Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
J.Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 september 2017

Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

04 september 2017

Beste leden van webwinkelforum.nl,

Allereerst wil mij voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum. Ik ben een 24 jaar oude student die er van droomt om een eigen webshop te beginnen en al een tijdje op een een idee zit te broeden.
Het enige probleem is dat ik maar geen antwoord weet te vinden op de vraag welk thema en de mogelijkheden m.b.t. het betalingsverkeer weet te vinden. Dit komt omdat ik een specifieke market niche een platform wil maken, met als commissies als verdienmodel. Vandaar dat ik het hier in de groep breng. 

Het thema waar ik na opzoek ben kan eigenlijk het zelfde als de bol.com tweedehands verkoop sector. Verkopers plaatsen zelf de producten, bepalen prijzen en doen de verzending.

M.b.t. het betalingsverkeer is het wederom het zelfde als de bol.com tweedehands verkoop sector. Verkoper plaatst product -> koper betaald via mijn platform -> verkoper krijg adresgegevens en verstuurd product -> het verkoopbedrag (min commissie) wordt overgemaakt naar de verkoper.

Na mijn mening kan dit idee veel mensen helpen om sneller van hun producten af te komen. Elke tip, hint of duw in de juiste richting zal dan ook erg gewaardeerd worden!

Ik kijk erg uit na jullie antwoorden!

Mvg,

Een jonge starter
 
J.Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 september 2017

Re: Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

12 september 2017

Heeft niemand enig idee welk thema of manier van betalingsverkeer ik kan gebruiken?

Zelf ben ik aan het nadenken over Woocommerce Vendor Plugin. Ik weet echter niet of dit precies is wat ik kan gebruiken, aangezien mijn idee betrekking heeft op een groot aantal "vendors".

Iemand een idee ander idee m.b.t. een thema waarop verkopers zelf een eigen "winkel" kunnen aanmaken? Het gaat dan over grote aantallen online "winkels".

Mvg,

J.Starter
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

12 september 2017

Wat bedoel je met een "thema". Maar het systeem waar jij het over hebt gaat meer richting een "online marktplaats" dan een webshop. En dat zou ik custom laten bouwen. Maar er zijn vast wel wordpress of magento plugins die je op weg kunnen helpen in de opstartfase van je bedrijf
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

13 september 2017

Ik denk dat het best wel eens zo kan zijn dat er geen kant en klare oplossing voor je kan zijn. Of misschien ook wel, met een of meerdere plugins zoals waar je aan denkt.

Als ik even zoek op 'marketplace plugin' vind ik al verschillende opties die je wellicht op weg helpen.

Met een thema bedoelen mensen meestal meer de layout/uiterlijk van een website en niet zo zeer een technische oplossing/inrichting. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

13 september 2017

Ik weet niet hoe handig je bent met wordpress/woocommerce etc. Dit is in principe dan al een keuze voor het systeem dat je gemaakt hebt. 
Maar er zijn meerdere systemen die een 'marketplace' kunnen laten draaien.

Wat is het budget dat je tot je beschikking hebt? (hoef ik niet te weten...) maar ga je afvragen, wat kan ik zelf, waar heb ik hulp/ondersteuning bij nodig?

Wat nl. een heel mooi systeem is om zoiets op te zetten is werken met TOOLSET daar kun je alles mee maken wat je zou willen (wel onder de hoed van Wordpress). Maar enige programmeerlogica is dan wel gewenst ;-)  De layout is dan het jasje eromheen.
Je maakt het syteem zoals jij het voor ogen hebt, en je zit dan niet vast aan de beperkingen van een thema. Of je moet van te voren een thema uitzoeken die zeer uitgebreid is, met goede support.

Voorbeeld:
1.  https://www.tweedehandscampermarkt.nl/ = layout op maat nav wensen vd klant, het basissysteem erachter is Toolset, draaiende op wordpress.
* iedereen kan hier een camper te koop aanbieden.
2. http://www.caribbeanhousing.com/ = thema via envato market, maar ingericht en kleurenschema aangepast nav wensen klant.
* iedereen kan hier net zoals B&B zijn appartement of huis etc te huur aanbieden.

Lees je eens in op deze thread:
https://wp-types.com/forums/topic/plann ... y-website/
Er zijn meer mensen die zoiets (willen) maken zoals jij voor ogen hebt.

p.s. voorbeelden 1 en 2 zijn van mijn hand, maar dit soort werk neem ik niet meer aan, heb het te druk met andere bezigheden.
Ik kan je wel in contact brengen met iemand die zeer bedreven is met Toolset, maar hou dan rekening met een bruto uurtarief om en nabij de 70 euro per uur.

p.s.2: betaalsystemen, lees je eens in bij Mollie, iDeal, creditcard etc etc ...

gr Monique Schaap en succes!
  
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Joey
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 augustus 2017

Re: Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

14 september 2017

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

Het verwezenlijken van mijn idee is weer een stapje dichterbij gekomen.

Mvg,,

J.Starter
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Hulp gezocht! Thema en betalingsverkeer

29 september 2017

Begin eens met Prestashop, en gebruik hier bij Mollie betaal methode
Echter moet je wel bij de KVK ingeschreven staan op een mollie account aan te kunnen maken

Groetjes Devi
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht