Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lieveheer
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 juli 2019

HELP Producten die niet aankomen

24 juli 2019

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een aardig lopende webshop.
Het probleem nu ik ietsjes groter wordt is dat ik toch een aantal keer per week te horen krijg dat producten niet bij mensen zijn aangekomen.

Ik moet hiervoor dus nog een product sturen en dat kost mij dan weer geld.
Graag vraag ik aan jullie meer ervaren webshop eigenaars hoe jullie dit op lossen.

Hoe beperken jullie de " ja, het is niet aangekomen dus ik wil een nieuwe?".
Ik stuur momenteel alles in brieven via een postzegel, misschien ligt het daaraan? Mijn producten passen allemaal door de brievenbus.

Super bedankt voor de hulp alvast.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: HELP Producten die niet aankomen

24 juli 2019

is beetje risico van het vak. Misschien toch track trace gebruiken. of kijken wat goedkoopste is. Af en toe een nieuwe sturen of duurdere verzending
 
Lieveheer
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 juli 2019

Re: HELP Producten die niet aankomen

24 juli 2019

Bedankt voor de reactie,

Zijn er tips m.b.t bedrijven die dingem versturen? Ik stuur 30 pakketjes pwr dag, brievenbus pakketjes.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: HELP Producten die niet aankomen

24 juli 2019

Met postzegels kwam bij ons ook superveel niet aan. Je zou, zoals gezegd, een manier kunnen gebruiken met track&trace.
Je hebt een leverplicht. Als de klant aangeeft het niet te hebben ontvangen kan je niet anders dan opnieuw verzenden omdat je met postzegels totaal geen bewijs hebt.

Wat wij wel probeerde was vragen aan de klant of ze nog een paar dagen geduld konden hebben. Niet optimaal natuurlijk want vragen beantwoorden kost ook tijd en geld. Als de klant daarna nog steeds aangaf niets te hebben ontvangen dan werd het opnieuw verzonden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vx680
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 februari 2018
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HELP Producten die niet aankomen

25 juli 2019

Een Track en Trace is iets waar mensen toch wel op rekenen tegenwoordig.

Volgens mij is een brievenbus pakket iets van €4.25 incl. Track en Trace.
Mocht je er dan een pakket vermist worden dan kan je in ieder geval een onderzoek in laten stellen. (na 25 dagen)

Een pakket zonder Track en Trace is volgens mij €1 goedkoper.
Voor dat geld is de keus snel gemaakt denk ik.

Mocht de bestelling binnen 3 dagen na verzending nog niet afgeleverd zijn dan kan je het best je verlies nemen en een nieuw item sturen. Wellicht kost een slechte naam je op de lange termijn wel meer..
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HELP Producten die niet aankomen

25 juli 2019

Shops United, Sendcloud en MyParcel (overzichtje) kunnen volgens mij alledrie ook brievenbuspakketjes regelen met track en trace. Al zijn de kosten zoals gezegd wel hoger. Afhankelijk dus van je marge en hoe vaak het voorkomt.
 
Franky
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Re: HELP Producten die niet aankomen

26 juli 2019

Brutale vraag,

Hoeveel orders heb je per dag / per week?
Mogelijk is zakelijke verzending (24 uurs service PostNL) een optie, stuk goedkoper dan postzegels plakken en je maakt ook niet snel fouten.
Ze zeggen dat het met voorrang behandeld wordt, dus minder snel kans op vertraging. 
Verzend je met postzegels houd er dan rekening mee dat zeker 10% vertraging oploopt, vaak is dat dan 1 max 2 lever dagen. (eigen ervaring)

Wij verzenden onze goedkopere artikelen met zakelijk brievenbus post zonder T&T, duurdere artikelen via DHL met brievenbus pakketje, met T&T, en anders pakket post ook DHL.
Met zakelijk verzenden ervaren wij weinig vertraging. 
 
Jantje2000
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 oktober 2018

Re: HELP Producten die niet aankomen

29 juli 2019

Track en Trace voor brievenbuspakketjes heeft niet heel veel nut, voor zover ik weet. Pakketten worden gescand bij de voordeur, maar brievenbuspakketten met track en trace worden gescand als het in de bus wordt gelegd las ik een keer. Je kunt er dan dus nog steeds niet op aan.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: HELP Producten die niet aankomen

31 juli 2019

Brievenbus track en tracé heeft niet veel nut. Er word geen onderzoek ingesteld als het pakje zoek is.
Neem aan dat het om goedkope artikelen gaat. Wellicht als je 20ct extra marge er op doet dat het al je kosten dekt met zoekrakende pakjes.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl