Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Carlo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 september 2018

De eerste stappen..

11 september 2018

Beste,

Ik ben Carlo 31 jaar en wil gaan beginnen in een webshop met hengelsport artikelen.
De webshop die ik ga beginnen wil ik wijden aan een specifieke tak van hengelsport waar nog niet veel modernere webshops in zijn, andere takken van hengelsport denk aan karper en roofvissen is naar mijn mening al verzadigd.
De bedoeling is om een webshop te starten met hierin veel informatie filmpjes, How-To's en levendigheid waarbij mensen al terug willen komen om te kijken of er niet al meer informatie te vinden is van hun belang.
In deze rubrieken verwijs ik natuurlijk door naar de gebruikte producten.

Het idee hoe het moet worden enz zit grotendeels in het hoofd en ook uitgewerkt op papier.
De volgende stappen die ik moet gaan ondernemen is een webshop opstarten en kvk aanvragen(domeinnaam is ondertussen geregistreerd).
Het eerste punt waar ik tegenaanloop is de webshop en de manier van maken, via Google krijg je veel aanbiedingen met webshops die bijna gebruiksklaar zijn en voor een paar euro in de maand functioneren ( de addertjes onder het gras moet ik nog vinden ) en ook webshops die je van start af aan moet oprichten.
Opzich kan ik redelijk met een pc overweg maar soms ontbreekt het mij aan creativiteit daarom lonkt zo een kant en klaar site mij wel maar ben bang dat ik ook weer in de massa verdwijn hiermee.
Ook de ideal  aanvragen, gebruikersverklaringen, privacy verklaring enz die kant en klaar zijn is natuurlijk fijn hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten.
Hebben jullie tips en betrouwbare webshops of ideeën hierbij?

wat ik belangrijk vindt
  • filmpjes, how to's kunnen plaatsen en hierin door kunnen linken naar producten
  • dropshipping mogelijkheden
  • mail adres
  • website moet overzichtelijk worden en geen rommeltje
  • hulp bij vragen
  • gaat in het begin om nog geen 500 producten.
  • voorraadbeheer
[*]
  • Het zou fijn zijn lage kosten te houden ;)
Ik hoop jullie zo een beetje een indruk gegeven te hebben met het geen er door mijn hoofd spookt en pak graag alle tips en adviezen aan.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: De eerste stappen..

13 september 2018

Als ik het zo lees zou je zeer waarschijnlijk goed moeten kunnen werken met een webshop pakket van CCV Shop (oude naam "Biedmeer"). Dit is een SaaS (Software as a Service) pakket waarbij je maandelijks een vast bedrag betaald voor de software, hosting en service. Je hoeft je niet druk te maken over updates want dat gebeurd door de leverancier van de software. Alle onderliggende programmeer werk is al gedaan zodat je je daar niet in hoeft te verdiepen (of uit te besteden) zoals bij "open source" pakketten.
Ik werk hier nu zelf ruim vier jaar mee en het heeft alle mogelijkheden die jij zoekt (voor zover genoemd in je bericht).
Ook zijn de kosten relatief laag (vergeleken met andere aanbieders).
CCV Shop heeft een behoorlijk aantal templates waaruit je kunt kiezen (ik zou daar dan ook even goed de tijd voor nemen). Het invullen van jouw specifieke gegevens is vervolgens niet moeilijk. Toegegeven; in het begin is alles even wennen (als je nog nooit met een webshop gewerkt hebt) maar dat gaat vrij vlot. Eenmaal operationeel gaat het toevoegen of aanpassen van artikelen heel gemakkelijk.
Zij bieden ook de mogelijkheid om gratis de software uit te proberen. Met de ervaring dan opgedaan kun je ook beter andere aanbieders vergelijken.
Succes bij je keuzes en je shop!
No guts no glory!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: De eerste stappen..

14 september 2018

How-To's en levendigheid waarbij mensen al terug willen komen om te kijken of er niet al meer informatie te vinden is van hun belang.

