Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rogierr
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 november 2019

Wat vinden jullie van Dropshipper Grandado en cheaptech?

15 november 2019

Hallo,

Ik heb even een account aangemaakt op het forum omdat ik graag jullie mening wil weten over Grandado.com omdat ik me ongelooflijk erger aan hoe deze persoon te werk gaat. De meeste van ons die weten wel wat dropshipping is, en daar is ook helemaal niks mis mee Maaaar... 
Grandado.com vermeld niet duidelijk genoeg op hun website dat het om een levering van 2 tot 6 weken gaat. Alleen op de productpagina kun je iets vinden over verzendtijden (mits je hier op klikt) het wordt dus allemaal zo goed mogelijk verborgen. Ook op de homepagina kun je nergens iets vinden over levertijden. Ze hebben meer dan 200.000 artikelen op Marktplaats staan en daar uiteraard ook niks vermeld over bezorgtijden of iets dergelijks. Het 'bedrijf' blijkt nu best groot te worden. Er komen letterlijk tientallen klachten per dag binnen. Zelf doen ze alsof ze van geen kwaad bewust zijn. Ze hebben volgens hunzelf duidelijk vermeld op de website wat de levertijden zijn. 
Ze zijn ook actief met Cheaptech.nl en Myxlshop.nl (en nog vele andere). Het grote verschil tussen Grandado en Myxlshop is dat Myxlshop wel beter de levertijden vermeld tijdens bestellen. Je moet namelijk kiezen voor gratis verzending of verzending met T&T, hierbij staat dan ook netjes vermeld dat het met T&T ongeveer 2 weken duurt, en zonder T&T 2 tot 6 weken uit me hoofd. Dit laten ze bij Grandado dus expres weg. De enige plek waar de levertijden zijn vermeld is op de productpagina zelf onder het kopje levertijden. Mensen gaan er gewoon niet van uit dat het om een dropshipper gaat aangezien alles verder in het Nederlands is. 
Wat vinden jullie hiervan? Als dropshipper moet je toch gewoon ten alle tijden duidelijk maken aan de klant dat het om 2 tot 6 weken levering gaat. Heeft iemand tips wat ik kan doen tegen deze webshop? Fraudehelpdesk komt met een heel stom antwoord en die zien er blijkbaar ook geen kwaad in. Echt heel erg frustrerend! Wat moeten goede dropshippers wel niet denken van deze website? 

Hopelijk wordt dit niet zomaar verwijderd omdat het niet in het goede forum is geplaatst! Ik wil mensen graag op de hoogte brengen op de manier hoe Grandado te werk gaat.

Voor de mensen die niet weten wat dropshipping is en hier komen via google, simpel gezegd ontvangt Grandado jou centen, plaatst jou bestelling op sites als AliExpress en verdient zo bakken met geld. Sommige spullen die ik tegen kom zijn maar liefst 12x duurder op Grandado. Dat vind ik allemaal niet erg, dropshippers zoals Wish en Miniinthebox zijn wat mij betreft top sites en die vermelden dan ook uiteraard wel netjes de levertijden. Niemand besteld daar iets zonder te weten dat de bestelling pas na een maand aankomt. Hier gaat Grandado dus de fout in. 

Ze hebben ook geen KVK nummer op de website staan en ze doen alsof hun bedrijf in China gevestigd is maar hun site eindigt wel met .nl . Is dat wel toegestaan?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van Dropshipper Grandado en cheaptech?

16 november 2019

Veel reguliere webwinkels hebben natuurlijk last van de rotzooi, schimmige oorsprong, marktplaats.nl dominantie en twijfelachtige dienstverlening van alle Grandadoos en sommige andere grotere en kleinere dropshippers en consorten, maar in wezen is dit een consumentenvraag en die hoort hier eigenlijk niet thuis. Dien een klacht in bij de ACM zou ik zeggen, dan ben ik benieuwd naar de uitkomst.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van Dropshipper Grandado en cheaptech?

16 november 2019

Zoals BerB al aangaf, hoort dit hier niet thuis en gaat er een slot op. Doe je beklag op een forum voor consumenten.