Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
alexvandamme
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 december 2018

Aanpak bouwen online webwinkel met abonnementen

15 december 2018

Beste mede-ondernemers, ontwikkelaars en webshophouders,

Vanuit mijn opleiding ondernemerschap ben ik nu bezig met de opstart van een bedrijf dat online producten gaat verkopen in abonnementsvorm. Dit zal gaan om boxen die klanten zelf samen moeten kunnen stellen.

Ik ben vrij technisch en heb al het nodige zitten prutsen en coderen met PHP, en heb ook al wat e-commerce platformen zoals Magento geprobeerd. Alleen wat ik precies wil, namelijk dat klanten zelf hun box kunnen samenstellen en die als abonnement kunnen afnemen, blijkt best een opgave. Nu weet ik inmiddels niet meer zo goed hoe ik nu het beste kan beginnen, dus ik zou het heel tof vinden als mensen met mij mee zouden kunnen denken.

Ik wil het volgende kunnen met de website:
- Box samenstellen met producten. De box heeft een vaste prijs per x aantal producten. Er is een minimum aantal producten dat in een box moet zitten voor hij besteld kan worden.
- Het moet in te plannen zijn wanneer de box wordt geleverd. Dit is vooralsnog alleen in het weekend. Klanten moeten ook een tijd en bezorgfrequentie kunnen kiezen (1-8x per maand, op zaterdag of zondag)
- Klanten moeten hun abonnement kunnen pauzeren
- Als het abonnement actief is moet er na levering een automatische incasso worden gedaan
- Klanten moeten het liefst ook buiten hun reguliere abonnement ook een extra box kunnen samenstellen
- Klant heeft uiteraard ook een account met daarin alle persoonlijke gegevens erin, orderhistorie, etc
- Ik wil graag een overzicht kunnen maken van alle bestellingen, de producten die in de boxen zitten los en de samenstelling van de boxen zodat we na inkoop van de producten deze in boxen kunnen bundelen.

Is er een pakket waar dit op de een of andere manier, in ieder geval zo ver mogelijk, mee te realiseren is? En waarmee ik zelf verder zou kunnen bouwen? Welk platform zouden jullie aanraden? Of dit gewoon vanaf scratch doen omdat dat uiteindelijk toch sneller is?

Ik ben niet heel ervaren met PHP, ik ken de basis maar zal dus nog veel bij moeten scholen als ik het from scratch ga programmeren.

Groet,
Alex van Damme
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Aanpak bouwen online webwinkel met abonnementen

03 januari 2019

Je zou kunnen beginnen met wordpress.
Het voordeel is dat het laagdrempelig is voor ontwerpers maar je er toch alle kanten mee op kunt.

Je service bestaat uit een aantal elementen.
Een aantal zijn op deze manier makkelijk te realiseren.

1. Je zet een webshop op met woocommerce
2. Je stelt een minimum order in. Standaard in het woocommerce pakket.
3. Voor het afleveren zul je in zee moeten gaan met een bezorger of fullfillment bedrijf. 
Veel leveranciers hebben al een wordpress API. Hier zou je ook kunnen aangeven welke order wanneer verzonden moet worden.
4. Het pauzeren van een abonnement zou je kunnen doen via een plugin zoals woocommerce subscription.
5. De automatische incasso kan je laten uitvoeren door het gebruik van Mollie. Deze heeft een plug and play plugin voor wordpress beschikbaar.
6. De bestelgeschiedenis van de klant zit standaard in je woocommerce backend software. + Account opties zoals contactgegevens etc.

En zo kom je al een heel end....

Succes ! 
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht