HELP Producten die niet aankomen

1
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een aardig lopende webshop.
Het probleem nu ik ietsjes groter wordt is dat ik toch een aantal keer per week te horen krijg dat producten niet bij mensen zijn aangekomen.

Ik moet hiervoor dus nog een product sturen en dat kost mij dan weer geld.
Graag vraag ik aan jullie meer ervaren webshop eigenaars hoe jullie dit op lossen.

Hoe beperken jullie de " ja, het is niet aangekomen dus ik wil een nieuwe?".
Ik stuur momenteel alles in brieven via een postzegel, misschien ligt het daaraan? Mijn producten passen allemaal door de brievenbus.

Super bedankt voor de hulp alvast.

Re: HELP Producten die niet aankomen

4
Met postzegels kwam bij ons ook superveel niet aan. Je zou, zoals gezegd, een manier kunnen gebruiken met track&trace.
Je hebt een leverplicht. Als de klant aangeeft het niet te hebben ontvangen kan je niet anders dan opnieuw verzenden omdat je met postzegels totaal geen bewijs hebt.

Wat wij wel probeerde was vragen aan de klant of ze nog een paar dagen geduld konden hebben. Niet optimaal natuurlijk want vragen beantwoorden kost ook tijd en geld. Als de klant daarna nog steeds aangaf niets te hebben ontvangen dan werd het opnieuw verzonden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: HELP Producten die niet aankomen

5
Een Track en Trace is iets waar mensen toch wel op rekenen tegenwoordig.

Volgens mij is een brievenbus pakket iets van €4.25 incl. Track en Trace.
Mocht je er dan een pakket vermist worden dan kan je in ieder geval een onderzoek in laten stellen. (na 25 dagen)

Een pakket zonder Track en Trace is volgens mij €1 goedkoper.
Voor dat geld is de keus snel gemaakt denk ik.

Mocht de bestelling binnen 3 dagen na verzending nog niet afgeleverd zijn dan kan je het best je verlies nemen en een nieuw item sturen. Wellicht kost een slechte naam je op de lange termijn wel meer..
Verifone Vx680 | Vx680 onderdelen | Vx680 kopen

Re: HELP Producten die niet aankomen

7
Brutale vraag,

Hoeveel orders heb je per dag / per week?
Mogelijk is zakelijke verzending (24 uurs service PostNL) een optie, stuk goedkoper dan postzegels plakken en je maakt ook niet snel fouten.
Ze zeggen dat het met voorrang behandeld wordt, dus minder snel kans op vertraging. 
Verzend je met postzegels houd er dan rekening mee dat zeker 10% vertraging oploopt, vaak is dat dan 1 max 2 lever dagen. (eigen ervaring)

Wij verzenden onze goedkopere artikelen met zakelijk brievenbus post zonder T&T, duurdere artikelen via DHL met brievenbus pakketje, met T&T, en anders pakket post ook DHL.
Met zakelijk verzenden ervaren wij weinig vertraging. 

Re: HELP Producten die niet aankomen

8
Track en Trace voor brievenbuspakketjes heeft niet heel veel nut, voor zover ik weet. Pakketten worden gescand bij de voordeur, maar brievenbuspakketten met track en trace worden gescand als het in de bus wordt gelegd las ik een keer. Je kunt er dan dus nog steeds niet op aan.