Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
kurt
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 december 2019

webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

05 december 2019

De firma die mijn webshop ontwikkeld is nu al meer dan 3 maanden bezig voor een standaard webshop.
Nu heb ik al zo vaak gevraagd om dingen aan te passen omdat ze niet werkten of fout waren geprogrammeerd, dat ik denk dat hij er zich wil van afmaken en me een incomplete niet gebruiksvriendelijke shop.
Ik denk dat ik geen onmogelijke dingen vraag. 
-Ik geef een voorbeeld: ik wil bovenaan om mijn webshop een zoekbalk zodanig dat hetgeen de klant zoekt snel kan worden terugevonden.
Blijkbaar duurt dit 4 uur om te programmeren? (hoort volgens dit bedrijf niet bij een webshop, dus bijbetalen)
-in mijn admin zone staan er meer dan 100 producten onder elkaar gerangschikt naar gelang deze zijn toegevoegd, ik wil deze graag beheren zoals in windows verkenner, vb bovenaan de kolom op de naam klikken en dan zou ik alles alfabetisch willen gerangschikt hebben.. of op nummer dat deze getoond worden op de site..  nu staat alles kris kras door elkaar en is het enorm moeilijk om hier nog wijs uit te kunnen. ook hier kreeg ik een email voor terug dat dit bijbetalen is en minimum 7 uur werk gaat zijn.

ik heb er niet veel verstand van maar dit lijkt me voor een geroutineerde webshop bouwer toch niet zo moeilijk en zeker geen 11 uur werk? word ik hier belazerd en kan ik eisen dat ze dit toch moeten doen zonder dat ik hiervoor wil bijbetalen? of ligt dit toch allemaal net iets ingewikkelder?

mvg
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

06 december 2019

Hebben ze zelf dit webshop pakket ontwikkeld of maken ze gebruik van een standaard pakket?

Sommige dingen kunnen eenvoudig lijken, maar kunnen toch erg lang duren. Een zoekbalk in het scherm maken zal het werk niet zijn, ik denk 10-30 minuten, afhankelijk van je layout. Het maken van een pagina die de zoekresultaten weergeeft kost zeker 3 uur. Het weergeven van de juiste informatie bij het zoeken? Afhankelijk van hoe je dat wilt, zal dat 10 minuten tot 10 uur kosten.

Het sorteren van de producten, kost afhankelijk van hoe het in elkaar zit minstens 3 uur. Ergens waar ik werk heb ik wel eens meegemaakt, dat we ergens een filter voor probeerden te maken in een tabel, dat nogal lastig berekend werd. We dachten hier binnen 2 uur mee klaar te zijn, maar na 24 uur is er besloten om het uiteindelijk niet te doen i.v.m. de laadsnelheid van de pagina.

Dus afhankelijk van wat het is, kan het zeker lang duren.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

06 december 2019

Net als wat Danny zegt ben ik benieuwd naar welke software er als basis gebruikt wordt.

Echter zijn de uren die je noemt absoluut niet schrikbarend. Een zoekbalk op een bepaalde plek hebben of zelfs geheel ontwikkelen als deze nog niet beschikbaar is kan zomaar 4 uur aan ontwikkeling en design kosten. Het sorteren van producten in een tabel kan ook aardig wat tijd kosten als de software daar niet standaard al knappe oplossingen voor biedt.
ook hier kreeg ik een email voor terug dat dit bijbetalen is
Dat is logisch, de uren die jouw webshopontwikkelaar kwijt is die rekent hij gewoon door aan jou. Zo werkt het. Als dat als verrassing komt dan heb je van te voren ofwel niet goed onderzoek gedaan naar de software die gebruikt wordt en/of waarschijnlijk van te voren niet goed in kaart gebracht wat voor functies je allemaal zou willen. Als je vooraf niet goed inventariseert wat je wilt en nodig hebt, dan is dat een garantie dat je achteraf met onverwachte kosten opgezadeld wordt.
word ik hier belazerd en kan ik eisen dat ze dit toch moeten doen zonder dat ik hiervoor wil bijbetalen?
Zeer waarschijnlijk niet, tenzij je dus vooraf duidelijk afgesproken hebt welke functies er allemaal aanwezig moeten zijn en dat dat alles voor een vaste prijs geleverd zou moeten worden. Gezien je dat niet meldt in jouw bericht zul je in dat geval de 11 uurtjes moeten betalen als je die functies zou willen hebben.
 
DaanW
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 december 2019

Re: webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

10 december 2019

Heb je echt een custom-made website? Dan kan iets 'simpels' als een zoekfunctie zomaar een paar uur in beslag nemen. Ook moet er nog goed getest worden en doorgevoerd worden op de live versie van de website. Draait je website in bijv. Wordpress? Dan kan het al binnen een paar klikken.
Alles over Fitness en voeding vind je op www.spierbouwers.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

11 december 2019

Dit zijn toch redelijk basiszaken welke of standaard aanwezig moeten zijn, of middels plugins makkelijk te realiseren. Indien een ontwikkelaar een zoekbalk als 'niet standaard' beschouwt zou ik me toch even goed achter de oren krabben waarmee ik in zee ben gegaan. Ook een sorteerfunctie in de backoffice op meerdere criteria is essentieel.
 
Adm
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 december 2019

Re: webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

17 december 2019

Kurt,

Als het gaat om een eenvoudige webshop zou ik je adviseren om te starten met een shop gebasseerd op wix.com of wordpress met een bestaande shop template. 
Dan heb je alle standaardfunctionaliteit en hoeft het geen maanden ontwikkelwerk te kosten, maar kan je focussen op de content van de website. 
 
Hendrik12
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 december 2019

Re: webshop ontwikkelaar deugt niet denk ik

25 december 2019

Voor meerwerk en extra functionaliteiten vind ik het aantal uur wat ze benoemen helemaal niet gek. Wanneer de functionaliteiten niet in een template of plugin aanwezig zijn moet alle code nog gemaakt en getest worden. En ook wanneer er bijvoorbeeld een plugin geïnstalleerd kan worden, moet dit altijd nog gestyled en opgemaakt worden voor verschillende schermen (denk bijvoorbeeld aan mobiel). 

De functie die je omschrijft in de mijn admin omgeving klinkt eenvoudig maar dit is iets wat hoogst waarschijnlijk op maat gemaakt moet worden. Dit moet vervolgens goed getest worden zodat het ook compatibel blijft na bijvoorbeeld een software-update van het platform.