Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DnNBars
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 januari 2017

Retourkosten voor de verkoper?

20 februari 2017

Moet ik als verkoper de retourkosten vergoeden?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Retourkosten voor de verkoper?

22 februari 2017

Moet niet, mag wel. Belangrijker is dat je er helder over communiceert. Rond retouren gelden strenge regels. Ik raad je zeker aan deze goed uit te pluizen.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Retourkosten voor de verkoper?

22 februari 2017

En toch kom je altijd weer voor verassingen te staan.
Ik vergoed complete retouren 100% en beschadigde deelbestellingen vergoed ik ook de verzendkosten.
Nu krijg ik vorige week een deelbestelling retour met de mededeling ik ben niet tevreden over de kwaliteit (kwaliteit was niks mis mee)
Mevrouw wil verzendkosten ook terug en dreigt met advocaat.
Terwijl ze voor 55 euro heeft bestel (franco bestelbedrag) voor 20 euro heeft terug gestuurd en ik ik heb het francobedrag al laten staan.
Ik weet nu al wat voor review ik krijg....
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Retourkosten voor de verkoper?

22 februari 2017

En toch kom je altijd weer voor verassingen te staan.
Ik vergoed complete retouren 100% en beschadigde deelbestellingen vergoed ik ook de verzendkosten.
Nu krijg ik vorige week een deelbestelling retour met de mededeling ik ben niet tevreden over de kwaliteit (kwaliteit was niks mis mee)
Mevrouw wil verzendkosten ook terug en dreigt met advocaat.
Terwijl ze voor 55 euro heeft bestel (franco bestelbedrag) voor 20 euro heeft terug gestuurd en ik ik heb het francobedrag al laten staan.
Ik weet nu al wat voor review ik krijg....
Ik negeer je opmerking over de deelbestelling even voor het gemak maar wil vooral even reageren op de opmerking rond de kwaliteit. De klant hoeft geen reden van retour op te geven en je weet niet wat de klant in haar hoofd had gehaald van jouw productfoto, dus die opmerking vind ik niet terecht. Jouw verzendkosten ben je verplicht terug te betalen als de klant de bestelling retour meldt, ook als hij een idiote reden van retour opgeeft. 

Dit topic gaat daar overigens om de retourkosten, dus specifiek om de kosten die de klant maakt om het artikel weer bij jou  te krijgen. Die kosten mag je voor rekening laten van de klant.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Retourkosten voor de verkoper?

22 februari 2017

Dirk, ik betaal altijd het volledige bedrag terug (dus inclusief de kosten van retour sturen die de klant maakt) maar als de klant een deel van de bestelling terug stuurt dan vergoed ik de kosten niet. Je zegt dat ik dat verplicht ben maar ik kan daar niet in mee gaan.
Maar dit is niet mijn topic, dus geen discussie meer over mij graag.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht