Verkoop via Amazon
Geplaatst: 09 augustus 2019
Wij verkopen nu al 1,5 jaar onze producten via onze webshop en via bol.com en willen internationaal ook uitbreiden. Wij krijgen regelmatig vragen van buitenlandse klanten en zijn al druk met vertaling naar het Engels en Duits. Onze verkopen via bol.com gaan erg goed, vandaar dat ik ook al een tijdje verkopen via Amazon (en evt. eBay) op mijn wensenlijst heb staan. Maar waar je voor het verkopen via bol.com voldoende en duidelijk documentatie kan vinden, is dit bij Amazon drama. Ik lees ook verschillende ervaringen / mening mbt de verkoop via Amazon. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Mochten jullie een website of documentatie hebben waar ik meer uitleg en informatie kan vinden, dan ontvang ik die graag.
- Het is mij duidelijk dat ik tussen 2 accounts kan kiezen. Ik wil beginnen met een account waarbij wij betalen per transactie tot wij voldoende volume draaien.
- Het is nog onduidelijk hoeveel commissie wij zouden moet betalen, aangezien ik alleen kan zoeken op bestaande artikelen. Als ik het goed heb ligt de commissie op het niveau van bol.com, zo rond de 15%. Wij verkopen unieke baby producen zoals zwemluiers, wasbare luiers en andere duurzame baby artikelen.
- Hoe gaat het met verkoopprijzen. De verzendkosten kunnen apart worden meegenomen, in tegenstelling tot bol.com waarbij de klant een totaalprijs ziet? Als voorbeeld: wij verkopen een zwemluier op onze website voor €10,95 (excl verzendkosten) en op bol.com voor €14,95. Onze verzendkosten zijn relatief laag, omdat deze met briefpost of brievenbuspakket kan worden verstuurd. De verzendkosten naar het buitenland zullen een stuk hoger uitvallen.
- Hoe is het geregeld met retouren? Ik lees dat wij als verkoper voor een gratis retourlabel moeten zorgen als de klant zijn bestelling wil retourneren? Bij bol.com is dit relatief goed geregeld, doordat zij deze service aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Als wij een klant in Spanje of Duitsland hebben die zijn bestelling wil retourneren, dan is dit een enorme kostenpost, vooral omdat wij relatief goedkope producten aanbieden.
- Hoe gaat het met het toevoegen van nieuwe producten met een unieke EAN die nog niet op Amazon staan. Gaat die hetzelfde als via bol.com?
- Hoe gaat het met zendingen / levertijd? Komen de orders binnen in je dashboard?
Zijn er nog andere zaken waar wij rekening mee moeten houden? Alvast bedankt!
- Het is mij duidelijk dat ik tussen 2 accounts kan kiezen. Ik wil beginnen met een account waarbij wij betalen per transactie tot wij voldoende volume draaien.
- Het is nog onduidelijk hoeveel commissie wij zouden moet betalen, aangezien ik alleen kan zoeken op bestaande artikelen. Als ik het goed heb ligt de commissie op het niveau van bol.com, zo rond de 15%. Wij verkopen unieke baby producen zoals zwemluiers, wasbare luiers en andere duurzame baby artikelen.
- Hoe gaat het met verkoopprijzen. De verzendkosten kunnen apart worden meegenomen, in tegenstelling tot bol.com waarbij de klant een totaalprijs ziet? Als voorbeeld: wij verkopen een zwemluier op onze website voor €10,95 (excl verzendkosten) en op bol.com voor €14,95. Onze verzendkosten zijn relatief laag, omdat deze met briefpost of brievenbuspakket kan worden verstuurd. De verzendkosten naar het buitenland zullen een stuk hoger uitvallen.
- Hoe is het geregeld met retouren? Ik lees dat wij als verkoper voor een gratis retourlabel moeten zorgen als de klant zijn bestelling wil retourneren? Bij bol.com is dit relatief goed geregeld, doordat zij deze service aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Als wij een klant in Spanje of Duitsland hebben die zijn bestelling wil retourneren, dan is dit een enorme kostenpost, vooral omdat wij relatief goedkope producten aanbieden.
- Hoe gaat het met het toevoegen van nieuwe producten met een unieke EAN die nog niet op Amazon staan. Gaat die hetzelfde als via bol.com?
- Hoe gaat het met zendingen / levertijd? Komen de orders binnen in je dashboard?
Zijn er nog andere zaken waar wij rekening mee moeten houden? Alvast bedankt!