Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
evian
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 augustus 2017

"webshop" opzetten zonder zelf producten/diensten te regelen?

01 augustus 2017

Hallo allen,

Ik heb een vraag, wellicht kunnen jullie meedenken of mij een duwtje de juiste richting geven. Ik heb een x-aantal .SHOP domeinen geregistreerd met (generieke) domeinnamen. Mooie namen om daar verschillende webwinkels onder te hangen. Ik heb al een aantal verzoeken gehad om de domeinen te verkopen, maar ik zou hier graag zelf 'iets' mee doen. En nou komt het :P .... Is het mogelijk, bestaat er een bedrijf/website wat hierin bemiddeld, software of wellicht een affiliatieprogramma waar mee ik wel de look-and-feel kan bepalen (bij voorkeur dus alle shops onder eigen 'label' ) maar de producten en diensten door derden laat verzorgen? (een soort van pacht/samenwerking of toch affiliatie?). Afrekening zou bijvoorbeeld kunnen door middel van commissie. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en suggesties.

Ik kon hier niets over vinden in het forum, mocht dit al ergens staan mijn excuses. Hopelijk sta ik ook in de juiste rubriek.
Alvast dank voor jullie meedenken!
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 01 augustus 2017, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: "webshop" opzetten zonder zelf producten/diensten te regelen?

01 augustus 2017

Dan neig je inderdaad al snel naar affiliate. Via jouw site stuur je dan mensen door naar de shop van anderen. Als men daar wat koopt, dan krijg jij daar commissie over. 
Hier is overigens geen pasklare oplossing voor in de vorm van software die jij op jouw webserver plaatst. Je kan je aansluiten bij een affiliate netwerk zoals Zanox of Tradetracker. Daar kan je feeds met producten donwloaden van adverteerders, dus de eigenlijke webwinkels. Die kan je vervolgens weer in jouw software inladen. Voor zo ver ik weet is daar geen pasklare oplossing voor, al zullen er wellicht best plugins zijn voor bekende opensource pakketten.

Als je het persee wilt doen zonder zelf de verkopende partij te zijn en dan ook nog pasklare software wilt hebben -dat proef ik een beetje uit jouw bericht- dan is het simpelweg verkopen van de domeinnamen misschien handiger..Dat kost je weinig moeite en levert je direct geld op. 
Anders zou je het beter gelijk goed kunnen doen en flink gaan investeren en zelf een echte webwinkel kunnen beginnen. 
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: "webshop" opzetten zonder zelf producten/diensten te regelen?

02 augustus 2017

Hallo allen,

Ik heb een vraag, wellicht kunnen jullie meedenken of mij een duwtje de juiste richting geven. Ik heb een x-aantal .SHOP domeinen geregistreerd met (generieke) domeinnamen. Mooie namen om daar verschillende webwinkels onder te hangen. Ik heb al een aantal verzoeken gehad om de domeinen te verkopen, maar ik zou hier graag zelf 'iets' mee doen. En nou komt het :P .... Is het mogelijk, bestaat er een bedrijf/website wat hierin bemiddeld, software of wellicht een affiliatieprogramma waar mee ik wel de look-and-feel kan bepalen (bij voorkeur dus alle shops onder eigen 'label' ) maar de producten en diensten door derden laat verzorgen? (een soort van pacht/samenwerking of toch affiliatie?). Afrekening zou bijvoorbeeld kunnen door middel van commissie. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en suggesties.

Ik kon hier niets over vinden in het forum, mocht dit al ergens staan mijn excuses. Hopelijk sta ik ook in de juiste rubriek.
Alvast dank voor jullie meedenken!
in shopify kan je volgens mij gebruik maken van product feeds die alle producten inladen in je webwinkel. Weet je zeker dat je het niet hebt over drop shipping want bij affiliate is het meestal zo dat jij een klant doorstuurt naar een ander bedrijf. En bij drop shipping heb jij zelf controle over je webshop en regelt een ander bedrijf de aflevering van het product.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: "webshop" opzetten zonder zelf producten/diensten te regelen?

02 augustus 2017

Dropshipping is alleen een oplossing voor je logistiek. Daarmee heb je nog geen oplossing voor betalingsverkeer, klantenservice, retouren, garantie, en al het andere dat bij een webwinkel komt kijken. Je werkt dan niet met commissie, maar gewoon met marge op de producten. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht