Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
TheYear2017
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 februari 2017

Hoeveel tijd hebben jullie erin gestoken.....

22 februari 2017

Beste ervaringsdeskundigen,


Net zoals waarschijnlijk zovelen met mij ben ik mij aan het inlezen over het hebben van een eigen webwinkel. Eigenlijk bestaat dit idee inmiddels al minstens 5 jaar maar heb er nooit wat mee gedaan. Nu is de tijd daar dat ik nu ook echt stappen wil ondernemen en ben mij al flink aan het inlezen over het hoe en wat van het ondernemen m.b.t. een webwinkel. Ik dacht zelf dat ik minstens een half jaar nodig zal hebben om alles op poten te zetten om daadwerkelijk te starten. Dit houdt in dat ik voor een half jaar ongeveer 3 a 4 uur per week mij wil gaan inlezen, ondernemersplan schrijven, opzetten website en alles wat erbij komt kijken om uiteindelijk te kunnen starten. Ik heb overigens een leuke vaste baan welke ik wil behouden om mijn vaste lasten wel te kunnen blijven betalen. Ik ben nuchter genoeg om te weten dat een beginnende webwinkel de eerste jaren niet genoeg winst zal maken om deze lasten te kunnen dragen. Doet dat het wel dan is het mooi meegenomen.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel tijd jullie erin hebben gestoken van het begin tot het uiteindelijk live gaan van jullie webshop. Zal mijn half jaar vooronderzoek tot live gaan van de webshop genoeg zijn? Zijn er veel van jullie die naast de webshop ook nog een andere baan hebben en hoeveel uur spenderen jullie per week nog naast je baan aan de webshop (of als je geen andere baan ernaast hebt hoeveel uur spendeer je totaal aan je webshop).

Veel vragen eigenlijk en voor mij is dit pure nieuwsgierigheid, ik begrijp ook wel dat het per persoon zal verschillen en dat ik het uiteindelijk op mijn eigen manier moet doen.

Alvast bedankt voor degene die zin hebben om hierop te reageren

Fijne avond
 
denjos
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 maart 2016

Re: Hoeveel tijd hebben jullie erin gestoken.....

24 februari 2017

Dat is erg lastig te zeggen. De een heeft wat meer tijd nodig om zich in te lezen dan de ander.
Een ondernemingsplan is wel een goed begin inderdaad. Hiermee zet je goed uiteen wat je wilt en hoe je het wilt doen. Ook een goede planning vond ik wel belangrijk.

Zelf heb ik ongeveer een maand nodig gehad voor het inlezen en uiteindelijk starten van een webshop. Ik werkte daarnaast als zzp'er in de zorg en maakte veel uren. 
Het voorbereiden van de webshop deed ik aldoor tussendoor. 
Het aantal uren dat ik per week eraan bestede hing ook erg af hoeveel vrije tijd ik had. De ene week kon ik er een heel weekend mee bezig en de andere week maar een paar avonden. 

Maak voor jezelf een stappenplan van oriëntatie tot het starten van de webshop. Neem je tijd er voor en dan merk je vanzelf hoeveel tijd je ervoor nodig hebt. 

Succes met je plannen!
www.hiphap.nl de webshop voor baby's en (aanstaande) mama's