Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

1
Beste mede forumleden,

Ik loop er sinds een tijd tegenaan dat als een klant een bestelling in mijn webwinkel heeft geplaatst en ik hun daarover mail, dat mijn e-mail vrijwel altijd in de map 'ongewenste e-mail' belandt.
Hierover staan diverse meldingen in mijn webwinkel, maar mensen lezen slecht of niet en hebben er dus geen erg in.
Dit betreft dat de e-mailadressen van hotmail, msn, outlook, live, enz.

Ik heb hierover al eens een e-mail gestuurd naar Microsoft, maar krijg dan een email met uitleg terug, in het Engels, en voor mij abracadabra.
Erg vervelend dus, want ik krijg het niet opgelost en moet mijn klanten dan proberen te benaderen via WhatsApp om hun mede te delen dat er een mail van mij in hun spammap zit. Allemaal onnodig extra werk, maar ja, ik loop anders ook bestellingen mis, dus je wil wel.

Kan iemand mij hiermee helpen zonder allerlei 'abracadabra'?

P.s: ik loop zelf ook in mijn privémail tegen dit probleem aan met een paar nieuwsbrieven die ik graag ontvang, maar met geen mogelijkheid uit de spammap van hotmail kan houden. Het is een vrij hardnekkig probleem volgens mij.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

7
Wallgrind schreef: Goedenmiddag

Heb je al eens gekeken of de server waar je vanaf stuurt niet toevallig op de spamlijst terecht is gekomen
Tevens moet je mail server settings zo afstellen dat jou mailtjes niet in de spam belanden van je klanten
Ik ben er inmiddels achter dat het IP adres van Strato, waar vandaan ik mail, op een zwarte lijst staat en Strato zou hier werk van maken.
Ja, en wat betreft die 'settings' betreft, dan moet je wel weten hoe en wat. Ik heb er nauwelijks verstand van.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

10
Hallo ik ben Gerda net nieuw hier op het forum,
Ik heb mijn webwinkel 5 pro, prima mee te werken. Maar bij mij gebeurt het vaak dat ik een foutmelding krijg, en dan heeft de klant de bevestiging niet gekregen.
Ik heb deze webwinkel al heel lang, en nu was ik aan het zoeken waar vul je de email in dat de klant een bevestiging krijg. Ik heb wel in eigenschappen layout   2 mail adressen ingevoerd bij email adressen voor bestellingen, maar staat daar dan mijn mail adres ook ter bevestiging na de klant. of is die al een keer ingevoerd met de webwinkel aanmaken.
Gerda