Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Timo331
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2019

Webshop hosting en software

27 mei 2019

hoi allemaal mijn naam is Timo.
ik ben momenteel bezig met het oriënteren van hosters en webshop platformen zoals

shopify,jouwweb of magento, gratiswebshopbeginnen.nl en dergelijke.

Op internet vind ik veel reviews en meningen en de prijzen verschillen aardig.
Ik heb een beetje ervaring met WordPress en HTML.
En ben eigenlijk opzoek naar een gebruiksvriendelijk
Platform wat erg geschikt is voor dropshipping .

Ik ben daarom benieuwd naar jullie mening over wat handig is voor een hobby matige webshop.

Alvast bedankt
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop hosting en software

27 mei 2019

Een webshop is per definitie niet hobbymatig, omdat het onmogelijk is aan alle wettelijke voorwaarden en praktische eisen te voldoen zonder KvK, BTW nummer contract met betaalprovider, benodigde verzekeringen etc. etc. Met een beetje klooien met wordpress en wat dropshipping roep je alleen maar problemen over je zelf af. Oriënteer je zelf terdege op het ondernemerschap en het drijven van een webwinkel (zo langzamerhand óók een vak!) of houd het gewoon bij de verkoop van wat spulletjes op marktplaats en dergelijke.
 
Timo331
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2019

Re: Webshop hosting en software

27 mei 2019

Bert wat ik vergat te zeggen was dat ik dit hier op dit forum vraag Ivm ik bezig ben met het schrijven van een plan, om uiteindelijk een webshop te beginnen.

met hobby matig heb ik het mischien wat verkeerd verwoord maar doelde daar mee op een beginnend webshop.

Voor ik dingen online ga verkopen wil ik eerst alles juist op papier hebben. Voornu ben ik benieuwd naar de meningen van mensen over software en hosting.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webshop hosting en software

27 mei 2019

In het forumarchief spitten is dan wellicht een aanrader: er is in het verleden heel veel gezegd over deze onderwerpen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Webshop hosting en software

27 mei 2019

Bij de meeste aanbieders kan je de software gratis uitproberen. De software die voor de één perfect is kan voor de ander totaal waardeloos zijn en omgekeerd.
Ook het prijskaartje kan enorm verschillen per systeem en wensen.

Zou dus lekker de verschillende aanbieders uitproberen en de software kiezen die het beste bij jou wensen aansluit.

Gr. Mick
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht