Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
FlipRdam
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 oktober 2017

Klantenbeoordelingen & reviewsites

17 oktober 2017

25 jaar ervaring als ondernemer en tegenwoordig een klein jaartje eigenaar van web shop in juwelen/horloges.
Gaat lekker maar wel wennen als retailer met particulieren als klanten, veeleisende klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Ik wil review-site koppelenen, na wat onderzoek lijkt mij kiyoh en The Feedback company wel de betere of beste zijn.
Iemand expertise/aanbevelingen mbt review companies?

Eerste bericht op dit forum trouwens, waardevolle informatie soms.

Thx
 
FrankHeinen
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 oktober 2017
Contacteer:

Re: Klantenbeoordelingen & reviewsites

24 oktober 2017

Beste Flip,

Persoonlijk heb ik goede ervaring met Kiyoh. Dat werkt goed. Helaas zijn ze niet gratis meer. Ik zou persoonlijk ook Google Reviews niet vergeten en Facebook. Dat zijn toch platformen waar mensen direct jou rating zien. Risicovol als het even niet zo lekker loopt maar super als je veel positieve feedback krijgt.

Groet,

Frank
Met vriendelijke groet,

Frank Heinen
FHS E-Commerce
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Klantenbeoordelingen & reviewsites

26 oktober 2017

Ik zou, helemaal tegenwoordig, ook vooral zorgen dat klanten op jouw site, bij de productpagina, een review kunnen achterlaten.
Hier ook goed ervaringen met Kiyoh, maar idd betaalt tegenwoordig. Concentreer je vooral op Google Reviews en op je eigen site, is gratis en minstens net zo krachtig als betaalde reviewsites.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Klantenbeoordelingen & reviewsites

26 oktober 2017

Er zijn veel reviewsites, die lijken in eerste instantie op elkaar, maar er zijn wel grote verschillen. Zo kun je bij Facebook en Google vrijwel geen moderatie verwachten. Heb je dus een concurrent die een negatieve beoordeling plaatst, dan is er geen partij die de feiten controleert.

Kijk ook naar de systemen, hoe goed werken die bijvoorbeeld op mobiel. Hoe ziet de uitnodigingsemail eruit en wat zijn de opties. De verschillen op dat gebied zijn ook groot.

Verder moet je ook rekening houden met de mogelijkheid om beoordelingen te kunnen verhuizen. Heb je straks 200 beoordelingen en wil je toch elders naar toe, dan kan dat vaak niet, omdat de partij waarbij je zit eigendom van de reviews claimt. Gaan prijzen omhoog, dank kun je alleen meer betalen of je bent je reviews kwijt.

Natuurlijk ben ik niet geheel objectief. Ik zou je dan ook WebwinkelKeur aanbevelen ;) . Gezien dat natuurlijk mijn subjectieve menig is kan ik je aanraden om je eisen is op een lijstje te zetten en dan te kijken welke partij hierbij het beste aansluit. Kijk daarbij niet alleen naar nu, maar ook naar de toekomst. Verhuizen van reviews is soms lastig...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.