26 december 2018
1. Een zo goed mogelijke beschrijving van het product wat getoond wordt. Vermeld zoveel mogelijk nuttige informatie. Afmetingen, soorten, kleuren, waarvoor het gebruikt wordt, voordelen, nadelen, werkelijk alles wat je maar kan bedenken dat zinvol is om te weten. Je kan de hoeveelheid informatie opbreken met subkoppen, zodat het geheel overzichtelijk blijft.
2. Dit kan je alleen te weten komen door het te testen. Iedereen heeft een mening, maar meningen verschillen. Jaag daarom alleen of vooral de feiten achterna. Dit doe je door alles te testen zodra de webshop live staat en zo goed mogelijk bij te houden wat er gebeurt in de webshop. Je zou bijvoorbeeld van een paar producten de best mogelijke kwalitatief hoogwaardige foto's kunnen plaatsen en die splittesten (zoek a.u.b. uit wat dat woord betekent) tegenover de productfoto's die je daadwerkelijk wil gaan gebruiken. Zodoende kom je erachter in hoeverre de kwaliteit van de foto's invloed hebben op de hoeveelheid sales / de conversie.
3. Ja, het belangrijkste is om te zorgen dat er op een andere site ergens op internet, een link naar jouw site wordt opgenomen. Zodra Google dan jouw link tegenkomt, nemen ze een kijkje bij jou op de site en gaan ze deze opnemen in de zoekresultaten (geen garanties, dit is slechts de gebruikelijke procedure!). Meld de site / shop ook aan via Google search console. In Jouwweb zou je moeten kunnen terugvinden hoe dit proces werkt. Bekijk ook de startershandleiding voor zoekmachine optimalisatie van Google (zoek deze op via Google) om meer te leren over jouw website en hoe de zoekmachines daarmee omgaan. Er staan belangrijke dingen in die elke website- of shopeigenaar zou moeten weten.
Suc7,
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist