Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Maaike84
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 augustus 2015

Wat doen jullie met slechte recensies en zelfs bedreigingen?

04 juli 2018

Ik ben inmiddels zo'n 5 jaar bezig als webwinkel. Negatieve opmerkingen vallen er altijd wel. Niet elke klant is tevreden, dat weet ik van vroeger uit de echte winkel. Maar deze week had ik een akkevietje met een ontevreden klant. Deze vond dat ze te lang op d'r product moest wachten. Ze kreeg zogenaamd geen mails, vervolgens wilde ze van d'r bestelling af en moest ze ook nog het geld binnen 1 dag terug. Mag allemaal van mij. 
Maar vervolgens was ze nog niet blij en begon ze negatieve berichten rond te gooien en zelfs te dreigen dat ze met mensen aan mijn deur komen staan.

En toen was ik ineens de onervaren webwinkelier. Wat doe ik hier mee? Wat doen andere hier mee, ik zie mensen unpluggen van facebook. Ik zie slechte reviews op grote sites en dan die bedreiging. Adres gegevens moeten nu eenmaal voor de wet op de site staan... Maar ik zit er niet op te wachten dat er ineens een duidelijk geen goede intentie hebbende klant voor mijn deur staat. Ik heb een gezin.
Wat doen andere in deze situatie?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met slechte recensies en zelfs bedreigingen?

05 juli 2018

Bij de negatieve berichten die deze klant rondbazuint kan je ook jouw kant van het verhaal vertellen. Dat werkt meestal een stuk beter dan een hele berg positieve reviews; men kan dan zien hoe jij als webwinkel reageert als het niet gaat zoals gepland.

Voor wat betreft de dreigementen; dat is meestal een blaffende hond. Het is vervelend, maar ik zou daar niet wakker van liggen. Eventueel zou je aangifte kunnen doen bij de politie als je je echt bedreigd voelt.

Maar heb je deze klant ook al telefonisch gesproken? Veel hele boze consumenten die blijken opeens een stuk beter voor rede vatbaar als ze opgebeld worden door de webwinkel en als ze netjes, maar wel duidelijk, verteld wordt hoe de vork in de steel zit en dat alles gewoon netjes opgelost wordt.
Berichten per mail worden soms verkeerd begrepen, met name de toonzetting van een mail is soms moeilijk te peilen voor zowel jou als de consument.
 
Evert
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 augustus 2018
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met slechte recensies en zelfs bedreigingen?

27 augustus 2018

Ha Maaike,

Heb ik ook weleens mee te maken gehad. En terecht, want ik was een cursist vergeten te melden dat de cursus niet doorging :) Kreeg meteen een negatieve recensie en zelfs dat het om oplichting ging. Het beste is de klant te bellen en het goed te maken. Hierna heeft de cursist zijn recensie aangepast! Succes.