bestelling geannuleerd door webshop

1
Hallo,

Mijn bestelling van een paar schoenen is zonder aankondiging of verklaring geannuleerd. Ik had 17 september in de avond het allerlaatste paar besteld. Twee dagen later de 19de heb ik het bedrag terug gestort gekregen. Kan het zijn dat ze het zelfde paar in de winkel zelf hebben verkocht terwijl ik al betaald had en mag dat? Heb ik recht op het paar schoenen waar ik voor betaald heb? Mag een webshop een order annuleren zonder reden? Ik hoop dat iemand een paar van mijn vragen kan ophelderen.

Groet,
Siem

Re: bestelling geannuleerd door webshop

2
Hoi Siem,

Dit forum is helaas niet bedoelt voor consumenten het topic gaat daarom dicht. Wellicht dat je op een consumentenforum je beklag kan doen?

Mvg,
Wouter Hol
Moderator

PS. ja een webwinkel mag de bestelling ontbinden als ze niet aan de leververplichting van binnen 30 dagen kunnen voldoen. Sterker nog, jij hebt als consument dan recht op jouw geld terug. Dat hebben ze dus blijkbaar keurig netjes gedaan.
Je hebt geen recht meer op de paar schoenen omdat je er inmiddels niet meer voor betaald hebt. De bestelling is ontbonden.