Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
demen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 oktober 2017

Dropshipping via AliExpress?

18 oktober 2017

Hallo allemaal,

Ik wilde altijd al heel graag mijn eigen webshop beginnen, en ik denk dat het nu wel de tijd is om er een op te bouwen. Nu heb ik op internet naar allerlei tips en trucks gezocht voor een beginner, en stuitte steeds op de term dropshipping. 

Nu vraag ik me af, raden jullie het aan of juist helemaal niet aan om te dropshippen via AliExpress? Waar ik het meest om twijfel bij dit zijn toch wel de lange levertijden. Ik wil natuurlijk wel dat mijn klanten tevreden zullen zijn en terugkomen/een goed woordje overhouden.

Ik hoor het graag van jullie!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Dropshipping via AliExpress?

18 oktober 2017

Ik zou nog maar even goed inlezen wat dropshipping eigenlijk inhoud. Dan hoef je deze vraag niet meer te stellen.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Dropshipping via AliExpress?

18 oktober 2017

Waarom zou iemand iets in uw webwinkel duurder kopen, als ze het zelf goedkoper bij AliExpress kunnen kopen?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Dropshipping via AliExpress?

19 oktober 2017

Waarom zou iemand iets in uw webwinkel duurder kopen, als ze het zelf goedkoper bij AliExpress kunnen kopen
Betere service? Handiger met garantie? Terugsturen is veel makkelijker? Er zijn altijd opties waarom men voor duurder gaat. Dus dat is geen punt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping via AliExpress?

19 oktober 2017

Waarom zou iemand iets in uw webwinkel duurder kopen, als ze het zelf goedkoper bij AliExpress kunnen kopen
Betere service? Handiger met garantie? Terugsturen is veel makkelijker? Er zijn altijd opties waarom men voor duurder gaat. Dus dat is geen punt.
Mits demen daar inderdaad over nagedacht zou hebben hoeft dat geen punt te zijn. Vraag is alleen of dat inderdaad zo is, dus de vraag van Stekske vind ik juist wel goed.
 
Florisvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 januari 2018

Re: Dropshipping via AliExpress?

19 januari 2018

hi Demen, 
Welkom op het forum. Ik denk dat dit niet een goede oplossing zou zijn voor dropshipping. via ali express loop je het risico op lange levertijden en een verhoging op de aankoopprijs als je pakketje onderschept wordt bij de Douane.

Gr
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Dropshipping via AliExpress?

19 januari 2018

Beste ik zou je adviseren om dit niet te doen. 
Bij een Nederlandse webshop verwachten klanten nou eenmaal vlotte levering. Bij alie express kan je tussen de15 tot 60 dagen wachten. Los daarvan is goedkoop meestal ook duurkoop. De kwaliteit valt vaak tegen. Je webshop zal niet lang bestaan door de klachten die zullen ophopen.
Koop gewoon je producten in bij een betrouwbaar bedrijf. En als je per se bij alie express wilt inkopen investeer dan in een ruime voorraad zodat tenminste je levertijden op orde zullen zijn.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Dropshipping via AliExpress?

20 januari 2018

Ik ken webwinkels die op deze manier werken. In het algemeen zijn klanten alleen niet blij als ze achter de manier van werken komen. Ze voelen zich toch bestolen. Of dat terecht is, is een persoonlijke afweging.

Ik zou het je dus zeker niet aanraden, doe je het wel, wees dan duidelijk rondom levertijden. Doe je dit niet, dan is het vragen om problemen.

Verder is het niet zonder risico. Klanten kunnen gewoon bij jou retourneren of garantie claimen, of jij dat ook kunt bij jou leverancier is maar de vraag.

Wil je serieus met je webwinkel aan de slag, koop dan zelf in via bijvoorbeeld Alibaba, maar houd zelf een voorraad aan. Dan bied je een grotere meerwaarde richting je klanten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Dropshipping via AliExpress?

21 januari 2018

Ik zou hier zelf nooit zo snel kopen als ik eerlijk ben.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Re: Dropshipping via AliExpress?

25 januari 2018

Ik denk sowieso niet dat het verstandig is op beide korte én lange termijn op deze manier te dropshippen in Nederland. Misschien dat als je een Engelstalige webshop hebt, een heel goed product vindt op AliExpress en een hele goede marketingtactiek hebt dat het wat kan opleveren op de korte termijn. Maar vaak zie je dat dit soort shops op de lange termijn niet werken, omdat mensen erachter komen dat alles uit China komt. Bovendien ben je afhankelijk van de Chineze verzender. Het komt voor dat ze verkeerd verzenden en het product niet aankomt. Jij krijgt dan de klachten. Zo zijn er nog een aantal redenen waarom ik dit niet zou doen, maar ik denk dat je het wel begrijpt. Ik zou jezelf de moeite besparen en je energie in iets steken wat wel werkt op lange termijn. Een uniek product ontwikkelen, of een niche vinden waarin je kan uitblinken bijvoorbeeld.

Als je op lange termijn een succesvol bedrijf wilt opbouwen raad ik in ieder geval dropshipping op deze manier af.
 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Re: Dropshipping via AliExpress?

25 januari 2018

Wil je serieus met je webwinkel aan de slag, koop dan zelf in via bijvoorbeeld Alibaba, maar houd zelf een voorraad aan. Dan bied je een grotere meerwaarde richting je klanten.
Mee eens. Op Alibaba zijn veel producten in te kopen, maar je kunt bijvoorbeeld ook je eigen unieke product laten produceren door een fabrikant. Dit geeft meer risico, maar geeft je ook de kans om je klanten een heel goed en uniek product aan te bieden. Heb zelf goede ervaring met Alibaba tot nu toe. Ze geven je kopersbescherming en ze maken het vinden van een goede fabrikant of groothandel relatief makkelijk.
 
meijers
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Dropshipping via AliExpress?

15 maart 2018

Over het algemeen ben ik van mening dat dropshippen via Aliexpress voor de Nederlandse markt in ieder geval buitengewoon ongeschikt is. Zoals eerder benoemd: Nederlanders willen het liefst vandaag nog het product in huis wanneer ze het vandaag bestellen. Kijk je bijvoorbeeld naar landen om ons heen dan is dit al een stuk minder: Duitsers vinden het helemaal niet erg om wat langer te wachten, die verwachten gewoon een goed product. Je ziet heel veel kleine bedrijfjes (of particulieren) in de Verenigde Staten die dit soort Aliexpress-dropship bedrijfjes starten. Kennelijk geven Amerikanen ook niet zoveel om de verzendtijd. 

Zoals eerder geadviseerd: koop gewoon een kleine voorraad in. Afhankelijk van het product: begin gewoon met klein in te kopen. Je houdt zo zelf de complete controle over het verzendproces, want ook dit levert wel eens problemen op.