Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Michel88
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 december 2019

Sparren/ Compagnon idee thuisbezorgd zonder bezorgen

28 december 2019

Hallo, mijn naam is Michel, 31 jaar. 

Ik kreeg het idee om een bv op te zetten die bijna gelijk is aan thuisbezorgd. Zoals de titel zegt is dit ook zo in grote lijnen... Ik zou dan alleen een ''afhaal'' applicatie/ website willen laten ontwikkelen, waarbij je dus op basis van je locatie (GPS) een al dan niet gezonde snack op eigen gekozen tijdstip kan bestellen, betalen en dan ook daadwerkelijk klaarstaat. Bij elke bestelling spaar je punten.

Het gebeurt nog steeds dat er telefonisch bestelt wordt bij snackbar's die niet aangesloten zijn bij thuisbezorgd. 

Potentieel doelgroep:
Food trucks
Snackbar's 
Viswinkel/ Visboer 
Lokale Chinees/ Vietnamees

Voorbeeld:
Medewerkers van de Media Markt werken een avonddienst tot 22:30, bestellen via de app bij een snackbar, betalen via de app en halen het op hun gekozen tijdstip bv 20:30 op. 
Ik kan nog meer voorbeelden opschrijven

Ik heb onderzoek gedaan en blijkt dat mensen dit positief vinden en/of wel zouden gebruiken ( kleinschalig enquete op FB, en huidige collega's)
Onderzoek via mail loopt naar verschillende horecagelegenheden.
Ik heb de functionaliteiten van de applicatie/ website grotendeels
Een verdienmodel (aanpasbaar)
Presentatie

Ik zoek iemand om mee te sparren over dit idee, of een potentieel partner die achter dit idee kan staan zodat er eventueel een werkelijkheid van gemaakt kan worden. Regio Zuid-Holland
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Sparren/ Compagnon idee thuisbezorgd zonder bezorgen

30 december 2019

Het gebeurt nog steeds dat er telefonisch bestelt wordt bij snackbar's die niet aangesloten zijn bij thuisbezorgd. 
Zeker! Dat feit geeft wel stof tot nadenken.

Allereerst concurreer je dus met hun eigen telefoonlijn. Hun telefonnummers staan ook allemaal op Google Maps. Tik maar eens snackbar in en Google laat zo alle snackbarren in jouw omgeving zien, met telefoonnummers, openingstijden en reviews.
Die vermelding op Google is gratis voor de snackbar. 
Jij zal jouw app waarschijnlijk niet gratis aanbieden aan de snackbar. Jouw app zal significante meerwaarde moeten bieden wil je een snackbar kunnen overtuigen om te betalen.
Je gaat daarmee dus de concurrentie aan met Thuisbezorgd, welke ook niet gratis is.
Wat is de reden dat de snackbar niet al op Thuisbezorgd staat? Vinden ze bezorgen te moeilijk? Of is Thuisbezorgd wellicht te duur? Of is een bestelsysteem van een derde partij gewoon niet handig voor de snackbar?

Voor de hongerige klant moet je ook nog de strijd aangaan met Thuisbezorgd en Google. Als ze via Thuisbezorgd bestellen dan kunnen ze er bij de meeste restaurants ook voor kiezen om het zelf op te halen, naast natuurlijk het gemakt van het laten bezorgen, wat voor veel mensen een grote meerwaarde is.
Via Google vindt de hongerige klant alle snackbarren in de omgeving, niet alleen diegene die toevallig ook in jouw app staan.

Dat zijn allemaal vraagstukken waar je een goed antwoord op zult moeten vinden.

Daarnaast vind ik ook het voorbeeld dat je geeft niet zo sterk. Grotere bedrijven zoals de Media Markt die hebben vaak al afspraken met een locale snackbar of cateraar. Medewerkers kunnen daar bestellen en de snackbar stuurt daar een factuur van ipv. dat de mederwerkers zelf via de app of aan de bezorger moeten betalen. Daar nog weer een app tussen zetten biedt naar mijn idee niet zo veel meerwaarde.

Ik zie zo snel nog niet de meerwaarde van jouw idee ten opzichte van de oplossingen die reeds op de markt zijn, maar ik wens je er wel veel succes mee!
 
