 
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om aan je eigen uren een bepaalde "waarde" toe te kennen, dat maakt het makkelijker om te bepalen of het zinvol is om werk door anderen te laten doen bijvoorbeeld.
Ik vind uitbesteden als je iets "absoluut niet kan" of omdat je "de uren niet meer hebt" niet de enige reden. Ik laat ook dingen door anderen doen omdat ik er geen zin in heb, of niet de interesse heb om me er echt in te verdiepen. Ondernemen moet leuk blijven, dat blijft het door anderen dingen te laten doen die niet leuk zijn.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

Als je overigens een BV heb, heb je sowieso een soort van minimumloon waar je loonbelasting over moet betalen. Het loon zelf hoef je niet uit te betalen, maar ach, je betaald er toch al loonbelasting over, toch verstandig om het dan uit te betalen lijkt mij? 
Het DGA salaris is een minimum per jaar, dat zegt niet heel veel over het aantal gewerkte uren.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

14 februari 2017

Ik vind uitbesteden als je iets "absoluut niet kan" of omdat je "de uren niet meer hebt" niet de enige reden. Ik laat ook dingen door anderen doen omdat ik er geen zin in heb, of niet de interesse heb om me er echt in te verdiepen.
Dat kun je ook zo brengen. Maar ik denk dan toch dat de niet leuke dingen pas uitbesteed worden als de tijd gaat opraken. 
Als je pas begint met een webshop en weinig verkoopt vind je inpakken en versturen misschien niet leuk maar uitbesteden heeft weinig zin. Gaat het steeds beter lopen dan kom je tijd te kort en besteed je het minst leuke uit.
En ik geef mezelf het liefst een uurloon van 100 euro. Dat betekend dat ik lekker veel kan uitbesteden want iedereen doet het goedkoper voor me. Maar als ik dan niet oplet kost het me veel geld terwijl ik niets doe. Dat is leuk en werkt als je heel groot bent. Maar je zal toch op je tijd en winst moeten letten of al die uitbestedingen wel kunnen! Wat ik mezelf ook als uurloon gun. ;-)
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Alles zelf doen of uitbesteden?

15 februari 2017

Ik vind uitbesteden als je iets "absoluut niet kan" of omdat je "de uren niet meer hebt" niet de enige reden. Ik laat ook dingen door anderen doen omdat ik er geen zin in heb, of niet de interesse heb om me er echt in te verdiepen.
Dat kun je ook zo brengen. Maar ik denk dan toch dat de niet leuke dingen pas uitbesteed worden als de tijd gaat opraken. 
Als je pas begint met een webshop en weinig verkoopt vind je inpakken en versturen misschien niet leuk maar uitbesteden heeft weinig zin. Gaat het steeds beter lopen dan kom je tijd te kort en besteed je het minst leuke uit.
En ik geef mezelf het liefst een uurloon van 100 euro. Dat betekend dat ik lekker veel kan uitbesteden want iedereen doet het goedkoper voor me. Maar als ik dan niet oplet kost het me veel geld terwijl ik niets doe. Dat is leuk en werkt als je heel groot bent. Maar je zal toch op je tijd en winst moeten letten of al die uitbestedingen wel kunnen! Wat ik mezelf ook als uurloon gun. ;-)
En dat is nou precies waarom is van 25 euro per uur uit ben gegaan. Als iemand het daarvoor goedkoper kan, dan weet ik het wel hoor ;)
Verder snap ik je nuance wel, je probeert altijd je winst te maximaliseren en zeker in het begin betekend dat zo veel mogelijk zelf doen. Maar op een bepaald moment moet je ook je eigen tekortkomingen toe gaan geven. 
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht