02 juni 2019
ja ik heb ervaring met Amazon (de en overige landen).
Ik weet ook dat mijn eerste account daar volledig de vernieling ingegaan is door alle regeltjes van amazon en de werkwijze daar van alles voor de klant en niks voor de verkoper.
Ik weet dat je of een retoursadres in het amazon land zelf moet hebben (in jou geval Duitsland) of dat je op jouw kosten een retourslabel moet opsturen waarmee de klant het gratis naar Nederland terug kan sturen.
Ik weet ook dat amazon klanten erg makkelijk een A-Z claim indienen die in 99% van de gevallen toegekend wordt en jij daar een negatieve aantekening voor krijgt, ook als klanten niks terugsturen (zelfs niet als je gratis label gegeven hebt) en dat amazon dan nog steeds de klant terugbetaald en dat op jou verhaald.
Ik weet ook dat daar honderden regeltjes over producten zijn die je niet echt terug kan vinden.
Ik weet ook dat je vanaf heden een verklaring moet geven bij Amazon dat je minder als 100K per jaar in Duitsland zal omzetten en als je dat niet doet je een Duits BTW nummer moet opgeven (vanwege nieuwe wetgeving die sinds 1 januari van kracht is in Duitsland).
Maar wat wil jij erover weten?