Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Trademark Office: Windhandel?

30 mei 2017

Gisteren gebeld door "TrademarkOffice" dat zich zogenaamd bezighoudt met "Domeinregulatie". Een derde partij zou zich (zogenaamd?) gemeld hebben met een van mijn domeinnamen, maar dan met een .eu extensie maar zonder bedrijfsgegevens. Ik denk dat het hier om het zoveelste bureautje gaat dat geld wil verdienen aan ondernemingen die niet op hun qui-vive zijn, maar wellicht heeft iemand andere ervaringen.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Trademark Office: Windhandel?

30 mei 2017

Dit is een scam.

Wat wij hier doen is over het algemeen zeggen dat je het er met de grote baas moet overleggen en even vlug zelf de domein moet registreren.

Zelfs als je het domein niet registreert en vervolgens een paar weken later controleert, is de domeinnaam niet door de zogenaamde derde partij geregistreerd. Dit is dus een pure scam.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Trademark Office: Windhandel?

30 mei 2017

Die van de "grote baas" is wel een aardige, zeker voor een eenmanszaak!. Ik zeg meestal dat ik me niet kan voorstellen dat iemand die betreffende domeinnaam zou willen hebben en wens de gegadigde dan heel veel succes. Je ziet dan inderdaad dat zo'n domeinnaam nooit geclaimd wordt. Desalniettemin wil ik waarschuwen voor deze jongens en meisjes, die hun site ook nog eens opgetuigd hebben met allerlei merkenbeschermingsconstructies en andere quasi juridische dienstverleningen en bovendien wapperen met indrukwekkende "dossiernummers". Binnenkort gaan ze waarschijnlijk ook aan "SEO" doen!
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Trademark Office: Windhandel?

03 juni 2017

Proberen gewoon geld uit je zakken te halen
Gewoon weg de ophang knop indrukken :P
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.