Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Franky
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Interne links (Hyperlinks) toevoegen in je content.

29 mei 2019

Ik ben al een tijdje bezig met het vullen van content in onze webwinkel, buitenom dat al een flinke klus is en unieke tekst schrijven ook niet mijn beste kant is denk ik al wel aardig op weg te zijn.
Nu heb ik ook veelvuldig gebruikt gemaakt van interne links, veel zijn ook dubbelop en zelfs ook op 1 pagina dezelfde interne link naar een andere pagina. 
Mijn vraag, kan dit kwaad of is het gebruik van interne links niet heel gevoelig voor Google? Op internet lees je heel verschillende verhalen, misschien dat iemand hier mij op dit forum er meer over kan vertellen?

Alvast bedankt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Interne links (Hyperlinks) toevoegen in je content.

31 mei 2019

Het kan voor je webshop zeker geen kwaad en als gebruikers er ook gebruik van maken is het zelfs aan te raden.

Wat het effect is op je SEO is lastiger te zeggen. De linkjuice wordt verdeeld over alle links op de pagina. Als je er dus 15 hebt waarvan 3 naar dezelfde pagina, dan krijgen de andere 12 iets minder linkjuice dan wanneer je gewoon 13 links had staan en één link naar die pagina. Aangezien je homepage meestal de verdeler is van je site autoriteit/linkjuice is het voor SEO niet heel handig om overbodige interne links te hebben.

Maar heel veel kwaad kan het ook niet en het is dus afhankelijk van waar ze staan of waarom je het doet. Als ze functioneel zijn voor de gebruiker, is er niets mis mee. Het gebeurt enorm vaak. Denk aan links in de content, die ook al via de navigatie te bereiken waren. Vaak kijkt een gebruiker niet het hele menu door maar zal die wel snel op een tekstlink in een tekst klikken. 
 
Weaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 januari 2021
Contacteer:

Re: Interne links (Hyperlinks) toevoegen in je content.

11 februari 2021

Naar interne links kijken en optimaliseren kan zeker geen kwaad voor je seo. Je geeft aan welke pagina's belangrijk zijn. Maar je moet het niet overdrijven natuurlijk. Zolang de links logisch zijn en de bezoeker helpen, zou ik het zeker doen. Ook al zijn het meerdere links en verdeel je de link juice.