Michel88
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 december 2019

Re: Sparren/ Compagnon idee thuisbezorgd zonder bezorgen

04 januari 2020

Die vermelding op Google is gratis voor de snackbar. stel je zit in de bioscoop, je kan tijdens de reclame bestellen via de app? zou je dat dan gebruiken of zou je eerst het telefoonnummer van de desbetreffende ''snackbar'' opzoeken en dan nog gaan bellen. Het is vele malen sneller als je via een app op je eigen gekozen tijd je eten bestelt. Mensen zijn lui of worden eigenlijk lui gemaakt:) en willen in deze huidige tijdperk vooral gemak. 
Jij zal jouw app waarschijnlijk niet gratis aanbieden aan de snackbar. Jouw app zal significante meerwaarde moeten bieden wil je een snackbar kunnen overtuigen om te betalen.
Je gaat daarmee dus de concurrentie aan met Thuisbezorgd, welke ook niet gratis is.
Wat is de reden dat de snackbar niet al op Thuisbezorgd staat? Vinden ze bezorgen te moeilijk? Of is Thuisbezorgd wellicht te duur? Of is een bestelsysteem van een derde partij gewoon niet handig voor de snackbar? Het is wel al jaren bekend dat thuisbezorgd te duur is/ te duur gevonden wordt 0,19+ 13% commissie van elke bestelling (kan zelfs nog oplopen). De andere zoals Uber Eats (30%) of Deliveroo (0.25+ 25%) zijn ook te duur. Ik ken toevallig een snackbar eigenaar, die niet bezorgd i.v.m. de plaatsing (centrum), personeelsbezetting. 

Voor de hongerige klant moet je ook nog de strijd aangaan met Thuisbezorgd en Google. Als ze via Thuisbezorgd bestellen dan kunnen ze er bij de meeste restaurants ook voor kiezen om het zelf op te halen, naast natuurlijk het gemakt van het laten bezorgen, wat voor veel mensen een grote meerwaarde is. Als jij ergens veel goedkoper uit bent ga je daar toch meestal heen. Laten we zeggen de Primark wordt overspoelt omdat ze relatief goedkoper zijn. Er staat altijd wel weer een andere goedkopere winkel op. Het idee is gewoon om op je eigen gemak op je eigen tijdstip eten te bestellen mits de horecagelegenheid/ snackbar open is. Je spaart op deze manier dan ook punten welke weer voor korting gaan zorgen voor een volgende bestelling.
Via Google vindt de hongerige klant alle snackbarren in de omgeving, niet alleen diegene die toevallig ook in jouw app staan. Ja klopt, maar mensen gaan vaak terug naar de snackbarren die goed eten klaarmaakt/ verzorgt. Klanten hebben dan niet het gemak van google om eten te bestellen via een app/ website. Als je al naar thuisbezorgd kijkt gebruiken ze hier google ook niet voor. Mensen worden ook app moe, Je kan wel een telefoon vol zetten met app's van New York Pizza, Domino's, McDonald's, KFC, Burger King en noem maar op. Maar net als thuisbezorgd zou ik het dan ook onder 1 app zetten.
Dat zijn allemaal vraagstukken waar je een goed antwoord op zult moeten vinden.

Daarnaast vind ik ook het voorbeeld dat je geeft niet zo sterk. Grotere bedrijven zoals de Media Markt die hebben vaak al afspraken met een locale snackbar of cateraar. Medewerkers kunnen daar bestellen en de snackbar stuurt daar een factuur van ipv. dat de mederwerkers zelf via de app of aan de bezorger moeten betalen. Daar nog weer een app tussen zetten biedt naar mijn idee niet zo veel meerwaarde. Toevallig werkte mijn vrouw in bovengenoemde snackbar, een aantal jaar geleden dan wel en die kreeg voor honderden euro's aan bestellingen (telefonisch) van de mediamarkt. Geen idee of dat inmiddels veranderd is. Het was een voorbeeld:) 

een ander voorbeeld kan zijn: 
Je gaat naar de bioscoop in Zoetermeer. Je hebt daarvoor al besloten om bij de Bram Ladage of soortgelijks te eten na afloop van de film. Stel je gaat 17.00 uur naar de film en 19:00 is de film afgelopen. Je besteld of tijdens de reclame of om 18:45 via de app dat je om 19:10 een patat met wilt hebben. Je betaalt deze via IDeal en om 19:10 heb je je patat met opgehaald/ opgegeten bij de Bram Ladage of een andere snackbar. 

Ik zie zo snel nog niet de meerwaarde van jouw idee ten opzichte van de oplossingen die reeds op de markt zijn, maar ik wens je er wel veel succes mee! Het is niet zozeer een oplossing, althans zo zie ik het niet, meer een manier van gebruikers gemak. Deze app zou net als thuisbezorgd er wel aan kunnen bijdragen om sneller eten te bestellen alsnog klanten omzet te krijgen omdat de gemiddelde besteding van gasten ligt hoger op digitale platformen. Dit samen met een verhoogde doorloopsnelheid/ up-selling zal betekenen dat er een hogere omzet gedraaid wordt door het gebruik van de smartphone app. Zoiezo zou ik goedkoper zijn dan thuisbezorgd. Ik zie het nut er niet van in om te dure prijzen te hanteren als d.m.v. inflatie de prijzen toch ook stijgen. (ik snap uiteraard dat er randzaken zijn)