Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Wernie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 september 2016

kinderbijslag

12 augustus 2017

Hallo, 

Ik heb enige vragen over het ondernemen als minderjarige. Ik heb begrepen van de site van de Kamer Van Koophandel dat je als minderjarige gewoon kan starten zonder handelsbekwaam te worden 'gemaakt'. Dit ivm de kosten. Maar hoe zit het met de kinderbijslag. Op een aantal sites heb ik gelezen dat je per kwartaal niet meer dan 1.265 euro netto mag verdienen. Als je 15 jaar of jonger bent is dit nog geen probleem, maar als je 16 of 17 bent wel. Stel ik maak 3000,- euro* winst per kwartaal. In investeer weer 2000,- euro* terug in het bedrijf om de voorraad uit te breiden. Ik hou dan 1000 euro over. Zou dit dan mogen? Of gaat dit bedrag over de winst?  Ik denk eigenlijk dat ik dit niet ga halen, maar ik wil het toch weten omdat ik niet op het eind voor een verrassing sta. 
 
Bedankt 
* ik heb hiervoor fictieve getallen gebruikt, en zullen niet kloppen met de werkelijkheid. 
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: kinderbijslag

13 augustus 2017

Hallo Wernie,

Er zijn vast meer mensen  die er meer verstand van hebben dan ik, maar vergeet niet dat voorraad ook een waarde heeft.
Dat staat los van je winst (omzet minus kosten) maar komt 1x per jaar wel om de hoek kijken:
"In de regel moet u de voorraad waarderen tegen kostprijs. " zie belastingdienst
en iets meer uitleg
Ik geef het 1x per jaar aan mijn boekhouder.  

mvg Monique
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Wernie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 september 2016

Re: kinderbijslag

14 augustus 2017

Hallo,
Dat is waar ik dus mee zat. Of dat het bedrag gaat over de waarde van je bedrijf, en als je alles weer terug erin stopt, of dat het gaat over wat jezelf uiteindelijk verdient.