In deze rubrieken verwijs ik natuurlijk door naar de gebruikte producten.
Wellicht is een Affiliatie ook een optie. Zeker als je het leuk vind om filmpjes en product informatie te maken / bloggen. Ikzelf ben van mening dat een verzadigde markt altijd nog mogelijkheden bied. De vraag is waarom zullen ze bij jou kopen. Misschien zijn er grote spelers met scherpe prijzen. Maar klanten willen soms gewoon direct contact / adviseren etc. daar kan je jezelf sterk in maken.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: De eerste stappen..

14 september 2018

How-To's en levendigheid waarbij mensen al terug willen komen om te kijken of er niet al meer informatie te vinden is van hun belang.

In deze rubrieken verwijs ik natuurlijk door naar de gebruikte producten.
Wellicht is een Affiliatie ook een optie. Zeker als je het leuk vind om filmpjes en product informatie te maken / bloggen. Ikzelf ben van mening dat een verzadigde markt altijd nog mogelijkheden bied. De vraag is waarom zullen ze bij jou kopen. Misschien zijn er grote spelers met scherpe prijzen. Maar klanten willen soms gewoon direct contact / adviseren etc. daar kan je jezelf sterk in maken.
Probleem daarbij is echter de huidige trend van "hoe goedkoper hoe liever". Jij kunt als webshop eigenaar super je best doen om advies te geven maar als de "klant" de gewenste info eenmaal heeft begint de (beter geïnformeerde) zoektocht naar dat product tegen de beste prijs opnieuw.... en die kan dan zomaar een andere shop naar voren brengen. En de informatieverstrekker is "eraan voor de moeite". Soms krijg je dan nog een "herkansing" als de "klant" nog een keer opnieuw contact opneemt met de vraag;" ik heb het product elders voor die en die prijs gezien maar het is bij jullie duurder, wat is de beste prijs die jullie kunnen bieden"....  Ik kreeg dat laatst weer eens te horen op een beurs. De man vertelde dat hij altijd bij mij op de site keek voor de beste foto's maar vervolgens meestal toch kocht bij een concurrent die een laagste prijs garantie gaf. Deze aanbieder beperkte zich tot één matige foto per product, gepikt van de site van de producent. Daar sta je dan met je service gerichte instelling... Klant loyaliteit enz. (heb ik ondervonden in mijn markt) bestaat bijna niet. De goedkoopste mag leveren!
No guts no glory!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
MartijnvdBeek
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 augustus 2013
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: De eerste stappen..

04 oktober 2018

Kun je aangeven welke tak van hengelsport? (mag via pb) Zoals je al aangeeft is in de hengelsport veel tot aan de bodem verzadigd en zul je echt van goede huize moeten komen wil je het laten slagen. CCV is wat mij betreft aan te raden maar ik zou daarnaast kiezen voor een eigen voorraad om maximale marge te pakken. Die zul je nodig hebben, juist omdat de concurrentie moordend is. 

Vooral de tak is van belang voor je doelgroep. Koopt deze online? Bepaalde vissoorten worden veelal bevist door oude opa's welke liever een bakkie doen in de hengelsportzaak.

Als laatste is een meer dan compleet assortiment belangrijk. Niet is beroerder dan in 5 verschillende webwinkels te moeten bestellen om je favoriete aas, onderlijnen, loodjes, lokvoer en voorslag te verkrijgen. Bij de meeste grote jongens is dit niet nodig en gaat snel hier de voorkeur naar uit.
Alles loopt op rolletjes... Bekijk onze handige wielen op: https://www.zwenkwielen.net
 
Carlo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 september 2018

Re: De eerste stappen..

08 januari 2019

Bedankt voor jullie reacties.

Ondertussen al flink wat stappen gezet. Ook flink wat drempels moeten nemen dit ivm leveranciers die eisen dat je een stenen winkel hebt en anders niet willen leveren.
Toch doorgezet en gezocht en leveranciers gevonden die het aandurven en waarmee ik een samenwerking aanga.
De webshop ben ik aan het bouwen in Wordpress met Elementor een hele uitzoekklus maar erg leuk om te doen.

De tak van hengelsport waarop ik een webshop ga maken is de commercial visserij ( method feeder, pellet feeder, vaste stok )