Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cas99
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 december 2018

Webshop promoten zonder kosten

17 december 2018

Als beginnende webshop wil ik graag deze promoten.
Maar hoe doe ik dit zonder kosten te maken?

Alle advies is welkom
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Webshop promoten

17 december 2018

Niet.

Dat is het korte antwoord waar je waarschijnlijk niet op zat te wachten. 
Het is wel mogelijk om een webshop te promoten zonder kosten te maken, maar dan heb je zelf verstand van online marketing nodig. En dan nog zul je waarschijnlijk kosten moeten gaan maken voor de tools, hosting, advertenties enz. 
Probeer je eens in te lezen in online marketing. Er is ontzettend veel over geschreven op het internet. Wellicht vind je daar goede tips die je zonder (al te veel) kosten kan toepassen!
 
joelphil
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Webshop promoten zonder kosten

17 december 2018

Je kunt je m.i. beter richten op het promoten van je producten, dan de webshop zelf. Er zijn genoeg kostenloze mogelijkheden om hoger in Google te komen. Zorg dat je SEO goed is. Schrijf tekstjes over bepaalde producten, maak wat sociale media pagina's voor je webshop, etc.
 
Office-deals
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2017
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

31 december 2018

Door middel van SEO kan je inderdaad de kosten beperken. Kosteloos is onmogelijk, tijd kost immers ook geld. 
Met vriendelijke groeten,

De webshop voor kantoorartikelen in Nederland!
Problemen met valsgeld? Neem een valsgelddetector in overweging!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

03 januari 2019

Je zou ook kunnen beginnen met je site seo proof te maken.
Zorg dat je gratis gevonden word in de zoekresultaten.

Afhankelijk van je product of dienst zou je kunnen adverteren op gratis advertentie sites.

Zoals:
Maktplaats.nl
Tweedehands.nl
Speurders
Marktplaza
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

27 maart 2019

SEO, Social Media, Linkbuilding, Gastbloggen, allemaal manieren om meer bekendheid te creeren
...
 
Nicoledh
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 augustus 2019

Re: Webshop promoten zonder kosten

24 september 2019

Het is echt lastig! Ik merk dat mijn bezoekers soms zelfs teruglopen op hermosamoda.nl, terwijl ik echt alles probeer! Wat is jullie beste tip?? :) 
 
YvonneJonker
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 oktober 2019
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

18 oktober 2019

Legt eraan wat je meer ligt. Sommige webwinkeliers hebben meer talent voor sociale media. Ik houd het liever bij blogartikelen (SEO).
 
djuniversal energy
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2019

Re: Webshop promoten zonder kosten

30 oktober 2019

Je kunt je website checken op Ubersuggest. Wat ik zo snel zag is dat de site best OK is. Wel wat te langzaam (Wix?) en een gebrek aan goede backlinks. Dat laatste is niet zo vreemd voor een nieuwe website maar daar moet je aan werken.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

01 november 2019

Manieren genoeg! Maar de meeste daarvan zul je waarschijnlijk niet interessant vinden want als je geen geld wilt uitgeven kost het je (ontzettend veel) tijd. Wat is je doelgroep? Zorg dat je die duidelijk hebt en dat je daarmee zelf in contact komt.

Als je doelgroep studenten zijn kun je gastcolleges geven. En de presentaties weer als webinar aanbieden. Als het ouderen zijn kun je ze helpen met een gratis training shoppen op internet. Als het iedereen kan zijn dan kun je vertellen over je shop op verjaardagen. 

Allemaal zo tijdrovend dat maar weinig andere webshops ervoor kiezen. Maar als jij echt niet wil betalen voor je marketing zul je toch echt zelf creatief moeten zijn. 
 
Dvisser
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 december 2019
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

05 december 2019

Gaat het om de zakelijke markt? Ga eens langs bij potentiële kopers (kost je wel benzine). De naam 'webshop' zegt het eigenlijk al. Je moet vindbaar zijn op het web en daar gaat tijd en geld in zitten.
 
Rhen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 november 2019
Contacteer:

Re: Webshop promoten zonder kosten

05 december 2019

Zonder geld is inderdaad een utopie. Het kost je sowieso altijd tijd (en dus geld). Maar dingen die je kan doen die relatief weinig geld kosten:
  • Bloggen (zorgt voor betere rankings en dus meer verkeer)
  • Social selling (actief zijn op LinkedIn)
  • Samenwerkingen / partnerships afsluiten met andere bedrijven
  • Gastspreken of in podcasts verschijnen
  • In Facebookgroepen actief worden.
Eindeloos veel mogelijkheden, maar het kost je altijd 'iets'.

Succes!
Trotse eigenaar van online marketing bureau www.internetimpact.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht