Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mauprik
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juni 2018
Locatie: The Hague, Netherlands
Contacteer:

2de taal exporteren uit Logivert 6.

17 juni 2018

Hallo,

Ik ben bezig onze webwinkel over te zetten van Logivert 6 naar OpenCart V3.0.2.0. Alles gaat voorspoedig, het aanpassen van de layout e.d. en het exporteren uit Logivert, conversie in Excel en importeren in OpenCart (ongeveer 1500 artikelen). 
Alleen is de export beperkt tot de nederlandstalige gegevens. De webshop in NL en EN talig.
Heeft hier iemand een tip, of oplossing, om de engelstalige gegevens uit Logivert 6 te exporteren?
Bij Logivert zelf kan ik hier niets over vinden.

Ben benieuwd of er een oplossing is.

Rik Uiterlinden,
www.maupertuus.net
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

17 juni 2018

Is het hetzelfde als bij 7?
viewtopic.php?f=1&t=17514
 
mauprik
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juni 2018
Locatie: The Hague, Netherlands
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

17 juni 2018

Nee, dit is anders dan in Logivert v 7. Je kan alleen aanvinken:
- exporteer alleen artikelen die in de webwinkel zijn opgenomen.
en
- maximaal 250 tekens per veld.

Verder niets.

Gr. Rik.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

18 juni 2018

Beste Rik,

De oude versie 6 beschikte inderdaad niet over de mogelijkheid om de vertalingen te exporteren.

Deze mogelijkheid is wel aanwezig in de huidige versie van LogiVert.
De nieuwste versie van LogiVert beschikt standaard ook over modernere en frissere templates. Hierdoor is het ook zeker een interessant alternatief op uw huidige versie.

 
Met vriendelijke groet,

Het LogiVert Webcare Team
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
mauprik
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juni 2018
Locatie: The Hague, Netherlands
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

18 juni 2018

Beste Logivert webcare team,

Uw voorstel voor een huidige versie van Logivert is geen optie. Alleen al het feit dat jullie dit voorstellen, i.p.v. een oplossing te bieden voor mijn probleem, bevestigd mijn besluit, om over te stappen op OpenCart.
Bij deze vraag ik jullie, nu jullie toch hebben gereageerd, of er een alternatieve oplossing hiervoor is? een kosteloze add-on, die dit alsnog mogelijk maakt? Of een beschrijving, welke niet in de standaard documentatie aanwezig is, om deze gegevens in bulk te kunnen selecteren en te kopiëren?
Misschien heeft iemand anders hier daar een oplossing voor gevonden? Ik kan me namelijk goed voorstellen, dat meerdere mensen er voor kiezen Logivert vanuit versie 6 uit te faseren, gezien de kosten en beperkte mogelijkheden en service van versie 7.

Ben benieuwd...

Gr. Rik.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

19 juni 2018

Beste Rik,

Zoals aangegeven is de ontwikkeling van de uitgebreide export een toevoeging aan de LogiVert software die nog niet beschikbaar was in uw (verouderde) versie.

LogiVert wordt constant door ontwikkeld, hierbij kijken wij ook naar de wensen van onze gebruikers. Een voorbeeld hiervan de is de uitgebreide export mogelijkheid. Echter worden alle nieuwe ontwikkelingen enkel in de actuele versie van LogiVert opgenomen.

Wij helpen u graag, binnen de mogelijkheden van de LogiVert versie die u heeft, verder. Vragen kunt u dan ook te allen tijde sturen naar servicedesk@logivert.com


Met vriendelijke groet,

LogiVert Webcare Team
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

19 juni 2018

Het is voor Logivert natuurlijk een kleine moeite om even een dump uit de database te maken van de vertaling. Ze weten waar het staat en zo'n dump is dan zo gemaakt. Misschien minder handig opgemaakt maar als je alles hebt (bijv in een spreadsheet) maak je het zelf wel in orde voor de import later. 
@Logivert Dus omdat jullie toch meelezen, kunnen jullie dan zelf niet met die oplossing komen en zo iemand even verder helpen?
 
mauprik
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juni 2018
Locatie: The Hague, Netherlands
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

20 juni 2018

@PaulG Bedankt voor je reactie, je voorstel is precies wat ik vraag aan Logivert. Maar ik denk niet, dat zij dat zomaar begrijpen.
@Logivert Inderdaad vraag ik jullie een mogelijkheid te bieden, om de tweede taal gegevens naar een .csv bestand te exporteren. Of een uitleg, hoe dit zelf te kunnen uitvoeren. Lijkt me voor jullie inderdaad een minimale inspanning met een hoge roi inzake positieve naamsvermelding.

@Lofivert: Zie jullie reactie op bovenstaande hier tegemoet.

Gr. Rik.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

21 juni 2018

Beste Rik,

Onze service desk helpt u graag verder.
Omdat er geen eenvoudig tooltje of andere kant-en-klare oplossing op uw vraag is kunnen we deze helaas niet via dit forum aanbieden.

Als u contact opneemt met onze service desk helpen zij u graag verder met uw vraag. Zij denken graag met u mee over een oplossing. U kunt een mail sturen naar servicedesk@logivert.com of telefonisch contact opnemen via 013 20 20 010.

 
Met vriendelijke groet,

Het LogiVert Webcare Team
 
mauprik
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juni 2018
Locatie: The Hague, Netherlands
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

22 juni 2018

Ik heb net het verzoek naar de Logivert service desk gemaild. Ik laat wel weten hoe dit proces is verlopen, als het zover is. Voor nu kan deze issue dus eigenlijk worden geparkeerd.

Gr. Rik.
 
mauprik
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juni 2018
Locatie: The Hague, Netherlands
Contacteer:

Re: 2de taal exporteren uit Logivert 6.

26 juni 2018

Gisteren via de mail een export bestand incl. 2de taal van de servicedesk medewerker ontvangen. Ga binnenkort aan de slag, om het geheel in mijn import bestand te verwerken. Logivert, bedankt voor deze goede service... 

Gr, Rik 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht