Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
westmaasmaarten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 juli 2017

Webshop met meerdere lagen Productvariaties

27 juli 2017

Beste allemaal, 

Mijn naam is Maarten Westmaas en ik ben fotograaf. Ik wil een webshop beginnen waarin ik mijn kunstwerken te koop aanbied. Het wordt een soort online galerie met kunstwerken. Via mijnwebwinkel.nl was ik al een heel eind met bouwen van de shop totdat ik tegen een probleem aanliep. Er is maar één laag in de keuzemogelijkheden. Ik zal proberen het zo uitgebreid mogelijk uit te leggen omdat het wel belangrijk is voor mij: 

Wat ik graag wil is een webshop waar klanten een foto van mij kunnen uitkiezen in de maten small (€100), medium (€500) en large (€1000). Tot zo ver is het te doen. Maar per grootte of prijsvariant zijn er weer verschillende opties voor de afwerking. Namelijk small canvas (€150) small dibont (€200) en small dibont plexiglas (€300). De afwerkingsmogelijkheden zijn bij iedere grootte gelijk (canvas, dibont en dibont plexi) maar de meerprijzen verschillen per grootte. Een derde (en laatste) keuzemogelijkheid is de inlijsting waarbij ook weer drie mogelijkheden zijn. (Wit, zwart en notenhout) die ook weer in prijs verschillen per grootte natuurlijk. 

Bij mijnwebwinkel.nl moet ik dezelfde foto als drie verschillende producten aanbieden (small, medium en large) of categorieën maken als canvas, dibont en dibont plexi, maar dat wil ik gezien het werk helemaal niet. Ik bied het werk aan in verschillende series per onderwerp. 

Mijn vraag is welke webshop aanbieders deze trapsgewijze keuzemogelijkheden wel bieden. Ik opereer vooralsnog alleen in Nederland en vind een bedrag per maand van €20-30 eerst wel genoeg. Daarnaast vind ik de wijze van webshop templates en Dashboard van mijnwebwinkel wel super om mee te werken. Ik ben niet zo goed in html en programmeren en kan geen custom website betalen. Welke aanbieder biedt deze functionaliteit? 

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Gr Maarten 
 
DVerboom
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2016

Re: Webshop met meerdere lagen Productvariaties

28 juli 2017

Hallo Maarten,

Wij maken gebruik van CCVShop.
Hier is dat mogelijk zie: https://www.sportmeddirect.nl/Compressi ... ssiekousen 
 
westmaasmaarten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 juli 2017

Re: Webshop met meerdere lagen Productvariaties

28 juli 2017

Dat ziet er mooi uit, maar de prijs blijft per kleur en maat gelijk. Kun je dan ook met meerprijzen werken zodat deze opgeteld worden? Van de eerste keus naar de tweede keus naar de derde keus. Dat is echt wat ik zoek. Ik zag het bij webklik.nl (Deze link) maar hier zie ik meer bezwaren in de webshopzelf en de beperkingen. 

Mijn wensenlijst is verder:
Te bouwen met templates en niet met code
Simpel strakke shop met vier hoofdpagina'
Rond de 100 producten
Voornamelijk in Nederland (als het loopt uit te breiden naar Engelstalige landen) 
rond  €20-30 per maand

Dat was het geloof ik. Welke webshop aanbieder zou ik moeten kiezen? Alle hulp is welkom. 
 
DVerboom
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mei 2016

Re: Webshop met meerdere lagen Productvariaties

31 juli 2017

Dat ziet er mooi uit, maar de prijs blijft per kleur en maat gelijk. Kun je dan ook met meerprijzen werken zodat deze opgeteld worden? Van de eerste keus naar de tweede keus naar de derde keus. Dat is echt wat ik zoek. Ik zag het bij webklik.nl (Deze link) maar hier zie ik meer bezwaren in de webshopzelf en de beperkingen. 

Mijn wensenlijst is verder:
Te bouwen met templates en niet met code
Simpel strakke shop met vier hoofdpagina'
Rond de 100 producten
Voornamelijk in Nederland (als het loopt uit te breiden naar Engelstalige landen) 
rond  €20-30 per maand

Dat was het geloof ik. Welke webshop aanbieder zou ik moeten kiezen? Alle hulp is welkom. 
Je kan bij CCVShop zelf een testshop aanmaken (voor altijd gratis).
En zo alles uitproberen.

Hierbij een link met een kadoverpakking: https://reflexwear.ccvshop.nl/Webwinkel ... Sok-1.html 
Hij telt netjes de €2,50 er bij op.

Voor de rest denk ik dat al je wensen daar wel kan vervullen (behalve de prijs die ietjes hoger ligt) maar nog steeds lager dan bij andere webshop aanbieders.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Webshop met meerdere lagen Productvariaties

31 juli 2017

Bij ccv kan je voor elke variatie een toeslag berekenen, bijv:

Maat S (standaard prijs €100,-)
Maat M (+€10)
Maat L (+€20)

Keur wit (standaard prijs)
Kleur rood (+€5)
Kleur groen (+€7)

S wit is dus de standaard uitvoering voor €100;
L rood €125
M groen €117

Als maat L bij elk product een toeslag van €20 heeft, werkt dit prima. Anders moet je voor elk product wat afwijkt een nieuwe attributenset maken.

Gr. Mick
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Webshop met meerdere lagen Productvariaties

01 augustus 2017

Ik adviseer je om gebruik te maken van opencart. Een (gratis) opensource webshop systeem met ondersteuning voor ideal en alle andere populaire betaaldiensten. Je kan hierbij opties en attributen aan je product toevoegen met of zonder meerprijs. Denk aan kleur , lengte, cadeayverpakking verzin het maar.

succes
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht