Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Okko
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 maart 2017
Locatie: Santpoort-Noord
Contacteer:

Samenwerken met blogs

23 juli 2017

Wij hebben de laatste maanden een aantal keren getracht een samenwerking aan te gaan met blogs om onze artikelen te promoten en het linkprofiel van onze webshop te verbeteren.
We hebben nu in korte tijd 2x een negatieve ervaring gehad.
Nadat we de blogs gescreend hadden (volgers, bekendheid online etc.), hebben we een verzoek gedaan om een review te schrijven. De blog eigenaren reageerden enthousiast en in overleg bepaalden we een artikel om op te sturen zodat er een review over kon worden geschreven. In beide gevallen hebben we alleen nog eens een email ontvangen dat de review "binnenkort" online zou komen, daarna is het contact verbroken (we krijgen geen reacties meer). De opgestuurde artikelen zijn uiteraard weg. 
Wij stoppen onze pogingen om met blogs samen te weken, uit teleurstelling over deze gang van zaken.
Hebben meer shops met dit fenomeen te maken? 

Alvast dank voor reacties!

Okko
Groeten,

Okko Broesder
https://www.kadogalerie.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Samenwerken met blogs

24 juli 2017

Dat is erg vervelend.
Ik zou die blogs gewoon een factuur sturen...

Maar wellicht is het handig om betere afspraken te maken en dit op papier te zetten. Denk bijvoorbeeld aan de termijn waarbinnen de review online zou moeten staan, op welke manier naar de webwinkel gelinkt wordt, consequenties voor niet naleven van afspraken, etc.

Mag ik vragen op welke manier je de blogs gescreend hebt?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Samenwerken met blogs

25 juli 2017

Blijkbaar de nieuwe trend om gratis producten de scoren.

Wij krijgen regelmatig verzoeken, maar als je hun blog bekijkt, hebben de meeste amper bereik of interactie met hun 'duizenden' volgers.

Een goede Blogger zal eerder door adverteerders benaderd worden dan andersom ;-)

Indien de Blogger haar afspraken niet nakomt, zou ik idd een factuur sturen.
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Samenwerken met blogs

25 juli 2017

Het is wel aan te raden een offerte te maken of een afspraak te maken voor een aanbetaling om tegen dit soort zaken niet aan het kortste eind te trekken
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Okko
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 maart 2017
Locatie: Santpoort-Noord
Contacteer:

Re: Samenwerken met blogs

25 juli 2017

Ik denk dat wij naïef zijn geweest in het versturen van artikelen.
Ik heb de blogs gezocht in onze doelgroep en gekeken wat er online over de blogs te vinden was. Vaak zijn de bloggers aangesloten bij een community. Met onze ervaringen nu blijkt dat niet veel waarde te hebben. Een blogger heeft inmiddels haar blog verwijderd.
Verder keek ik naar het aantal volgers. Als dat boven 500 lag leek het mij een "bonafide" blog.
Voortaan kijken we beter uit. Bedankt voor de goede tips dat we meer moeten vastleggen. Als ik me weer eens aan zoiets waag leg ik het zeker beter vast.
Ik ga de bloggers die onze artikelen hebben een factuur sturen. Kijken wat het effect is.
Groeten,

Okko Broesder
https://www.kadogalerie.nl
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Samenwerken met blogs

25 juli 2017

Het blijft lastig, de meeste bloggers doen het gewoon naast een studie of een baantje erbij. Of het is leuk voor de gratis goodies zodra het een maandje tegenzit of de techniek laat de blogger in de steek is het snel afgelopen.  Afspraken maken? Tsja, duidelijk maar voor wat het waard is. Op één of andere manier gelden in het wereldje van bloggers hele andere regels en vooral een hele andere mentaliteit.  Ook zijn bloggers zo veranderlijk als de pest, schrijf je morgen voor een fashionblog, een maand later kan de blog alleen nog maar over een nieuw dieet gaan of in een ander geval kreeg de blogger wat problemen op privé gebied en dat werd even iets te breed en in detail uitgeschreven op een blog.  Daar wilde ik echt niet meer opstaan met mijn merk. 

Wij bloggen dus ook niet meer via bloggers en we geven ook niks meer weg of cadeau in ruil voor een blog, ik werk liever samen met dedicated websites over het product wat je verkoopt een site met een goed verhaal en een historie. Verder laten we tegenwoordig zelf door een tekstschrijver diverse blogs schrijven voor onze eigen 3 blogs. Via domain-order een aantal leuke domeinen kunnen kopen, passend bij onze niche daarop een leuk wordpress themaatje gezet en daarop de blogs. Dit werkt zeer goed voor ons, hou er wel rekening mee dat je niet te vaak naar jezelf linkt.  Het leuke is dat we nu op deze blogs verder niet te relateren zijn aan onze shop aanmeldingen krijgen van onze branchegenoten.