Is er een markt voor handgemaakte kleding?

1
Ik ben coupeuse en maak op dit moment alleen maatkleding in opdracht van particulieren.
Nou lijkt het me erg leuk om via internet een kleine eigen collectie handgemaakte kleding proberen te verkopen, vandaar dat ik me aan het orienteren ben op het gebied van webwinkels.
Ik vind echter alleen maar voorbeelden van handgemaakte baby-/kinderkleding, en twijfel er dus aan of er een markt zou zijn voor handgemaakte dames-/herenkleding... Ik dacht aan shirts, jurkjes, rokjes, etc. van rekbare materialen, in standaard confectiematen.

Heeft iemand feedback voor mij op dit gebied?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Bregje Deering, Atelier Puy

2
Beste Bregje,

Je hebt nu ook al klanten dus de markt op zich twijfel je niet aan? Je vraagt je enkel af of mensen dit ook online zouden willen kopen?

Hoe kom je nu aan je klanten? Als je het eens vraagt aan je huidige klanten. Zouden zij het ook online willen bestellen?

3
Bedankt voor de tip. De markt op zich twijfel ik inderdaad niet aan, want naar handgemaakte maatkleding is zeker vraag. Mijn twijfel is meer of er ook vraag is naar handgemaakte kleding in standaardmaten. En of mensen dit online zouden bestellen.
Maar het is een goed idee om eens te polsen bij mijn klanten (al zijn dit dus wel vaker mensen die juist afwijkende maten hebben en dus de ervaring hebben niet goed te kunnen slagen met kleding in standaardmaten....).

Vriendelijke groeten,

Bregje Deering

4
Goedenavond Bregje,

ik denk dat er zeker een markt voor is aangezien handgemaakte producten steeds populairder worden (iig voor mijn gevoel) Ook denk ik dat ook mensen met standaardmaten online zouden willen bestellen (ik las laatst dat Nederland nummer 2 is onder de landen waar het meest via internet wordt besteld, Denemarken is nummer 1)

Gewoon doen!! Veel succes! Groetjes, girl 25
www.cherryonthecake.nl
Bijzondere producten voor uw kind!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.