Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jelmer (DD)
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 december 2019

Mijn webshop loopt niet al te best..

29 december 2019

Goedendag,

Ik heb nu ongeveer een maand mijn webshop (www.doodle-design.com) Heel leuk alleen heb ik "maar  5" bestellingen gehad.
Ik vroeg me af: wat doe ik fout? is het het design van de site, komt het niet betrouwbaar over, Is de service slecht?, zijn mijn producten gewoon lelijk?, onduidelijke product beschrijving?
Of is het iets anders? Wie kan me helpen? 

Jelmer 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

30 december 2019

Een maand bezig en al 5 bestellingen is niet gek. Maar hangt er ook van af wie besteld hebben en waar de bezoekers vandaan komen.
Maar je site vind ik niet echt mooi. Veel witruimte. Maar dat is persoonlijk.
De plaatjes van bijv  tekenband zijn heel klein en ze vergroten wel als je erboven komt maar vergroten dan in een klein stukje dus zie je nog niet veel. Op vergrootglas drukken werkt wel zag ik later maar als je dan toch vergroot als je met de muis erboven komt is een vergrootglas eigenlijk niet nodig.
De link naar hoe de bandjes werken geeft een 403 error (Check al je links na een update)
Je schrijft dat de bandjes 15 maanden werken maar die kralen werken toch onbeperkt. Of gaan ze stuk na 15 maanden? En ik lees op internet dat ze niet voor alle honden werken, moet je dat niet noemen?
Ik stop wat in het winkelmandje maar kan de winkelmand niet vinden. Hij is niet zichtbaar. (Ik weet waar hij zit maar weet een ander dat ook?) Tip! Gooi even je cookies weg.
Teksten niet optimaal te lezen in bruinige rechthoeken. Vreemd lettertype. Volg ons op facebook is dik gedrukt en in winkelmand is bijna niet te zien zo klein. ( Zou ik omdraaien of beide hetzelfde ;-) )
Dat was het even.
 
Jelmer (DD)
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 december 2019

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

30 december 2019

Oh foutje ik bedoelde 1 jaar! Ik ga even kijken zo wat ik
Kan gaan aanpassen! Bedankt voor al je tips! Ik ga er zeker mee aan de slag.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

30 december 2019

Je lijkt je adres te willen verbergen? Waarom staan de contactgegevens immers niet prominent op de website?
Bij contact staat wel het adres met als waarschuwing dat het een winkel is... Euh, waarom waarschuwen dan, het is toch juist goed dat je ook een winkel hebt?

Het gebrek aan openheid en de witruimte (lees, hobbyachtige look) zouden ervoor zorgen dat ik niets zou kopen. 5 bestellingen in 1 maand is dan eigenlijk wel veel moet ik zeggen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Jelmer (DD)
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 december 2019

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

31 december 2019

@frafra Het is geen “fysieke” winkel.. Dat komt omdat ik enkel een webshop heb en ik bij mijn ouders woon. Maar in de toekomst wil ik er een afhaalpunt bij maken!
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

02 januari 2020

Dan even de tekst daar aanpassen ;) Er staat dat je wel een fysieke winkel hebt.
 
Driz
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 december 2019
Contacteer:

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

31 januari 2020

Leuk een soort van concullega!

Wat me als eerste opvalt is dat er niet veel tekst is is te vinden binnen je webshop. Voor een betere vindbaarheid zou je meer teksten kunnen gebruiken. Dit zorgt er ook voor dat google jouw webshop beter begrijpt en jouw pagina's dus hoger kan ranken in zoekopdrachten.

Verder mis ik nog een btw nummer en een adres op bijvoorbeeld de homepagina. Dit zorgt voor vertrouwen bij de consument! Ook zou je kunnen kijken of je beoordelingen op je webshop kan toepassen, dat zorgt ook weer voor vertrouwen. 
Ik zie een bol.com plaatje op je webshop, deze komt terug op elke pagina aan de rechterkant maar is niet klikbaar. Wat is hier de reden achter en wat wil je er mee bereiken?
Ik weet het niet zeker maar je algemene voorwaarden, volgens mij mag dat niet zoals het er nu staat, ook zie ik bij een defect product onder garantie dat de retourskosten voor rekening consument zijn. Punt 1 mag dat volgens mij niet en punt 2 zou ik dat persoonlijk ook niet doen. Klant is koning!

Allemaal tips gewoon hoor, geen kritiek. Ben zelf ook nog volop met de opbouw en aanpassingen bezig van mijn webshop, ben ook pas net enkele maanden actief.:wink:
Hoop dat je er wat aan hebt. 
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

09 februari 2020

Goedendag,

Ik heb nu ongeveer een maand mijn webshop (www.doodle-design.com) Heel leuk alleen heb ik "maar  5" bestellingen gehad.
Ik vroeg me af: wat doe ik fout? is het het design van de site, komt het niet betrouwbaar over, Is de service slecht?, zijn mijn producten gewoon lelijk?, onduidelijke product beschrijving?
Of is het iets anders? Wie kan me helpen? 

Jelmer 
Als je om advies vraagt is het misschien ook wel verstandig om goed advies op te volgen?
De eerste die reageerde gaf o.a. al aan dat de link "hoe het werkt" van de tekenbandjes niet werkte (403 error). Bijna anderhalve maand later werkt die link nog altijd niet. Zoiets ziet erg knullig uit en daarbij is het essentiële informatie die nu niet eenvoudig te raadplegen valt.
No guts no glory!
 
Jelmer (DD)
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 december 2019

Re: Mijn webshop loopt niet al te best..

09 februari 2020

Goedendag,

Ik heb nu ongeveer een maand mijn webshop (www.doodle-design.com) Heel leuk alleen heb ik "maar  5" bestellingen gehad.
Ik vroeg me af: wat doe ik fout? is het het design van de site, komt het niet betrouwbaar over, Is de service slecht?, zijn mijn producten gewoon lelijk?, onduidelijke product beschrijving?
Of is het iets anders? Wie kan me helpen? 

Jelmer 
Als je om advies vraagt is het misschien ook wel verstandig om goed advies op te volgen?
De eerste die reageerde gaf o.a. al aan dat de link "hoe het werkt" van de tekenbandjes niet werkte (403 error). Bijna anderhalve maand later werkt die link nog altijd niet. Zoiets ziet erg knullig uit en daarbij is het essentiële informatie die nu niet eenvoudig te raadplegen valt.
Hallo, Dit klopt.. Ik ben hier niet aan toegekomen door privé omstandigheden. En ben hier dus ook nog mee bezig.. Deze privé zaken gaan boven mijn webshop. Wat enigszins wel begrijpelijk is kunt u begrijpen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht