Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
P84
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 maart 2017

Naam wijzigen én webwinkel software?

21 maart 2017

Sinds een aantal maanden heb ik het idee om de naam van mijn webwinkel te veranderen. Ik twijfel alleen of ik tegelijk ook over wil gaan op een ander webwinkel software. Open source zou kunnen, bijvoorbeeld Prestashop.

Maar ik weet dus niet of het slim is om deze twee veranderingen tegelijk door te voeren. Ik dat geval moet ik eerst aan een hele nieuwe webwinkel bouwen.

De huidige webwinkel loopt matig. Ik hoop iig dat met de naamsverandering en aanpassen van de marketingstrategie het beter gaat lopen. Ik zit nu bij mijnwebwinkel trouwens.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Naam wijzigen én webwinkel software?

21 maart 2017

Als je nu al aangeeft dat je webwinkel matig loopt dan zou ik zeggen dat je beter gewoon alles tegelijk door kan voeren. Veel valt er dan niet te verliezen, lijkt mij. 
Voordeel is daarbij ook dat je de winkels parallel zou kunnen draaien; je hebt dan op een bepaald moment gewoon twee shops tegelijkertijd. Je kan dan altijd er nog voor kiezen om 1 van de shops alsnog dicht te gooien.
 
martijn_hw
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2016

Re: Naam wijzigen én webwinkel software?

21 maart 2017

Misschien beter om iemand te laten kijken naar je huidige website en te zien waar het precies fout gaat ?  Er zijn wat partijen die goedkoop een checklijst van verbeterpunten aanleveren. Misschien hoeft je de huidige website alleen maar te tweaken. Het heeft weinig zin om geheel opnieuw te beginnen als je niet weet waar het de eerste keer fout gegaan is.

Open Source website zijn een geheel andere can-of-worms; als je dit zelf wilt gaan doen is het misschien het beste om gewoon een lokale ontwikkel machine op te zetten en daar te beginnen met experimenteren.  Dat kost (bijna) niets en laat je heel snel zien wat de mogelijkheden / onmogelijkheden zijn. Een derde partij inhuren om dit voor je te laten doen wordt al heel snel heel erg duur - vooral als je dit moet blijven doen voor de hele levens cyclus van je webshop.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Naam wijzigen én webwinkel software?

21 maart 2017

Ik heb destijds een nieuwe Prestashop laten bouwen naast mijn oude ZenCart winkel. Een ontwikkelaar heeft de zencart database en winkel geconverteerd naar Presta, zodat niet alle producten opnieuw moesten worden ingevoerd. Na een paar maanden naast elkaar draaien en ook doorverwijzen van de oude naar de nieuwe winkel met een verhuisbericht op de voorpagina heb ik uiteindelijk de oude webwinkel gesloten. Het oude webwinkeldomein verwijst nu direct door naar de nieuwe. Ik heb er geen omzetverlies door geleden, integendeel, al is e.e.a. natuurlijk wel afhankelijk van de branche.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
svdhorst
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 juli 2014

Re: Naam wijzigen én webwinkel software?

23 april 2017

Prestashop? Ik heb tot medio 2014 twee webshops gehad in Prestashop en vond het een performance-hel. Ik ben overgestapt naar nopCommerce. Ook open source en veel NL leveranciers van plugins...Inmiddels draaien er 5 shops in nopCommerce.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Naam wijzigen én webwinkel software?

24 april 2017

Ik kan je alleen maar Prestashop aanraden :)
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Naam wijzigen én webwinkel software?

24 april 2017

Sinds 2014 is er bij PrestaShop wel het een en ander gewijzigd en m.i. verbeterd. Bovendien is PS nog steeds in ontwikkeling: zeker gezien versie 1.7. Ik vind NopCom er ook best mooi uit zien aan de voorkant, maar in NL is er weinig prof. ondersteuning beschikbaar.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht