Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Ik begrijp er niks van ik verkoop niks maar wel bezoekers

22 september 2017

Dag allen,
Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Ik heb wel bezoekers die ik via marketing via hun interesses op facebook heb verkregen, maar ik verkoop niks.
Ik heb een kortingsactie lopen van 20% korting en daarnaast heb ik nagenoeg alle feedback die ik op het forum heb gekrege geimplementeerd.
Zouden jullie even willen checken waar het fout gaat?
Groet, Robbert
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ik begrijp er niks van ik verkoop niks maar wel bezoekers

22 september 2017

Ik weet niet of zulke producten zich wel goed lenen voor internetverkoop.

Schrik van de prijzen. Ik denk dat als iemand een jas wil kopen van € 1.200,- deze liever naar de winkel gaat onder het genot van een glaasje champagne.

- Een 06 nummer zou ik ook niet gebruiken bij een webwinkel met zulke prijzen. Belangrijkste is om vertrouwen uit te stralen.
- Snelle levertijd van 1-4 dagen is niet zo snel. Bij 1 dag wel, bij 4 niet ;) Probeer daar duidelijker in te zijn, het liefst bij het product zelf. "Besteld voor xx.xx uur is dezelfde dag verzonden", etc.
- Engelse omschrijving (copy-paste van de leverancier?). probeer je eigen teksten te schrijven.
- Ik weet niet wat 2XL is. Bij het drukken op de maattabel knop gebeurt er niets, alleen een ladend dingetje. Vooral bij kleding dien je hier extra duidelijk over te zijn om retouren te voorkomen. Beter zet je deze direct goed duidelijk in beeld en niet verborgen achter een knopje.
- Bovenin is veel witruimte, hier zou ik iets mee doen. Bijvoorbeeld contactinformatie om vertrouwen te winnen.
- Geen keurmerk? Webwinkelkeur is betaalbaar en heeft ook een klantenreview systeem.

Ben nog steeds geschrokken van de prijzen. Een webwinkel voor rijke mensen. De rijke mensen met veel zwart geld zullen naar een fysieke winkel gaan ;)

Voor de rest heb je aardig je huiswerk gedaan :) 
 
Webshopentrepeneur
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 april 2017

Re: Ik begrijp er niks van ik verkoop niks maar wel bezoekers

22 september 2017

Ik weet niet of zulke producten zich wel goed lenen voor internetverkoop.

Schrik van de prijzen. Ik denk dat als iemand een jas wil kopen van € 1.200,- deze liever naar de winkel gaat onder het genot van een glaasje champagne.

- Een 06 nummer zou ik ook niet gebruiken bij een webwinkel met zulke prijzen. Belangrijkste is om vertrouwen uit te stralen.
- Snelle levertijd van 1-4 dagen is niet zo snel. Bij 1 dag wel, bij 4 niet ;) Probeer daar duidelijker in te zijn, het liefst bij het product zelf. "Besteld voor xx.xx uur is dezelfde dag verzonden", etc.
- Engelse omschrijving (copy-paste van de leverancier?). probeer je eigen teksten te schrijven.
- Ik weet niet wat 2XL is. Bij het drukken op de maattabel knop gebeurt er niets, alleen een ladend dingetje. Vooral bij kleding dien je hier extra duidelijk over te zijn om retouren te voorkomen. Beter zet je deze direct goed duidelijk in beeld en niet verborgen achter een knopje.
- Bovenin is veel witruimte, hier zou ik iets mee doen. Bijvoorbeeld contactinformatie om vertrouwen te winnen.
- Geen keurmerk? Webwinkelkeur is betaalbaar en heeft ook een klantenreview systeem.

Ben nog steeds geschrokken van de prijzen. Een webwinkel voor rijke mensen. De rijke mensen met veel zwart geld zullen naar een fysieke winkel gaan ;)

Voor de rest heb je aardig je huiswerk gedaan :) 
Ja ik ben daar ook bang voor eigenlijk dat het zich niet zo leent voor internetverkoop.
Dat 06 nummer ben ik mee bezig om om te zetten.
Levertijd kan ik niks aan doen want deze tijden geeft de leverancier mij aan. Ik probeer er dan ´snel´ bij te zetten zodat het nog enigszins voordelig lijkt voor de klant.
Ook heb ik inderdaad de productomschrijving van de leverancier gepakt want om voor 4750 producten productomschrijvingen te maken zag ik niet zo zitten.
2XL is een kledingmaat. Maattabellen heb ik ook niet, ik heb namelijk zoveel verschillende producten van verschillende merken en die worden ook nog regelmatig geupdate dat het niet haalbaar is een correcte maattabel toe te voegen.
Met de witruimte ben ik ook bezig.
En ik heb een keurmerk! Moet alleen even het icoontje nog op mijn site plaatsen.
Om heel eerlijk te zijn schrik ik zelf ook heel erg van de prijzen. Mijn marge is al laag en daar moet ook nog de verzendkosten vanaf om gratis verzending mogelijk te maken.
De prijzen zijn wel concurrerend dat moet ik er wel bij zeggen. Veel van mijn producten zijn niet te vinden in Nederland op het internet en wat er te vinden is zit ik 9/10x onder met de prijs. En vaak zit ik er ook wel fors onder zelfs.

Ik zit naar mijn idee heel erg vast. Ik adverteer dan al met 20% korting, dat betekent dat ik echt geen moer overhoud aangezien ik advertentiekosten moet betalen en die 20% van mijn marge af gaat en dan heb ik nog steeds geen verkopen.

Maar bedankt voor de reactie in ieder geval! Waardeer het zeer!
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Ik begrijp er niks van ik verkoop niks maar wel bezoekers

22 september 2017

Je bent in ieder geval erg realistisch en ontvangt de kritiek goed. Ik denk dat je net de verkeerde niche hebt gekozen want je pakt het wel goed aan.

Zal morgen nog even reageren op de rest van jouw reactie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik begrijp er niks van ik verkoop niks maar wel bezoekers

24 september 2017

Levertijd kan ik niks aan doen want deze tijden geeft de leverancier mij aan. Ik probeer er dan ´snel´ bij te zetten zodat het nog enigszins voordelig lijkt voor de klant.

Klanten die online merkkleding kopen zijn niet (allemaal even) gek. Die weten wat snel is. Als je sneller wilt kunnen leveren zul je misschien een eigen voorraad moeten overwegen. Al kan ik me voorstellen dat je die stap hierbij past maakt als je voldoende verkoopt. Maar ja, dat is een kip-en-het-ei-verhaal natuurlijk.

Ook heb ik inderdaad de productomschrijving van de leverancier gepakt want om voor 4750 producten productomschrijvingen te maken zag ik niet zo zitten.
Eigenlijk geef je hierbij zelf al je antwoord. Als jij de moeite niet doet om bij een merkproduct waarbij er duizenden alternatieven zijn (Zalando?), even de moeite te nemen om daar een knappe eigen foto en omschrijving bij te zetten, dan moet je niet verwachten dat men dat online koopt. Het is niet voor niets dat een groothandel bulk verkoopt en een retailer small. Je draait nu de zaak om: je maakt een excuus dat je het niet kan behappen omdat je de keuze hebt gemaakt om 4750 producten klakkeloos met leveranciersinfo online te gooien. Waarom kies je er niet voor om te starten met 48 producten, daar nette omschrijvingen, uitleg, maten, foto's et cetera bij te zetten en dat je eigen samengestelde collectie te noemen, vergelijkbaar met hoe retailers het in de stad aanpakken?

 
Hetzelfde geldt voor de maten. Dat 2XL iets is wat groothandels communiceren interesseert de gemiddelde online shopper geen zak. Als ze hadden willen shoppen via groothandelinformatie waren ze wel naar de Macro of Sligro gegaan. Ze zijn bij een luxe retailer in merkkleding beland en willen ook zo behandeld worden. Dus jij moet ze kunnen adviseren. Als ik bij een winkel kom en die kent zijn eigen kledingmaten niet, dan ga ik daar niet bestellen. 

Om heel eerlijk te zijn schrik ik zelf ook heel erg van de prijzen. Mijn marge is al laag en daar moet ook nog de verzendkosten vanaf om gratis verzending mogelijk te maken. De prijzen zijn wel concurrerend dat moet ik er wel bij zeggen. Veel van mijn producten zijn niet te vinden in Nederland op het internet en wat er te vinden is zit ik 9/10x onder met de prijs. En vaak zit ik er ook wel fors onder zelfs.

Dat probleem is ook een kip-en-het-ei-verhaal en heel herkenbaar. Grote retailers verkopen zoveel dat hun verzendkosten pak 'm beet de helft zijn van kleinere spelers. Daarnaast kopen ze de producten en aanvullende kosten als verpakkingsmateriaal in bulk in en krijgen ze dus soms enorme volumekortingen. Ook is een euro winst per bestelling best veel als je dagelijks duizend bestellingen hebt. Als kleine retailer is het lastig daartegen te concurreren. Een veelgebruikte methode is om eerst maar eens zonder winstmarge te gaan verkopen om wat volume(korting) op te bouwen, en de winst te bewaren voor later. Of dat ook werkt is de vraag, maar mede om die reden zijn tarieven van concurrenten soms schrikbarend laag, en inkoopprijzen soms enorm hoog.

Ik zit naar mijn idee heel erg vast. Ik adverteer dan al met 20% korting, dat betekent dat ik echt geen moer overhoud aangezien ik advertentiekosten moet betalen en die 20% van mijn marge af gaat en dan heb ik nog steeds geen verkopen.

Dat gevoel van vastzitten is universeel. Vrijwel elke startende webwinkelier heeft dat tegenwoordig. Je hebt nog geen volume en komt dus met je marges in de knoei. Heel herkenbaar, maar helaas heb ik daar ook niet de gouden tip voor behalve: doorzetten! 
 
Gebruikersavatar
Wallgrind
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 januari 2017
Contacteer:

Re: Ik begrijp er niks van ik verkoop niks maar wel bezoekers

29 september 2017

Inderdaad doorzetten en gaan adverteren via google shopping. (merchants)
Prestashop - Hosting, Support, Managed Cloud VPS - https://www.wallgrind.nl
Wallgrind Solutions - Webshop op maat https://www.wallgrind.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht